بازدید 5299

مدیران باید از اشرافی گری فاصله بگیرند

کد خبر: ۹۱۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 22 July 2019

دادستان کل کشور گفت: مدیران و مسئولان باید از اشرافی گری فاصله بگیرند و تفکر بسیجی داشته باشند تا درد جامعه و مردم را بفهمند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با اشاره به موضوع جهاد و اهمیت آن در اسلام گفت: جهاد در اسلام اهمیت بسیاری دارد و در ردیف نماز، روزه و حج قرار گرفته و در قرآن به جهاد با مال و جان تقسیم شده است.

او با اشاره به تمسک به قرآن افزود: هر زمانی که ما مسلمانان از قرآن فاصله عملی گرفتیم، شکست خورده و ذلیل شدیم و اسکتبار توانست بر ما تسلط پیدا کند و هر جا که به قرآن عمل کردیم، پیشرفت و موفقیت همراه ما بود، حال اگر بخواهیم جایگاه خودمان را حفظ کنیم، باید به قرآن عمل کنیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین منتظری گفت: کسی که قرآن را می‌فهمد باید راه را به مردم نشان دهد و آن‌ها را از بیراهه آگاه کند. بهترین و سزاوارترین گروهی که باید به قرآن مراجعه کنند، اشخاصی هستند که مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده دارند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر مدیران در هر حوزه و قوه‌ای به قرآن مراجعه کنند، قطعا وضعیت و شرایطمان، وضعیت و شرایط فعلی نخواهد بود.

او افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا پیشرفت داشتیم، به قرآن عمل کردیم و هر کجا شکست خوردیم و حرکتمان کند بوده، آنجا از قرآن فاصله گرفتیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بهترین جمعیتی که می‌تواند در عرصه جامعه و در همه حوزه‌ها تأثیرگذار باشد، جامعه‌ای است که نام پرافتخار و سرافراز بسیج داشته باشد. بسیج بعد از گذشت ۴۰ سال به رشد کامل رسیده است و حتما جامعه باید از این شجره طیبه میوه برداشت کند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین منتظری، امروز باید حرکت بسیج به سمت و سویی برود که جامعه از آن سود ببرد.

او افزود: هر کجا مدیریت‌های ما ضعف دارد و دچار آسیب است، به این علت بوده که تفکر بسیجی بر آن حاکم نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مدیران باید از اشرافی گری فاصله بگیرند تا درد مردم و جامعه را متوجه شوند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اشکالات و آسیب‌ها در جامعه ما، به عدم تفکر بسیجی در مدیران باز می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه امروز پرونده‌های اختلاس، دستگاه قضا، مردم و نظام جمهوری اسلامی را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است، تصریح کرد: ریشه اصلی همه این مشکلات در تقوا و تفکر بسیجی و راه و رسم قرآن است که متأسفانه از آن‌ها یا فاصله گرفتیم یا ضعیف عمل کردیم.

او گفت: منشور ارزشمند گام دوم انقلاب که چندی پیش مقام معظم رهبری تدوین کردند و در اختیار جامعه قرار دادند، می‌تواند یک برنامه ارزشمند کاری در تمام عرصه‌ها باشد و حتما یکی از برنامه‌های بسیج اقشار باید تدریس و تبیین این برنامه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه بیان ضعف‌ها و اشکالات دلیل بر نادیده گرفتن نقاط قوت و نیمه خالی لیوان نیست، تصریح کرد: در دستگاه قضا ضعف داریم و در این زمینه در دوره قبل هم تلاش‌های به عمل آمده است، اما رهبر معظم انقلاب هم بر ایجاد تحول در حوزه قضایی تأکید داشتند و بحث تحول موضوعی است که ریاست قوه قضاییه هم بار‌ها آن را مطرح کردند.

او افزود: اگر در دستگاه قضا بخواهیم تحول ایجاد کنیم، نخستین گام موثر تحول در نیروی انسانی است، چراکه در و دیوار و وسایل مدرن مستقیم، تحول ایجاد نمی‌کند.

نشست‌ دوشنبه‌های گام دوم انقلاب اسلامی امروز با موضوع بررسی ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان