بازدید 3855

رییس سازمان حج: در مکه درباره عمره مذاکره کنیم

کد خبر: ۹۱۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 19 July 2019
رییس سازمان حج و زیارت، علت زمین‌گیر شدن یک فروند هواپیمای حامل زائران ایرانی را شرح داد و با اعلام اینکه میانگین تاخیر پرواز‌های حج حدود ٢١ دقیقه بوده است، درباره سرانجام مذاکره عمره، گفت: احتمالا در مکه گفتگو‌هایی با طرف عربستانی داشته باشیم.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی‌رضا رشیدیان که هم‌اکنون در عربستان به سر می‌برد، درباره وضعیت پرواز‌های زائران ایرانی، با یادآوری اینکه عملیات انتقال زائران ایرانی به صورت کامل توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود و تا کنون هم بسیار منظم و با کمترین تاخیر انجام شده است، افزود: متوسط تأخیر پرواز‌های حج تا به حال حدود ۲۱ دقیقه بوده است که این تاخیر پایین، حتی نسبت به زمانی که ۵۰ درصد پرواز‌های حجاج‌مان را به سایر کشورها، چون عربستان واگذار می‌کردیم بی نظیر است. امید داریم این مدیریت خوب تا آخر پرواز‌ها چه در رفت و چه در برگشت ادامه یابد.

او درباره بروز نقص فنی در یکی از هواپیما‌ها حین انتقال زائران از ساری به عربستان، گفت: یکی از بال‌های این هواپیما، به علت اشکالی که در سیستم کنترل کننده آن هنگام حرکت روی زمین به‌وجود آمد، دچار آسیب شد که نگران‌کننده بود؛ چرا که با آسیب و خسارت در یک پرواز، در واقع خط اعزام حجاج ایرانی با مشکل مواجه می‌شود، اما توانمندی‌های پرسنل هواپیمایی جمهوری اسلامی و سرعت عمل آن‌ها مثال‌زدنی و بی‌نظیر بود و امروز این هواپیما بعد از تعمیر دوباره وارد مدار عملیات شد و زائران را به عربستان منتقل کرد.

رییس سازمان حج و زیارت با قدردانی از این حرکت جهادی و تلاش و توانمندی‌های مدیران و پرسنل فنی هواپیمایی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران، آن‌ها توانسته‌اند در قسمت پروازی کارشان را به خوبی انجام انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: این مدیریت خوب تا انتهای عملیات حج و انجام پرواز‌ها در مسیر رفت و برگشت تداوم یابد.

او درباره وضعیت جسمی زائران ایرانی، گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ حادثه و مشکل خاصی برای زائران ایرانی پیش نیامده است، فقط دو نفر بستری شدند که مشکل آن‌ها بسیار ابتدایی بود. در مجموع وضعیت زائران ایرانی در مکه و مدینه مطلوب است.

رشیدیان با اشاره به شمار زائرانی که وارد عربستان شده‌اند، اظهار کرد: تا ظهر روز پنجشنبه (٢٨ تیرماه) بیش از ۳۰هزار و ۸۰۰ زائر ایرانی وارد عربستان شده‌اند که بیش از ۹ هزار نفر آن‌ها در مدینه منوره و بیش از ۲۰ هزار نفر در مکه مکرمه مستقر شده‌اند.

وی افزود: عملیات بازگشت زائران براساس برنامه پروازی که عربستان اعلام کرده، از ۱۶ ذی‌الحجه (٢٧ مردادماه) شروع می‌شود و تا هشتم محرم (١٧ شهریورماه) ادامه می‌یابد. امیدواریم با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته در صورت دریافت موافقت دولت عربستان و سازمان هواپیمایی این کشور برای ورود هواپیما‌های بیشتری از ایران، بتوانیم سرعت بازگشت را بیشتر کرده و مدت زمان اقامت زائران در عربستان را کاهش دهیم.

رشیدیان درباره سرانجام عمره که از سال ١٣٩۵ با تصمیم ایران به دنبال هتک حرمت به دو زائر نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، متوقف شده است، گفت: تاکنون مذاکره‌ای درباره عمره صورت نگرفته است. احتمالا در مکه مکرمه راجع به این موضوع گفتگو‌هایی با طرف عربستانی داشته باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان