بازدید 8397
۲

جزئیات بازگشت نفتکش ایرانی از عربستان

کد خبر: ۹۱۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 21 July 2019
کشتی Happiness ۱ که چندی پیش به دلیل نقص فنی در موتورخانه به بندر جده عربستان منتقل شده بود، سرانجام روز گذشته و بعد از دو ماه و ۲۰ روز، با هدایت دو یدک‌کش ایرانی راهی آب‌های کشورمان شد.

به گزارش ایسنا، با انجام پاره‌ای اقدامات اولیه و استقرار ثبات نسبی در وضعیت کشتی Happiness ۱، دو فروند یدک کش توسط شرکت ملی نفتکش ایران به بندر جده اعزام شدند تا به انتقال این کشتی به آب‌های کشورمان مبادرت شود و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته و رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک مقامات کشور و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوطه، سرانجام این کشتی روز گذشته (شنبه، ۲۹ تیرماه) پس از اخذ مجوز از دولت عربستان، آب‌های این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

این کشتی غول پیکر ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری هنگامی که در دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بود، در فاصله ۷۰ مایلی بندر جده دچار آبگرفتگی در موتورخانه شد. شرایط اضطرار کشتی باعث شد تا این کشتی نفتکش بر اساس عرف و قوانین بین المللی دریایی به لنگرگاه بندر جده عربستان به عنوان نزدیکترین بندر امن منتقل شود.

در طی قریب به سه ماه گذشته، کاپیتان و سایر پرسنل این کشتی به دلیل آبگرفتگی موتورخانه و محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از آن، وضعیت نامناسب آب و هوایی و همچنین بلاتکلیفی چند هفته‌ای، شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند.

شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز خرسندی از آغاز عزیمت کشتی Happiness و ۲۶ پرسنل آن به سمت آب‌های کشورمان، از همکاری و پیگیری‌های همه نهاد‌ها و سازمان‌های ذیربط در طول مدت قریب به سه ماه قدردانی کرد.

گزارش‌ها حاکی از این است که این نفتکش نهایتا تا ۱۵ روز آینده وارد آب‌های ایران می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
خب اگه کشتی مشکل داشته و نمیتونسته بیاد و الآن هم با یدک کش دار میارنش ، چرا انداختید گردن عربستان و گفتید توقیفش کرده؟
امیدوارم در جهت تنش زدایی بین ایران و عریستان از کشور عربستان قدردانی شده باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر