بازدید 4355

آمریکا پایگاه نظامی خود در ایسلند را احیا می‌کند

کد خبر: ۹۱۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ 21 July 2019
آمریکا قصد دارد به بهانه تهدید‌های روسیه یک پایگاه نظامی به جامانده از دوران جنگ سرد و تأسیسات مرتبط آن‌را برای استقرار حجم بیشتر تجهیزات و پرسنل نظامی بروز رسانی کند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، دولت آمریکا درصدد توسعه باند فرودگاه‌ها و دیگر تأسیسات نظامی خود در ایسلند است.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «دیفنس بلاگ» آمریکا با این اقدام می‌تواند از هواپیما‌های سنگین باربری خود، چون «لاکهید سی-۵ گالکسی» استفاده کند.

بر اساس این گزارش، تأسیسات نظامی آمریکا در فرودگاه «کپلاویک» در ایسلند قرار دارد و فرماندهی مهندسی نیروی دریایی آمریکا قصد دارد طی درخواست رسمی از شرکت‌های مرتبط بخواهد تا عملیات بروز رسانی باند‌های این پایگاه را برعهده گیرند.

این پایگاه که در جنگ جهانی دوم توسط ارتش آمریکا ساخته شده، وظیفه انتقال پرسنل و تجهیزات آمریکا به اروپا را بر عهده داشت. این پایگاه از سوی نظامیان آمریکا به عنوان بخشی از نیرو‌های ناتو بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۲۰۰۶ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به نوشته این وبگاه، دولت آمریکا قصد دارد با بروز رسانی تسهیلات این پایگاه نظامی دسته پروازی از هواپیما‌های سوخت‌رسان خود را در آنجا مستقر کند.

نیروی هوایی آمریکا چندی قبل نیز ۱۲ جنگنده «اف-۱۵» به همراه پرسنل مورد نیاز را به ایسلند اعزام و هدف آن‌را مراقبت هوایی از منطقه مقابل روسیه اعلام کرد.

دیفنس بلاگ چندی قبل نیز از استقرار جنگنده‌های اف-۱۵ ارتش آمریکا در آلمان، از دیگر متحدان آمریکا و به بهانه مقابله با تهدید روسیه خبر داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار