بازدید 10672
۹

چرا حقوق بازنشستگان کم است؟

کد خبر: ۹۱۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 23 July 2019

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه تعیین حقوق بازنشستگی توضیحاتی داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مستمری در دوران بازنشستگی بر مبنای حق بیمه خصوصا در دو سال پایانی خدمت تعیین می‌شود و دو عامل؛ مدت سنوات پرداخت حق بیمه و میانگین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه در دو سال آخر اشتغال میزان مستمری را تعیین می‌کند.

نحوه تعیین مستمری بازنشستگی در تبصره ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی آمده است، بدین منظور محمدحسن زدا قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود درباره تعیین حقوق بازنشستگی اظهار کرد: پرداخت حق بیمه میزان حقوق بازنشستگی را تعیین می‌کند. اگر افراد حداقل پول را برای حق بیمه به تأمین اجتماعی دهند، در زمانی که دچار حادثه شوند، فوت کنند و یا بازنشسته شوند، حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

زدا بیان کرد: فردی که ۲۵ سال به بالا سابقه کار دارد خصوصا در دو سال آخر کار خود تعیین می‌کند که در دوران بازنشستگی چه مقدار حقوق دریافت کند. اگر در ماه ۳ میلیون تومان حق بیمه به تأمین اجتماعی دهد، بر مبنای ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

وی افزود: اگر فردی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حق بیمه دهد، در دوران بازنشستگی حقوق یک ملیون و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کند و بعدها متوجه می‌شود که در پرداخت حق بیمه اشتباه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۹
قشر فراموش شده!!
زیرا صندوقو دزد زده...
متاسفانه تامین اجتماعی به روشهای مختلف از پرداخت حقوق واقعی بازنشستگان شانه خالی می کند.به نمونه های زیر توجه فرمائید.
۱- بنده جانباز هستم و طبق قانون نباید از حقوق بازنشستگی ما بیمه کسر کند و حتی حکم کمیسیون ماده ۱۶ هم گرفته ام اما متاسفانه تامین اجتماعی به این بهانه که دولت پول نمی دهد،ماهیانه ۲٪ از حقوق ما بعنوان بیمه کسر می کند.
۲- طبق قانون ماده واحده جانبازان باید با آخرین حقوق دریافتی(نه حکم کارگزینی) بازنشست شوند ولی به دلایل مختلف همانند اینکه شرکت شما خصوصی شده به جانبازان همانند دیگران میانگین ۲ سال را می دهد.در حالیکه قانون هم شرکتهای خصوصی و هم دولتی را مشمول این قانون کرده است.قضات دیوان عدالت اداری هم رای های متفاوت می دهند. متاسفانه مجلس هم تکلیف قانون خود را مشخص نمی کند
چرا حقوق بازنشسته ها کمه؟ چون که بازنشستگان محترم در زمان کارمندی به این روزهای خود و بازنشستگان قبل خود توجه نکرده بودند .و این هست که ادامه خواهد یافت
امروز پاداش کارکنان بانک تجارت بابت بستن تراز به چند میلیون تومان رسید به بازنشته خود فقط 500 هزار تومان صدقه دادند
چون حقوق مابهترون زیاده ودولت نمی تونه پرداخت کنه لذا از بازنشستگان برمیداره وبه حقوق آنها اضافه می کنه !
اين پاسخ سوال مطرح شده نيست.سوال اينست كه بازنشستگان با اين مبالغ مستمري قدرت خريدشان را كاملا از دست داده اند.بايد حق بيمه پرداخت شده در زمان خدمت با توجه به ارزش ريال آن زمان در برابر نرخ ارز يا طلا محاسبه شود و مبناي دريافت مستمري امروز آنها شود.آيا درآمد براي سازمانهايي مانند تامين اجتماعي و سرمايه گذاري ها و سود حاصل از آنها بر اساس نرخ هاي قديم محاسبه ميشود؟
جناب آقای قائم مقام مگر میشود حقوق اضافه رد کرد بعضی از شغلها حقوق ثابت دارن مثل منشی و فروشنده و کارگران نانوایی و چند صد شغل دیگر که اگر بخوان اضافه رد کنن سیستم تامین اجتماعی به فایل ارسالی ایراد میگیره و یا اگر رد هم بشه آخرش به مشکل میخوره و میگن چرا اضافه رد کردی. سیستم هنگ کرده بوده که قبول شده ه و شما باید سوال میکردی ببینی حقوق شما ثابت نباشه و هزار بهانه دیگر میگیرن خودم یه مشکلیه با تامین اجتماعی داشتم که آخرش هم محکوم شدم سال 81 لیستها دسنویس بود در هر لیست ارسالی 6 آيتم شناسایی وجود دارد نام.نام خانوادگی.نام پدر.شماره شناسایی بیمه.شماره شناسنامه و کدملی من اسم کوچک شخص رو اسم پدرش نوشته بودم جالب این که کلا در این کارگاه دو نفر به مدت سی سال لیست رد میکردیم خلاصه نزدیک به یک ماه هر روز میرفتم تامین اجتماعی آخرش قبول نکردن که نکردن مجبور شدم یک ماه اضافه بریزم حدود 600000 تومان که این یک ماه ا جزئ سابقه حساب نشد و 600 تومان از جیب مبارک من پر کشیدو رفت
رفتار تامین اجتماعی غیر عادلانه و ظالمانه است گواه این موضوع انبوه پرونده هایی است که در دیوان عدالت اداری علیه تامین اجتماعی در جریان است. اما آنچه زدا گفته است دیدن ماجرا از چشم تامین اجتماعی است آن سوی ماجرا این است که رابطه کارگر و کارفرما شکل دهنده کیفیت درآمد آن دو سال اخر است یعنی اینکه کافی است کارفرما اضافه کار کارگر را در فیش حقوقی او درج نکند آنهم به یک دلیل ساده تا سهم بیمه بیشتری به تامین اجتماعی نپردازد آنوقت سهم بیمه پرداختی کارگر به شکل قابل توجهی کاهش می یابد میانگین ان در دوسال سقوط می کند و مستمری دریافتی اش ناچیز می شود. در اینجا اگر کارگر به اداره کار مراجعه کند و بگوید کارفرما اضافه کار مرا داخل پاکت می دهد و به لیست حقوقی من اضافه نمی کند اداره کار می گوید کاری از ما بر نمی آید این مسئله توافق بین کارگر و کارفرماست. این ساده ترین وجه قضیه است اما بدتر زمانی است که کارفرما نسبت به کارگر بغض دارد حالا به هر دلیلی به ویژه سیاسی کارفرما در این شرایط درآمد کارگر را به اصطلاح فریز می کند و مانع رشد میانگین درآمدی او در دوسال آخر می شود آنوقت کافی است یک آفت اقتصادی به جامعه بخورد آن کارگر بیچاره است. زدا و سایر مسوولان تامین اجتماعی زیاد حرف می زنند حرف های صدتا یک غاز! خوب است بدنه تامین اجتماعی که سنگین و خمود و فشل است کمی پاکسازی شود شاید بازنشسته از قبل این صرفه جویی به نوایی برسد!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر