بازدید 6899

چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم؟

کد خبر: ۹۱۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 20 July 2019

یک روانشناس گفت: تصمیمات غلط و واکنش‌های شدید که اکثرا باعث پشیمانی می‌شوند، در شرایط هیجانی اتفاق می‌افتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زهرا امام روانشناس و مشاور درباره کنترل هیجانات اظهار کرد: تسلط بر هیجانات و مدیریت آن مهمترین و با ارزش‌ترین مهارت در رشد فردی هست و تصمیمات غلط و واکنش‌های شدید که اکثرا باعث پشیمانی می‌شوند، در شرایط هیجانی اتفاق می‌افتند.

این روانشناس افزود: هنگامی که عصبانی، مجذوب، خوشحال و یا غمگین هستید خیلی باید حواستان به تصمیم‌ها و انتخاب‌هایتان باشد، چراکه احتمال دارد ۹۰%اشتباه کنید و باید برای کنترل هیجان خود تکنیک‌هایی را انجام دهید.

امام گفت: به داشتن مسئله‌ای به نام خشم در خود اعتقاد داشته باشید و اگر مدیریت خشم برای شما امری دشوار است، قلم و کاغذی را بردارید و مواردی که باعث ایجاد خشم در شما می‌شود را بنویسید.

این روانشناس با بیان اینکه حتما از یک شبکه‌ حمایتی برخوردار شوید، اضافه کرد: هرگاه خشمگین شدید سعی کنید تا ذهن خود را از موضوعی که باعث خشم‌تان شده است منحرف کنید.

وی ادامه داد: اگر دائما عصبانی می‌شوید روزانه ۱۰ دقیقه تمرین کنید تا ذهنتان هنگام عصبانیت در عرض چند ثانیه آرام شود و درموقعی که بسیار عصبانی هستید لبخند بزنید.

امام با اشاره به اینکه از مقایسه کردن بپرهیزید، گفت: گاهی اوقات علت عصبانیت مقایسه کردن است همچنین فکر کردن به معنی آزاد شدن است، درحقیقت مجموعه‌ای از کلمات و آوا‌هایی است که با لحن خاص وبه دفعات تکرار می‌شوند و تاثیر مثبتی بر جسم و روح می‌گذارد، در مراقبه کاربرد دارد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: در مواقع خشم با جملاتی نظیر «آن ارزش ندارد»، «من کاملا آرام هستم»، فکر خود را از خشم برهانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل