بازدید 12686

مرگ مالک پراید حین ممانعت از سرقت خودرو

کد خبر: ۹۱۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷ 22 July 2019
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی سرقت یک دستگاه خودرو پراید در منطقه "محمدشهر کرج" مالک که قصد باز پس گیری خودرو را داشت، جان خود را از دست داد.

به گزارش تابناک به نقل از ابلنا سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر گفت: ساعت ۲۴ شب گذشته مرکز پیام پلیس از وقوع یک فقره سرقت خودرو در منطقه محمدشهر کرج که منجر به مصدومیت شدید مالک خودرو و فوت وی شده بود خبر داد.

این مقام انتظامی افزود: بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و بازپرس ویژه قتل به محل حادثه اعزام و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتول با یک دستگاه خودرو پراید در جلوی یک دکه روزنامه فروشی به قصد خرید سیگار توقف کرده و پس از پیاده شدن خودرو را به حالت روشن رها می‌کند.

وی گفت: در این لحظه یک فرد رهگذر از موقعیت پیش آمده و غفلت راننده سوء استفاده کرده و سوار بر خودرو بلافاصله اقدام به فرار می‌کند که مالک خودرو در مواجهه با این صحنه بلافاصله به سمت او حرکت و خود را به قصد متوقف کردن خودرو و جلوگیری از سرقت به در سمت راننده آویزان می‌کند.

سرهنگ نادربیگی افزود: سارق بی‌توجه به این اقدام مالک خودرو با سرعت بسیار بالا و حرکات مارپیچ حرکت و قصد متواری شدن را داشت که مالک خودرو بر زمین افتاده و از ناحیه سینه و سر به شدت مصدوم و سارق موفق به سرقت خودرو و فرار از صحنه می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: فرد آسیب دیده با همکاری افرادی که شاهد حادثه بودند طی تماس با مرکز اورژانس به بیمارستان محمدشهر منتقل شد که علیرغم تلاش تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی گفت: شناسایی سارق و کشف خودروی مسروقه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام تحقیقات میدانی و اظهارات شاهدان در صحنه چهره سارق شناسایی و پس از ۷۲ ساعت کار پلیسی گسترده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های کارآگاهان به جرم خود اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه خودروی مسروقه در یکی از خیابان‌های فرعی محمد شهر کشف شد، گفت: متهم اقرار کرد که در شب حادثه به علت مصرف مواد روانگردان شیشه حالت طبیعی نداشته است و در حال عبور از کنار دکه خودری پراید روشن رامشاهده می‌کند که در یک لحظه وسوسه می‌شود که آن را سرقت کند.

سرهنگ نادربیگی بیان کرد: وقتی مالک خودرو از سمت در راننده خود را آویزان کرد، سارق با حرکات مارپیچ اقدام به پرتاپ کردن وی در سطح خیابان کرده و فکر نمی‌کرد که با این کارش باعث مرگ مالک خودرو شود، بنابراین سارق که ترسیده بود خودرو را در کوچه‌های فرعی رها کرده و خود نیز متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی اعترافات صریح متهم، پرونده اولیه تشکیل و به دادسرا ارسال و با رای قاضی پرونده، متهم به اتهام قتل عمد و سرقت با قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ نادربیگی در توصیه به شهروندان از آن‌ها خواست تا در توقف‌های کوتاه مدت و حتی چند ثانیه‌ای هنگام ترک خودرو، سوئیچ را برداشته و خودرو را خاموش کنند و در صورت بی احتیاطی و سرقت خودرو شخصا وارد عمل نشده و هرچه سریعتر پلیس را در جریان سرقت قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل