بازدید 13373

پرتغال صدور روادید برای ایرانیان را متوقف کرد

کد خبر: ۹۱۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 16 July 2019
پرتغال به بهانه مسائل امنیتی تصمیم گرفته صدور روادید برای ایرانیان متقاضی سفر به این کشور را به طور موقت متوقف کند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر خارجه پرتغال سه شنبه شب به وقت تهران گفت که کشورش به طور موقت صدور روادید برای ایرانیان را متوقف کرده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، «آگوستو سیلوا سانتوز» وزیر خارجه پرتغال دلیل این تصمیم را مسائل امنیتی ذکر کرده است.

وزیر خارجه پرتغال در کمیته پارلمانی این کشور این تصمیم را اعلام کرد، اما از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

وی در این زمینه گفت که جزئیات این تصمیم را به طور خصوصی با قانونگذاران کمیته پارلمانی در میان خواهد گذاشت.

به نوشته این منبع خبری، پرتغال سال‌هاست که روابط دیپلماتیک با ایران دارد، اما روابط تجاری این کشور در قیاس با دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سطح پایین‌تر است.

خبرگزاری «رویترز» نیز با انتشار این خبر نوشت که مقامات وزارت خارجه پرتغال واکنش فوری در این زمینه نشان ندادند و مقام‌های سفارت ایران در این کشور نیز در دسترس نبودند.

بر اساس این گزارش، کنسولگری سفارت پرتغال در تهران در اطلاعیه‌ای به تاریخ ششم فروردین ماه سال جاری (۱۳۹۸) اعلام کرد که همه امور مربوط به روادید، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

از سوی دیگر دفتر «وی اف اس گلوبال» ارائه دهندۀ خدمات برای درخواست ویزای پرتغال در ایران هم در وبگاه خود اعلام کرده است: «طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی سفارت پرتغال در تهران، درخواست ویزا فعلا متوقف شده و به محض دریافت اطلاعات جدید از سوی سفارت مبنی بر فعال شدن مجدد پروسه درخواست ویزا، از طریق ارسال ایمیل شما را مطلع خواهیم کرد. همچنین خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی به مرکز درخواست ویزا مراجعه نکنید.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی