بازدید 4407

تجمع معترضان مقابل پارلمان روسیه

کد خبر: ۹۱۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 14 July 2019
صد‌ها نفر از مردم مسکو امروز یکشنبه با برپایی تجمع در مسکو خواستار برگزاری انتخابات سالم در مجلس دومای مسکو شدند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این افراد که به رغم هشدار پلیس مبنی بر غیرقانونی بودن تجمع در برابر ساختمان کمیسیون انتخابات مسکو (موس گور ایزبیرکوم) در میدان نووپوشکین تجمع کرده بودند شعار‌هایی مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات سالم در مجلس محلی مسکو سر دادند.

مقامات سازمان پلیس مسکو به رسانه‌های روسیه از جمله شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ و خبرگزاری اینترفاکس گفته اند که شمار تظاهرکنندگان یکهزار نفر بوده است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از کنستانتین یانکوسکاس از سازمان دهندگان این تظاهرات شمار افراد شرکت کننده در این اعتراض گروهی را چند هزار نفر اعلام کرده است.

چند تن از رهبران مخالفان دولت روسیه از جمله ایلیا یاشین و سرگئی متروخین در این تظاهرات سخنرانی کرده و اعلام کردند که از آرای رای دهندگان دفاع خواهند کرد.

ده‌ها مامور گارد ملی روسیه با استقرار در محل برگزاری تظاهرات مسئولیت برقراری نظم آن را برعهده داشتند و در چندین نوبت از افراد شرکت کننده در تظاهرات خواستند با توجه به غیرقانونی بودن این اقدام، هر چه زودتر محل را ترک کنند.

هنوز هیچ گزارشی مبنی بر بازداشت افراد در این تجمع منتشر نشده است.

پیشتر لوبوف سوبول، ایلیا یاشین، دمیتری گودکوف، الکساندر سولویوف و دمیتری بولکین از نامزد‌های مخالفان دولت در انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرده بودند که کمیسیون انتخابات در بین امضا‌های جمع آوری شده برای حمایت از نامزدی آن‌ها تعدادی برگه باطل یافته و ممکن است نامزدی آن‌ها لغو شود.

ایلیا یاشین در این مورد در تظاهرات امروز گفت که دفاع از خود در برابر رای کمیسیون انتخابات در دادگاه دشوار است.

انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می‌شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری محلی را انتخاب می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار