بازدید 4413

دولت و مجلس، سازمان تأمین اجتماعی را از ورشکستگی نجات دهند

کد خبر: ۹۱۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 20 July 2019

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای مشکلات بسیاری است که باید دولت و مجلس این سازمان را از ورشکستگی نجات دهند.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز از این سازمان مستمری دریافت می کنند، اظهار کرد: هزینه های تأمین اجتماعی بالاست و دولت هم به تعهداتش در قبال سازمان عمل نمی کند و در حال حاضر دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است و هر سال نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان به تعهدات دولت افزوده می شود.

وی دولت ها را مقصر اصلی بروز مشکلات در سازمان تأمین اجتماعی دانست و تأکید کرد: دولت ها هر موقع در هر کجا کم آوردند به این صندوق دست اندازی کردند و الان وضعیت سازمان را به این روز انداختند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت و مجلس به داد این سازمان نرسند در دهه های آینده صندوق دچار ورشکستگی می شود که این به مصلحت کشور نیست.

رنجبرزاده تنها راه نجات این صندوق را به روزرسانی پرداخت بدهی دولت به صندوق و ممنوع شدن دست اندازی دولت‌ها به آن دانست و خاطرنشان کرد: زندگی ۴۲ میلیون کارگر به این صندوق گره خورده بنابراین دولتها حق ندارند به این صندوق دست اندازی کنند.

وی از عزم هیئت رئیسه مجلس برای تعیین تکلیف وضعیت صندوق تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: به مرکز پژوهش‌های مجلس مأموریت داده شده تا گزارشی از آخرین وضعیت سازمان ارائه کنند و این گزارش در ماه آینده در جلسه غیرعلنی مجلس با شرکا برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل