بازدید 3231
رئیس کل بانک مرکزی:

سامان دهی گردش ریال، مدیریت تقاضا و تقویت عرضه، اقداماتی برای مدیریت بازار ارز

همتی با انتشار پیامی اظهار داشت: عوامل و اخبار سیاسی و نااطمینانی های ناشی از آن بعضاً موجب نوساناتی در نرخ ارز می‌شود که با عوامل بنیادی اقتصاد ارتباط چندانی ندارند و لذا همواره تاکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای این بازار توجه نموده و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶ 18 July 2019

رئیس کل بانک مرکزی گفت:هدف اولیه بانک مرکزی، بهبود هر چه بیشتر متغیرهای اقتصادی و اطمینان بخشی به فعالین اقتصادی و تامین پایدار و مطمئن نیازهای ارزی کشور است.

به گزارش تابناک اقتصادی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در مورد تحولات اخیر بازار ارز و تحلیل هایی که در خصوص آن ارائه می‌شود، چند نکته را به مردم عزیز اعلام می کنیم.

۱- بارها تاکید کرده ام نرخ ارز در کنار سایر متغیرهای کلان اقتصادی از عوامل موثر بر عرضه و تقاضا و شرایط اقتصادی حاکم بر بازار پیروی می کنند، و بانک مرکزی در چارچوب این شرایط و قواعد اقتصادی بازار را مدیریت می کند. اقداماتی نظیر سامان دهی گردش ریال، مدیریت تقاضا و تقویت طرف عرضه در یک سال گذشته برای این مقصود بوده است.

۲- عوامل و اخبار سیاسی و نااطمینانی های ناشی از آن بعضاً موجب نوساناتی در نرخ ارز می‌شود که با عوامل بنیادی اقتصاد ارتباط چندانی ندارند و لذا همواره تاکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای این بازار توجه نموده و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.

۳- همانگونه که اطلاعات ترازنامه بانک مرکزی سال ۹۷ نشان داده است، علیرغم تمام مشکلات، بانک مرکزی سیاست پولی خود را، تا حد توان، در جهت کنترل انتشار شوک ارزی به متغیرهای پولی بکار بست. این مهم نقش کلیدی در تحولات بازار ارز بازی کرده است.

۴- اظهارات کارشناسان و برخی مسئولین محترم در مورد بازار و روند نرخ و آینده بازار ارز، نظر و تحلیل شخصی آنها است و لزوماً دیدگاهها و نظرات بانک مرکزی نیست.

۵- هدف اولیه بانک مرکزی، بهبود هر چه بیشتر متغیرهای اقتصادی، ثبات بخشی و تشویقی فعالیت های مولد و اطمینان بخشی به فعالین اقتصادی و تامین پایدار و مطمئن نیازهای ارزی کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی