بازدید 8280
۱

اخذ ویزای کانادا براحتی با این مدارک ساده

کد خبر: ۹۱۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 16 July 2019

انواع ویزای کانادا

بعضی از کشورها برای سفر به کانادا بایستی ویزای کانادا تهیه کنند و بعضی کشورهای دیگر نیازی به تهیه ویزای کانادا برای ورود به این کشور را ندارند. در صورتی که شما در کشوری هستید که جزو این کشورها نیست، به منظور ورود به کانادا بایستی ویزای کانادا را تهیه کنید. مردم بیشتر از 148 کشور دنیا برای ورود به کانادا بایستی اخذ ویزای کانادا را در برنامه کاری خود قبل از خرید بلیط هواپیما قرار دهند. این افراد چه برای تفریح چه برای تحصیل یا کار یا مهاجرت به این کشور می روند، بایستی ویزای کانادا را در دست داشته باشند.

برای مشاهده مدارک و تعرفه قیمت روی لینک ویزای کانادا کلیک کنید.

معرفی انواع ویزای کانادا

به طور کلی ویزای کانادا به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

ویزای اقامت موقت کانادا ویزای اقامت دائم کانادا  

 ویزای کانادا – به صورت دائم

افرادی که به منظور گردشگری، تحصیل، دیدن خانواده یا کار برای مدت زمان محدود می خواهند در کانادا اقامت داشته باشند به وسیله ی ویزای کانادا موقت این اجازه را دارند. ویزای کانادا دائم به این صورت است که به دارندگان آن این اجازه را می دهند تا به شکل دائم در این کشور برای کار یا زندگی بمانند و بعد از مدتی برای دریافت شهروندی کانادا می توانند اقدام کنند. هر کدام از این ویزای کانادا ها به چند گروه تقسیم می شوند که در ادامه به آن میپردازیم.

ویزای کانادا – به صورت موقت 

این نوع ویزای کانادا به اشخاص این امکان را می دهد که به منظور مدت زمان مشخصی که به وسیله کنسولگری کانادا مشخص می شود در کانادا بمانند. تاریخ اعتبار ویزای کانادا ی موققت معمولا ۶ ماه  می باشد. البته که ویزای کانادا موقت این امکان را دارند که یک بار یا چند بار ورود باشد. ویزای کانادا موقت یک بار ورود به شخص این امکان را می دهد فقط یک بار به کشور کانادا وارد شود و به مدت ۶ ماه در کانادا اقامت کند و بعد از این 6 ماه  به کشور خود برگردد. یک ویزای چند بار ورود به فرد این امکان را می دهد تا مدتی که ویزای کانادا اعتبار دارد چند بار به کشور کانادا وارد شوند و خارج شوند و به شکل موقت در این کشور بمانند که می تواند 5 ساله نیز باشد. 

انواع مختلف ویزای کانادا برای اقامت موقت :

ویزای توریستی کانادا: 

اشخاصی که به قصد گردشگری وارد کشور کانادا می شوند به وسیله ویزای کانادا توریستی یا گردشگری اجازه دارند در این کشور بمانند. 

سوپر ویزا کانادا:

این مدل از ویزای کانادا به این صورت هستش که به اشخاصی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند یا جزو شهروندان کانادا محسوب می شوند این امکان را می دهند تا والدین خود را برای مدت زمان طولانی ببینند. 

ویزای کاری کانادا: 

این مدل از ویزا کانادا به این صورت است که از کشور کانادا برای آنها پیشنهاد کاری فرستاده شده تا به مدت 6 ماه در این کشور کار کنند. برای دریافت این ویزا کانادا بایستی شخص نامه معتبر پیشنهاد کار را از کشور کانادا ارائه دهد. 

ویزای اقامت موقت کانادا: 

این ویزا کانادا برای اشخاصی است که نیاز دارند برای کاری کوچک به کشور کانادا بروند اما مجاز به دریافت ویزای اقامت موقت کانادا نمی باشند. این ویزا کانادا فقط در مدت زمانی معتبر است که فرد احتیاج دارد در کانادا باشد، برای مثال برای ۲ هفته. 

ویزای کار در تعطیلات کانادا: 

این نوع از ویزای کانادا به این صورت است که به جوانان مختلف داوطلب از ۳۰ کشور گوناگون دنیا داده می شود. به وسیله این ویزای کانادا اشخاص این امکان را دارند به این کشور وارد شوند و شروع به کار کنند. برگزیدن افراد به منظور دریافت ویزا ی کانادا به این شکل کاملا تصادفی است به این معنی است که درخواست کنندگان درخواست خود را ارائه می دهند و برای شروع کار خود در کانادا منتظر می ماند تا به طور تصادفی پذیرفته شوند.

ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا:

برای اشخاص سیاسی یا اداری که به منظور انجام وظیفه رسمی خود وارد کانادا شده اند این نوع از ویزای کانادا صادر می شود.

ویزای محرمانه کانادا: 

این نوع ویزا کانادا به اشخاصی داده می شوند که جزو افراد دیپلماتیک یا رسمی نیستند اما دارای مقامی مهم هستند و برای تجارت خاصی وارد کشور شده اند. همچنین برای افراد دیپلماتیک یا رسمی که برای گردشگری وارد کانادا شده اند صادر می شوند. 

ویزای تسهیلات کانادا:

این نوع ویزا کانادا همچنین به شهروندانی که پاسپورت کانادایی به دلیل  دو تابعیتی بودنشان ندارند ولی پاسپورت کشور دیگری را دارند ارائه می شود. به خاطر مراحل سخت دریافت پاسپورت کانادایی این ویزا به فرد ارائه می شود.

ویزای کسب و کار یا نمایندگی کانادا:

به اشخاص یا گروه هایی که برای کسب و کار و تجارت وارد کانادا می شوند ارائه می شود. 

ویزا برای افرادی که با هدف تولد فرزند وارد کانادا می شوند: 

این نوع ویزا کانادا به افراد حامله که قصد این را دارند که فرزندشان در کانادا متولد شود تا به شکل خودکار جزو شهروند کانادا محسوب شود، داده می شود.

ویزا برای افرادی که می خواهند اعضای بدن خود را اهدا کنند:

برای اشخاصی که قصد دارند اعضای خود را به یک شهروند کانادایی یا شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد اهدا کنند داده می شود.

ویزای تحصیلی کانادا: 

به اشخاصی داده می شود که برای تحصیل به کانادا سفر می کنند به این صورت که توسط یکی از دانشگاه های کانادا برای ادامه تحصیلات خود  پذیرفته شوند، داده می شود. اگر میخواهید کمتر از 6 ماه در این کشور تحصیل کنید می توانید ویزای کانادا عمومی دریافت کنید ولی اگر بیشتر از این زمان است بایستی از ویزا کانادا تحصیلی استفاده کنید. 

انواع مختلف ویزای کانادا برای اقامت دائم 

یکی از مدل های ویزای کانادا، این ویزا می باشد که این نوع اقامت نیز به چند دسته تقسیم بندی می شود:

ویزا کانادا برای اشخاصی که میخواهند در این کشور شرکت ثبت کنند:  

اشخاصی که می خواهند کاری را در این کشور راه اندازی کنند مثلا مثل کارهای فرهنگی یا ورزشی یا مهارت های کشاورزی. به این مدل از ویزا کانادا احتیاج دارند. این اشخاص بایستی نحوه کار و سرمایه گذاری خود را ثابت کنند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا:

این مدل از ویزا کانادا سرمایه گذاری است. این ویزا برای اشخاصی است که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند که بایستی حداقل دارای 800 هزار دلار باشند که حداقل 400 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کنند و دولت بعد از 5 سال بدون هیچ بهره ای این سرمایه را برمیگرداند.

توضیحاتی اجمالی در مورد اخذ ویزای کانادا

ایرانیانی که از کانادا دیدن می کنند باید ویزا کانادا خود را قبل از ورود به خاک این کشور دریافت کنند. ویزای توریستی کانادا توسط دفاتر ویزا (وابسته به سفارت کانادا) در استانبول، آنکارا و دبی صادر می شود. شما می‌توانید از طریق مراجعه به سفارت کانادا در امارات یا ترکیه و یا به صورت آنلاین درخواست خود را به سفارت کانادا بدهید. 

زمانی که شما از طریق آژانس هواپیمایی سام سیر اقدام به درخواست ویزای کانادا می‌کنید، کارشناسان ما در بخش ویزا به دقت مدارک شما را بررسی می‌کنند و بر حسب شرایط پرونده مشاوره لازم را به شما می‌دهند.

پس از تکمیل مدارک از سمت شما و فرم های لازم ویزای کانادا ، درخواست شما طی 3 تا 4 هفته کاری به صورت آنلاین در سایت سفارت ثبت می‌شود و نامه انگشت نگاری سفارت در اختیار شما قرار گیرد. برای انگشت نگاری از زمان گرفتن نامه انگشت نگاری تا یک ماه شما فرصت دارید به یکی از دفاتر مربوطه مراجعه کنید.

بهتر است قبل از اینکه در این مدت بلیط هواپیما استانبول ویا آنکارا بگیرید، در سایت سفارت ساعت و روز حضور خود را رزرو کنید. البته در صورت تماس با آژانس هواپیمایی سام سیر، توضیحات لازم، تقویم تعطیلات سفارت و آدرس دفترهای انگشت نگاری توسط همکاران ما به شما اعلام خواهد شد. بعد از انجام انگشت نگاری از یک هفته تا 104 روز کاری زمان می برد تا سفارت نتیجه پرونده شما را اعلام کند.

اگرجواب منفی باشد نامه سفارت که حاوی اشکالات گرفته شده به پرونده است را در اختیار شما قرار می‌دهیم و اگر هم مثبت باشد به شما اطلاع می دهیم که پاسپورت خود را جهت پیکاپ ویزا کانادا در اختیار ما قرار دهید - که حدود 2 هفته تا یک ماه طول میکشد - البته در این مرحله باز هم شما یک فرصت یک ماهه برای تحویل پاسپورت خود به سفارت خواهید داشت.

منبع: ویزا کانادا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راحتیش کدوم قسمت بود ،!!!!؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر