بازدید 6248

راکعی: برای معرفی وزیر زن بسیار دیر شده

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به اینکه «وضعیت کنونی زنان در پست‌های مدیریتی جای افسوس و دریغ دارد» گفت: «چرایی و چگونگی این وضعیت را می‌دانیم و برای رفع آن در تلاش هستیم. به نظر من الان موقعیت خوبی است که آقای روحانی که در ابتدای دولت دوم خود گفته بود «خواستم و نشد» و اصلا هم مقبول جامعه نبود، یک زن توانمند و متخصص در این حوزه را به کابینه ببرد».
کد خبر: ۹۱۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 23 July 2019
فرصت اداره وزارت آموزش و پرورش توسط سرپرست هنوز به اتمام نرسیده، اما اظهارات اخیر سید محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش درباره گزینه‌های احتمالی دولت رسانه‌ها را به تکاپو انداخته است. بررسی سوابق اجرایی و سیاسی سید جواد حسینی سرپرست فعلی این وزارتخانه، شاپور محمدزاده، داود محمدی و دیگر افرادی که از آنان نام برده می‌شود اولین کار رسانه‌ها است و عموما تلاش می‌کنند که محتمل‌ترین گزینه را بیابند.

به گزارش «آزادی»، رسانه‌ها نیز مثل محمد جواد ابطحی، آقای سرپرست را با استناد به اخذ رای استمزاجی از مجلس و کم بودن احتمال گرفتن رای اعتماد از فهرست وزرای بالقوه خط می‌زنند. می‌ماند علی زرافشان معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش که گفته می‌شوند پیشنهاد روحانی را نپذیرفته و محمدزاده مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش و داوود محمدی نماینده تهران.

نزدیک شدن به موعد معرفی وزیر پیشنهادی، اما جامعه زنان را نیز به شور آورده و بار دیگر مطالبه همیشگی انتصاب زنان در جایگاه‌هایی همچون وزارت را مطرح کرده است. از همین رو برخی از فعالان سیاسی از فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس نام ‎می‎برند. خود وی نیز در گفت‌وگویی تایید کرده که این خواست جامعه زنان است.


فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگویی پیرامون ضرورت معرفی زن برای این وزارتخانه و در این مقطع به «آزادی» گفت: «من همیشه پشتیبان حضور زنان متخصص و توانمند در کابینه بوده‌ام و فکر می‌کنم خیلی برای این کار دیر شده است و از اولین کابینه انقلاب تا کنون باید زنانی هم‌طراز با مردان به لحاظ تفکر سیاسی و توانمندی‌های اجرایی و مدیریتی و دغدغه‌مند داشتیم. متاسفانه در چهل سال گذشته این امر مغفول مانده و برای تحقق این امر به عنوان یکی از مطالبات زنان آگاه و نخبه جامعه بسیار دیر شده است.»


وی در تشریح ضرورت قرار گرفتن زنان در جایگاه‌هایی همچون وزارت گفت: «ما معتقدیم که زنان مدامی که در پست‌های کلیدی و مدیریتی، تصمیم‌گیری‌های اساسی برای کشور و برنامه ریزی‌های بنیادی قرار نگیرند نخواهند توانست منویات خود را که در راستای توسعه متوازن و پایدار است؛ عملی کنند و نگاه غیر جنسیتی در قوانین و مقررات را دنبال کرده و در رفع تبعیض‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش عمده داشته باشد. قطعا این امر فقط منجر به رفع مشکلات جامعه زنان نمی‌شود و رفع مشکلات نیمی از جمعیت به حرکت جمعی ایرانیان به سوی یک جامعه پویا منجر می‌شود».


دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به اینکه «وضعیت کنونی زنان در پست‌های مدیریتی جای افسوس و دریغ دارد» گفت: «چرایی و چگونگی این وضعیت را می‌دانیم و برای رفع آن در تلاش هستیم. به نظر من الان موقعیت خوبی است که آقای روحانی که در ابتدای دولت دوم خود گفته بود «خواستم و نشد» و اصلا هم مقبول جامعه نبود، یک زن توانمند و متخصص در این حوزه را به کابینه ببرد».


این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره زمزمه‌هایی که درباره معرفی فاطمه سعیدی نماینده تهران به عنوان وزیر پیشنهادی دولت، به گوش می‌رسد نیز گفت: «فکر می‌کنم خانم سعیدی یکی از بهترین گزینه‌ها، زیرا عضو فعالی در وزارت آموزش و پرورش بوده و مسئولیت‌های مختلفی را داشته و توام با موفقیت نیز بوده است. الآن هم در مجلس در کمیسیون ذی‌ربط حضور فعال دارد و در جریان آنچه در آموزش و پرورش می‌گذر، قرار دارد.»


راکعی با تاکید بر اینکه انتخاب یک وزیر زن برای تصدی وزارت آموزش و پروش بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: «این وزارتخانه، چون با آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان ایران سر و کار دارد، همیشه فکر کردیم که یک زن توانمند با دغدغه‌های زنانه و مادرانه برای نسل‌های انسانی می‌تواند در آن جدی‌تر کار کند. قطعا همه کسانی که دغدغه و تخصص در حوزه آموزش و پرورش دارند نیز وارد عمل شده و کمک می‌کنند لذا تاکید می‌کنم که از آقای روحانی انتظار داریم برای جبران آنچه می‌خواست انجام دهد و نشد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش یک زن را معرفی کند. همه منتظریم».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی