بازدید 27822

واکنش جدی مقامات نظامی ایران به ادعای دروغین ترامپ/ سپاه: تصاویر پهپادهای ایرانی از ناوچه آمریکایی را منتشر می کنیم/ خبرتأییدنشده: پهپاد مورد اشاره ترامپ اماراتی است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه "یو اس اس باکسر" آمریکایی که مدعی سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی در روز گذشته (پنجشنبه) بر فراز تنگه هرمز شده است را منتشر خواهیم کرد تا دروغ و بی پایه و اساس بودن این ادعا در معرض افکار عمومی جهانیان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 19 July 2019

روابط عمومی سپاه پاسداران تأکید کرد: به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه آمریکایی، که مدعی سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی بر فراز تنگه هرمز شده است، منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی ادعای واهی و دروغین شب گذشته ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی توسط ناوچه تهاجمی آبی ـ خاکی «یو اس اس باکسر» این کشور در تنگه هرمز و تکذیب آن توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه ای اعلام کرد: به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه "یو اس اس باکسر" آمریکایی ـ که مدعی سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی در روز گذشته (پنجشنبه) بر فراز تنگه هرمز شده است ـ منتشر خواهیم کرد تا دروغ و بی پایه بودن این ادعا در معرض افکار عمومی جهانیان قرار گیرد.

در این بیانیه تأکید شده است: این تصاویر نشان خواهد داد، پهپاد نیروی هوافضای سپاه پیش از ورود ناوچه آمریکایی به تنگه هرمز در حال اجرای مأموریت جاری خود در منطقه بوده و از جمله تصاویر مربوط به رصد و مراقبت از ناوچه مذکور را نیز قبل و حتی بعد از زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها به ایستگاه خود ارسال و سالم به پایگاه خود بازگشته است.

روابط عمومی کل سپاه در پایان بیانیه خود تأکید کرده است: یگان‌های دریایی و هوافضای سپاه بر اساس ماموریت های قانونی خود و در راستای برقراری امنیت آبراه تنگه هرمز و خلیج فارس، تحرکات بیگانگان به ویژه نیروهای تروریست آمریکا و انگلیسی‌ها در این منطقه راهبردی را هوشمندانه و به طور مستمر تحت نظارت و کنترل دقیق داشته و با اشراف اطلاعاتی و آمادگی های مطمئن موجود، هرگونه اقدام تجاوزکارانه و خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی آنان را با پاسخ متناسب، مواجه خواهند ساخت.

ستاد کل نیروهای مسلح هم ادعای ترامپ را تکذیب کرد

 			 				 					تکذیب ادعای ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ادعای روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام مأموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته اند و هیچ گونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر امریکایی گزارش نشده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح این‌گونه اظهارات رئیس جمهور آمریکا را در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه خلیج فارس و آبراه تنگه هرمز تلقی کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با هشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی، مأموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می دانند.

کمیسیون امنیت ملی: ادعای ترامپ فقط برای کسب وجهه است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه آمریکا با ادعای کذب هدف قرار دادن پهپاد ایرانی به دنبال تنش زایی در منطقه است، گفت: آمریکا با چنین ادعاهایی قصد دارد فضای تنش و جنگ روانی را در منطقه و ایران ایجاد کند و بر روی ناکامی‌های خود در منطقه پرده بیندازد.

 سید حسین نقوی حسینی، با اشاره به ادعای کذب آمریکا در هدف قرار دادن پهپاد خیالی ایرانی بیان کرد: نشر این گونه اکاذیب از سوی آمریکا با هدف جبران ناکامی‌های آمریکا در ماه‌ها و سال‌های اخیر در منطقه است و آمریکا با هدف جنگ روانی در منطقه و در کشور نسبت به پخش چنین اکاذیبی اقدام می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: سقوط یک پهپاد یک موضوع کاملا روشن و شفاف است. زمانی که پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران ساقط شد همه تأیید کردند که این پهپاد ساقط شده است؛ اما امروز ادعای ترامپ را کسی تأیید نمی کند، چون واقعیت ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: هدف آمریکا صرفا ایجاد فضای تنش و جنگ روانی در منطقه و ایران است و با چنین اقداماتی قصد دارد به نحوی تعادل روانی در منطقه ایجاد کند و روی ناکامی های خود را بپوشاند.

وی در ادامه تأکید کرد: ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سپاه پاسداران برای آنها بسیار گران تمام شد چراکه آنها مدعی بودند دارای فوق پیشرفته ترین پهپادها هستند و به نحوی آمریکا در جنگ اراده‌ها و در جنگ تکنولوژی نیز شکست خورد و اکنون با این اقدامات به دنبال کسب وجهه خود در جهان است.

خبر تأیید نشده: پهپاد مورد اشاره ترامپ اماراتی بوده

برخی شنیده ها حاکی از آن است پهپاد مورد هدف قرار گرفته که ترامپ مدعی بود، ایرانی است، متعلق به کشور امارات بوده است

برخی رسانه های عربی منطقه در مورد این موضوع گمانه زنی می کنند. پیرامون این خبر هنوز هیچ مدرک یا منبع موثقی وجود ندارد. اما خبر اینکه آمریکایی ها به اشتباه پهپاد اماراتی را زده اند؛ هر لحظه دارد بیشتر از پیش رسانه ای می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی