بازدید 47446
نخستین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی؛

روایت کشف قتل از زبان کارمند شهرداری/ نجفی: به این باور رسیدم که همسرم «مهدورالدم» است/ برادر میترا استاد: اینکه گفته می‌شود نجفی قتل را گردن گرفته درست نیست

پس از اعلام قتل، بازپرس ویژه به همراه اکیپ صحنه جرم، در محل حاضر شدند. اسباب منزل هنوز چیدمان نشده بود و دست‌نوشته‌ای در محل کشف شد. با کشف چنین نوشته‌ای، این پیش‌بینی را کردیم که محمدعلی نجفی می‌تواند یکی از متهمین باشد لذا دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت. در دوربین‌ها خروج آقای نجفی در ساعت ۱۱:۴۳ مشاهده شد. وی قبل از خروج با یکی از کارکنان شهرداری تماس گرفته تا به در منزل بیاید و دو کیف را به وی بدهد.
کد خبر: ۹۱۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 13 July 2019
تابناک اجتماعی -
پرونده پر سر و صدای قتل رقم خورده به دست شهردار سابق تهران، صبح امروز به ایستگاه محاکمه رسید تا محمدعلی نجفی با تصویری متفاوت در قاب رسانه‌ها ماندگار شود.

به گزارش «تابناک»، نخستین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل میترا استاد، همسر دومش، امروز در حالی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد که به تصمیم قاضی کشکولی، دادگاه علنی اعلام شده است.

در این دادگاه قرار است به پرونده‌ای رسیدگی شود که احتمالا اغلب ایرانیان از چگونگی شکل گیری آن آگاهند، اما برای یادآوری برخی جزئیات بد نیست اشاره کنیم که نقطه شروع آن خبری بود که در ۷ خرداد امسال منتشر شد و حکایت از قتل زنی به ضرب گلوله در آپارتمانی در یکی از محلات شمالی تهران داشت. قتلی که گفته می‌شد یکی از مضنونین ارتکاب آن، شوهر آن زن، یعنی شهردار سابق تهران است که به شکلی عجیب از سمتش استعفا داده و کنار رفته بود.

ساعاتی پس از انتشار آن خبر بود که بمب بزرگ خبری منفجر شد و همگان دریافتند که محمدعلی نجفی، همسر مقتول خود را به آگاهی تهران معرفی نموده وبه قتل میترا استاد اعتراف کرده است. اعترافی صریح که مقابل دوربین رسانه ملی نیز صورت گرفت تا پرونده خیلی زود در مسیر تکمیل قرار گرفته و روانه دادگاه شود. دادگاهی که امروز با حضور وکلای طرفین و نجفی آغاز به کار کرد.
 
روایت کشف قتل از زبان کارمند شهرداری/ نجفی: به این باور رسیدم که همسرم «مهدورالدم» است

تذکرات ابتدایی قاضی دادگاه

در ابتدای جلسه، قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری اظهار کرد: قبل از اعلام رسیدگی لازم می‌دانم بگویم که با توجه به آثار اجتماعی که این جرم دارد باید تذکراتی در راستای آیین دادرسی کیفری جهت تنویر افکار عمومی و رسانه‌ها بیان کنم. در برپایی یک دادرسی الزامات قانونی وجود دارد که رعایت آن الزامی است. به موجب ماده ۴۰۰ قانون آیین دادرسی کیفری، محاکمات در دادگاه کیفری به صورت صوتی و تصویری ضبط می‌شود که انتشار آن بدون اجازه دادگاه ممنوع است.

وی ادامه داد: در این پرونده دادستان کل کشور و رئیس قوه قضائیه در خصوص انتشار رسیدگی علنی به این پرونده، موافقت خود را اعلام کردند، اما از رسانه‌ها تقاضا داریم در چارچوب قوانین دادگاه‌های علنی، با پرهیز از انتشار حواشی و تشویش اذهان عمومی، اطلاع‌رسانی کنند.

قاضی کشکولی، حواشی ایجاد شده در این پرونده را بی‌تأثیر از دخالت‌های برخلاف موازین قانونی رسانه‌ها ندانست و علنی بودن آن را به دلیل ابعاد اجتماعی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که نظم دادسرا را مراعات نکنند، اخراج می‌شوند، گفت: این قتل، قتلی خانوادگی است بنابراین باید موازین اخلاقی در انعکاس آن رعایت شود و به دادستان، اولیای دم، وکلای متهم و شاکی، تذکر می‌دهم که اخلاق را رعایت کنند.

قاضی کشکولی در خصوص حضار در دادگاه نیز توضیح داد: محمدعلی نجفی به همراه وکلایش (حمیدرضا گودرزی، محمد علیزاده طباطبایی و لاله عقبایی) حضور دارند. همچنین زهرا نجفی، علیرضا بربری، فرهاد آقازاده، خبرنگار سایت انصاف‌نیوز و مسعود استاد نیز به عنوان مطلع در دادگاه حاضر هستند. علاوه بر این، وکلای میترا استاد در دادگاه حاضرند، اما اولیای دم در جلسه حاضر نیستند.
 
سه اتهام نجفی در کیفرخواست

در ادامه این جلسه محمد شهریاری نماینده دادستان، کیفرخواست را قرائت کرد و با اشاره به مشخصات متهم (محمدعلی نجفی) گفت: وی فعلاً در زندان اوین با حکم بازداشت قرار موقت حضور دارد.

وی سه اتهام را برای محمدعلی نجفی اعلام کرد؛ مباشرت قتل عمدی مرحوم میترا استاد، فرزند کاکابرار، ۳۶ ساله با سلاح گرم، حمل و نقل سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز و ایراد صدمه غیرمنتهی به فوت.

شهریاری در ادامه با اشاره به مشاهدات صحنه جرم اظهار داشت: پس از اعلام قتل، بازپرس ویژه به همراه اکیپ صحنه جرم، در محل حاضر شده و میترا استاد را درحالی‌که در وان سرش به سمت جنوب و پا به سمت شمال بود، از پهلو و سمت چپش خونریزی مشاهده می‌شد، کشف کردند. اسباب منزل هنوز چیدمان نشده بود و دست‌نوشته‌ای در محل کشف شد. با کشف چنین نوشته‌ای، این پیش‌بینی را کردیم که محمدعلی نجفی می‌تواند یکی از متهمین باشد لذا دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دوربین‌ها خروج آقای نجفی در ساعت ۱۱:۴۳ مشاهده شد، گفت: قبل از خروج، آقای نجفی با آقای فرهاد آقازاده، یکی از کارکنان شهرداری تماس گرفته تا به درب منزل بیاید و دو کیف را به وی بدهد.
 
روایت کشف قتل از زبان کارمند شهرداری

شهریاری در ادامه با اشاره به اظهارات فرهاد آقازاده گفت: «من به علت استرس، نمی‌توانم بنویسم. من می‌گویم شما بنویسید. ساعت ۹:۲۶ دکتر نجفی با من تماس گرفت تا به خانه آن‌ها بروم. داخل پارکینگ سه بار با وی تماس گرفتم، اما گوشی را برنداشت. زنگ طبقه هفتم را زدم، درب را باز کردم، دو کیف دستی قهوه‌ای و مشکی به من دادند که آن را به دخترشان برسانم. دوباره تماس گرفتند که کیف قهوه‌ای را بیاور. کیف قهوه‌ای را بردم، چیزی در آن گذاشتند و دوباره گفتند آن را به دخترشان تحویل بدهم که وقتی داخل آن را باز کردند، نامه‌ای داخلش بود. پس از خواندن آن نامه، دختر آقای نجفی به همراه همسرشان و من به طبقه هفتم مراجعه کردیم. هر چه در زدیم، باز نکردند. من کلید داشتم که با اجازه دختر آقای نجفی، در را با کلید باز کردم. همان زمان پسر خانم استاد نیز آمد. اتاق‌ها را باز کردیم، اما خانم استاد را ندیدیم. سرانجام در سرویس بهداشتی داخل اتاق، با جسد خانم استاد روبرو شدیم».

در ادامه اظهارات شاهد آمده است: «دیدم شلوارک آقای نجفی خونی بود و فکر کنم که مچ پای ایشان نیز زخمی شده بود».

در ادامه اظهارات پسر ۱۶ ساله میترا استاد آمده که در آن اعلام شده است: «زمانی که برای گرفتن پول آژانس به خانه مراجعه می‌کند، می‌بیند دختر آقای نجفی در حال گریه کردن است و داماد و راننده ایشان نیز در منزل حضور دارند. وقتی مادرش را در حمام می‌بیند، فکر نمی‌کرد مُرده باشد و از دختر آقای نجفی درخواست می‌کند با اورژانس تماس بگیرد. گوشی آقای نجفی خاموش بوده و به گفته اظهارات پسر مقتول، آقای نجفی آن شب در خانه آن‌ها بوده و با مادرش نیز درگیری داشته است».

پسر میترا استاد گفته است که «آقای نجفی به آن‌ها گفته که اسلحه خود را در منزل همسر اولش نگهداری می‌کند».
 
بالشتی که نجفی در حین ارتکاب جرم از اتاق خواب برداشته و به سمت مقتوله برده و در زمان شلیک گلوله به همراه داشت روی میز نماینده دادستان قرار گرفت.
بالشتی که نجفی در حین ارتکاب جرم از اتاق خواب برداشته و به سمت مقتوله برده و در زمان شلیک گلوله به همراه داشت روی میز نماینده دادستان قرار گرفت.
 
نجفی: استاد به من گفت «مطلقه» است، اما این موضوع در شناسنامه اش نیامده

در ادامه نماینده دادستان به نامه سه برگی که در یکی از کیف‌هایی که به زهرا نجفی داده شده، اشاره کرد و گفت: در این نامه سه برگی که به صورت پشت و رو نوشته شده بود، محمدعلی نجفی به طور مختصر به زندگی میترا استاد اشاره کرده و اظهار داشته که نمی‌خواهد این موضوعات در سطح عموم مطرح شود.

به گفته قاضی شهریاری، در این نامه به نحوه آشنایی محمدعلی نجفی و میترا استاد اشاره شده که «در اردیبهشت ماه سال ۹۶ به عنوان یکی از کاندیدا‌های شورا‌های اطراف تهران برای کمک به ایشان مراجعه می‌کند که آن زمان با چادر و روسری بوده است. پس از آن تقاضای ملاقات حضوری و خصوصی کرده که در این دیدار، احساس و علاقه طرفین ایجاد می‌شود. وی می‌گوید بخشی از اظهارات میترا استاد به من، راست و بخشی غیرواقعی بوده است. وی اعلام کرده که مطلقه است، اما این موضوع در شناسنامه‌اش نیامده است.»

در ادامه این نامه، نجفی می‌گوید «در تیر ماه با این خانم عقد موقت می‌کند که لغزش بزرگی در زندگی‌اش است، اما خواهر، مادر و برادر وی در نامه‌ای به نجفی اذعان می‌کنند که وی پس از مسلمان شدنش، هیچ‌گونه رابطه‌ای با همسرش نداشته است».

در ادامه این نامه آمده است: «متأسفانه به دلیل شغل حساس من (شهردار تهران)، برخی نهاد‌ها به موضوع ورود پیدا کرده‌اند».
 
نجفی: به این باور رسیدم که همسرم مهدورالدم است

در ادامه قاضی به نماینده دادستان تذکر داد که این موضوعات نباید در دادگاه علنی، مطرح شود و مستلزم طرح در جلسات غیرعلنی است که نماینده دادستان اعلام کرد این مسائل در کیفرخواست است و من نامه آقای نجفی را اعلام کردم و از این به بعد تیتروار موضوعات را مطرح می‌کنم.

شهریاری ادامه داد: موضوعات دیگری که در این نامه مطرح شده بود، توهین، تهمت، عدم رعایت موازین شرعی و … بود و در آخر مطلب آمده است که «این مسائل مرا به این باور رساند که ایشان مهدورالدم است و اقدام به این کار کردم. از بازماندگان و ملت ایران پوزش می‌خواهم. از همسر اولم عذرخواهی می‌کنم و طلاق وی را منتفی می‌دانم. از باران عزیزم که ۶ ماه است از دیدنش محروم هستم، عذرخواهی می‌کنم».

در ادامه شهریاری گفت: با خواندن این نامه، احتمال خودکشی نجفی مطرح شد که در نهایت مطلع شدیم وی ساعت ۱۹ خود را به اداره آگاهی در خیابان وحدت اسلامی معرفی کرده است و در این مرجع، به قتل میترا استاد با سلاح اعتراف کرده است.

در ادامه شهریاری نماینده دادستان اعلام کرد، با توجه به درخواست اولیای دم برای قصاص تقاضای اشد مجازات را برای متهم داریم.

همچنین وی در پاسخ به برخی از انتقادات که گفته می‌شد روند رسیدگی به این پرونده با سرعت بالایی انجام شده گفت: این پرونده ۴ روزه تحقیقاتش به پایان نرسیده بلکه یک هفته زمان برده که ما ده‌ها پرونده در این خصوص را رسیدگی می‌کنیم که کمتر از ۱۰ روز روند آن به پایان می‌رسد. اخیراً قتل شیرمحمدعلی که کمتر از ۴۸ ساعت کیفرخواستش به دادگاه ارسال شد.
 
وقتی در قم تسلیت گفتند فهمیدم همه از ماجرا مطلع شده‌اند
 
شهریاری افزود: نجفی در اعترافات خود نوشته به قم رفتم و کیفی که در آن اسلحه بود را به امانت‌داری بردم، اما مرا شناختند و گفتند می‌توانی به داخل ببری. آنجا خواستند با من عکس بگیرند و تسلیت هم گفتند اینجا بود که فهمیدم که همه از ماجرا باخبر شده‌اند و با یک سواری به ترمینال جنوب رفتم و سپس خود را به پلیس معرفی کردم.

نماینده دادستان گفت: سلاح از قبل مسلح بوده، ولی در تحقیقات اولیه متهم اعتراف می‌کند که قبل از حمام مسلح کرده بود. همچنین مشروبات مصرف نکرده است و دست نوشته‌ها را خودش نوشته است.

وی با اشاره به اعترافات متهم گفت: اختلافات خانوادگی انگیزه قتل اعلام شده و سلاح تا تاریخ ۲۹ مهر ماه ۹۴ دارای مجوز بوده است، ولی تمدید نشده است و متهم به آن اعتراف دارد.

شهریاری ادامه داد: اظهارات شاهدان در زمان وقوع قتل وجود ندارد و کسی نبوده است فقط راننده متهم می‌گوید زمانی پس از جنایت مشاهده کرده که پای چپ نجفی خون‌آلود و از او علت را پرسیده و نجفی گفته با همسرم درگیر شدم.

وی درباره آلت قتاله و نحوه کشف گفت:اسلحه مذکور به همراه شش فشنگ همراه و ۵ گلوله زده شده بود و سلاح در بدو امر گفته شده با مجوز بوده، ولی تمدید نشده و همچنین سلاح به حرم برده شده است و در نتیجه دادرسی ۸ فشنگ در این اسلحه تأیید و ۵ پوکه جنایی به دست آمده و سلاح از نوع جنگی و عیرخودکار بوده است.
 
تشریح جزئیات صحنه قتل توسط دختر نجفی

در ادامه جلسه زهرا نجفی با حضور در جایگاه گفت: بنده فرزند آقای محمدعلی نجفی هستم و شهادت می‌دهم و قسم می‌خورم جز واقعیت چیزی نگویم. در ۷ خرداد آقای آقازاده (راننده نجفی) به منزل ما آمد و دو کیف دستی به من داد و در یکی از آن نامه‌ای از پدرم که شامل سه صفحه بود مشاهده کردم و به دلیل اینکه پدرم در آن نامه از مردم ایران و فامیل و خانواده عذرخواهی کرده بود ترسیدم. نگران شدم و با همسرم تماس گرفتم و حدود ساعت ۱۲ تا ۱۲ و نیم به برج آرمیتا محل زندگی پدرم رسیدیم. چند بار آقای آقازاده زنگ زد، ولی کسی جواب نداد و بعد با کلید در را باز کردیم و قبل از ورود آقای آقازاده باز هم همسر و پدرم را صدا زدند، ولی صدایی نشنیدیم و هیچ کس در را باز نکرد و ما نهایتاً وارد شدیم. آقای آقازاده اولین نفری بودند که جسد را مشاهده کردند. بعد همسرم رفت و سپس من جسد را مشاهده کردم و در این زمان پسر خانم استاد رسید که من از همسرم خواستم او را به بیرون ببرد تا این صحنه را نبیند و سپس آقای آقازاده سمت اتاق خواب رفت و در را باز کرد و یک دفعه گفت: یا ابوالفضل و همسرم پشت سرشان رفت و با جسد مرحومه روبه‌رو شدند، شوکه شدیم و به بدن میترا استاد دست زدند که سرد بود.

دختر شهردار اسبق تهران ادامه داد: من براساس نامه‌ای که در آن نوشته شده بود انالله و انا الیه راجعون نگران شدم و فکر کردم می‌خواهد خودش را بکشد و بیشتر به این دلیل رفتم. زمانی که همسرم به اورژانس زنگ زد متوجه نشده بود که خانم استاد تیر خورده و گفت که حالشان بد شده و اورژانس از او خواست که مرحومه را بخواباند و بعدش من عکس گرفتم که این خانم به حالت نشسته در وان افتاده بود و حتماً صدای ضبط شده ما خواهد بود و خود اورژانس مکالمه‌ها را ضبط می‌کند.

زهرا نجفی افزود: من یک عکس گرفتم و وقتی وارد شدم دیدم که مرحومه خون‌آلود هست و اول متوجه نشدم که او تیر خورده و وقتی که به درخواست اورژانس با همسرم شروع به ماساژ خانم استاد کردیم، دیدم سینه او جای گردی سوراخ است و دو تیر آنجا افتاده و متوجه شدم که خانم استاد تیر خورده و به همسرم گفتم ماساژ ندهد. آقای آقازاده اولین نفر بود که جسد را دید و غیر از من و همسرم کسی آنجا نبود. البته پسر مرحومه استاد از سمت اتاق دوید و شاید یک لحظه آن را دیده باشد. خون کف حمام و داخل وان بود، ولی خون خشک شده بود. چون اورژانس به ما گفت که خون خشک است.

قاضی از زهرا نجفی پرسید: در عکس بالشت روی جسد افتاده است دلیلش چیست که او گفت: بالشت روی جسد نبود و کف حمام بود و بدنشان خشک بود. وقتی من دست زدم دیدم خانم استاد سرد است.
 
داماد نجفی: نگران خودکشی آقای نجفی بودیم چون سابقه داشت!
 
در ادامه داماد محمدعلی نجفی به جایگاه فراخوانده شد. او در خصوص جزییات روز حادثه گفت: من سر کار بودم که این اتفاق افتاد، همسرم به من زنگ زد که سریع خودت را به خانه برسان. وقتی آمدم آقای آقازاده پریشان در خانه راه می‌رفت و خانمم اعلام کرد بابا نامه‌ای به من دادند که با انا لله و انا الیه راجعون به پایان رسیده. چون نامه طولانی بود فقط پاراگراف آخرش که عذرخواهی و حلالیت بود خواندم و به سمت منزل آقای نجفی که آدرس آن نداشتیم حرکت کردیم. آقای آقازاده جلو می‌رفت و ما با خودروی خود پشت سر او حرکت می‌کردیم.

وی در خصوص برخوردش با پسر میترا استاد نیز گفت: ما وی را نمی‌شناختیم و تاکنون با وی برخورد نداشتیم و آقای آقازاده وی را به ما معرفی کرد. تلاش کردم که مهیار مادرش را نبیند، اما فریاد می‌زد بابا، مامانم را کشت.

همسر زهرا نجفی در خصوص خون کف حمام گفت: کف حمام پر خون بود، اما در وان ردی از خون وجود داشت. در ابتدا متوجه اثر تیر بر روی سینه میترا استاد نشده و در ابتدا و هنوز به منزل نرسیده بودیم نگران این بودیم که بلایی بر سر آقای نجفی آمده باشد. زیرا گمان می‌کردیم ممکن است خودکشی کند، زیرا پیش از این، این اتفاق افتاده بود. آقای نجفی ساعت ۷.۵ بود که با حاج خانم تماس گرفت که زهرا (همسر من) گوشی تلفن را برداشت و ایشان اعلام کرد که قصد معرفی خود به آگاهی شاپور را دارد.

داماد متهم در پاسخ به پرسش قاضی که چه کسی به نیروی انتظامی اطلاع داده گفت: مطلع نشدم چه کسی به ۱۱۰ زنگ زد، من در حال اجرای راهنمایی‌های اورژانس بودم.

وی در خصوص اینکه مطلع بود آقای نجفی اسلحه دارد، گفت: این موضوع را از زمان ازدواج با همسرم اطلاع داشتم.
 
خبرنگار انصاف‌نیوز: استاد می‌خواست خبر طلاق نجفی از همسر اولش را رسانه‌ای کند

خبرنگار سایت خبری انصاف‌نیوز نیز به عنوان آخرین مطلع در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به سوال رئیس دادگاه در مورد اینکه شما خبرنگار سیاسی بودید و خانم استاد مسائل سیاسی را مطرح می‌کرده یا مسائل خصوصی را؟ پاسخ داد: ابعاد خصوصی را مطرح می‌کرد. در آخرین تماسی که با من گرفت، گفت که نجفی همسر اول خود را طلاق داده و من می‌خواهم این موضوع را رسانه‌ای کنم، چون ایشان قول‌هایی داده است، ولی اموال خود را به همسر و دخترش داده است.

قاضی مجدد سوال کرد که مسائل سیاسی مطرح می‌شد یا اجتماعی؟ رشیدیان گفت: خانم استاد می‌گفت: پدرم می‌گوید دخترم همسر دوم مردی شده که سن بالایی دارد. یک بار از او پرسیدم آیا آقای نجفی با شما زندگی می‌کند که گفت: بله و این باور به من القا شده بود که روابطشان حسنه است.

این خبرنگار در مورد اینکه آیا خانم استاد از درگیری فیزیکی هم حرفی زده گفت: بار دوم که تماس گرفت یعنی دی ماه سال گذشته، با صدای گرفته‌ای حرف می‌زد که مشخص بود درگیری داشته است.

در این لحظه قاضی کشکولی رئیس دادگاه، زمان تنفس اعلام کرد و گفت: برای تطبیق اظهارات مطلعین با اظهارات نجفی ضرورتی وجود دارد که باید به اخذ اظهارات اولیای دم هم پرداخته شود.

وی با بیان اینکه اولیای دم در این جلسه حضور ندارند گفت: این افراد نیز باید در جلسه بعد حضور داشته باشند تا مطالبشان را بگویند تا سپس وارد رسیدگی شویم.
 
پایان نشست دادگاه با دستور قاضی
 
قاضی کشکولی رئیس دادگاه، حدود ساعت ۱۲ ظهر، پایان اولین جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت که جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده، ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه خواهد بود.

کشکولی در پایان جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران، در رابطه با عدم حضور اولیای دم در این جلسه، گفت: به هر حال آن‌ها تصمیم گرفتند که وکیل معرفی کنند البته ضروری است که در جلسه بعدی دادگاه بیایند.

وی در پاسخ به اینکه عدم حضور آن‌ها آیا خللی به جلسه وارد می‌کند، گفت: در روند رسیدگی به پرونده خللی ایجاد نخواهد شد.

قاضی کشکولی در مورد اینکه عدم حضور فرزند میترا استاد به دلیل مشاهدات عینی آیا مشکل‌ساز خواهد بود یا خیر، پاسخ داد: در مورد ماهیت پرونده بهتر است صحبت نشود.

وی در مورد تعداد برگزاری جلسه رسیدگی گفت: بستگی به دفاع طرفین دارد.

قاضی کشکولی همچنین در پاسخ به این مساله که برخی‌ها اصرار دارند شهردار اسبق تهران قتل را به گردن گرفته، گفت: این موضوع در رابطه با ماهیت پرونده است و اجازه دهید در جلسه دادگاه بررسی شود.

وی همچنین در مورد اینکه گفته شده شاید این پرونده ختم به صلح و سازش شود، گفت: بهتر است این موضوع را از خودشان بپرسید.

برادر میترا استاد: کوتاه نمی‌آییم

به گزارش ایسنا، برادر میترا استاد در حین خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه خیلی‌ها اصرار دارند که بگویند نجفی قتل را به گردن گرفته است، گفت: خیر، اینگونه نیست تمام مدارک و شواهد در دادگاه موجود است که فقط ایشان از ساختمان خارج شده و شخص دیگری نبوده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵۲
مهدورالدم
عجب دلیلی
خوب طلاقش می دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اینکه بارها بهش گفته شده بود این خانم طلاق را قبول
نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
خدا به اقاي نجفي رحم کند( البته قتل اشتباه بوده است ) ولي طرف ايشان بدون اصالت و تازه به دوران رسيده بوده است. چه تهديدهايي (ابروريزي و اسيدپاشي و..)که اقاي نجفي را براي عدم ديدار با يگانه دختر وهمسر نجيب شان نکرده اند. از قديم گفته اند در ازدواج دوطرف هم شان بايد باشند، نتيجه ازدواج يک فرهيخته با غيرهم شان خودش، به اين بدي ميشود.
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
خب بنده خدا نجفی بهش گفته 1360 سکه مهریه ات را میدهم و آپارتمان هم به نامت میکنم و طلاق بگیر ولی مرحومه قبول نکرده !!! شاید هدف دیگری داشته !!!
فردوس توسی
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
خدا عاقبت بخیرمان کند
دلم برا سرنوشتش میسوزه
زن دوم و سوم در ایران و برا بسیاری شگون نداره
نفرین بر دنیا طلبان و شیفتگان زر و زورش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
گاهی اوقات طلاق مشکل رو برطرف نمیکنه. خدا رو شکر کنید که تابحال گیر زنان بد که براتون مخمسه درست میکنند که نتونید از توش بیرون بیایید نیوفتادید.
این خانم ظاهرا خوب طعمه خودش رو گیر آورده بوده و حتی در صورت طلاق هم بدنبال اخاذی و آبرو ریزی و افشای اطلاعات فرد با نفوذ و آبروداری مثل نجفی بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
خوب شد گفتی نابغه وگرنه نجفی که عقلش نمی رسیده که طلاقش بده
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
چقدر از این قانون صیغه و چند زنی مشکل در اومده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
پروفسور تابناک کل ماوقع دادگاه را منتشر نکرده اما در سایتهای دیگر آمده که شهریاری در دادگاه نامه نجفی را که بدست دخترش رسیده خوانده و در آن نوشته بارها از او خواستم به طلاق توافقی رضایت دهد اما تهدید می کرد میخواهم از تو و دخترت انتقام بگیرم و تهدید می کرد با مردهای دیگر همبستر خواهد شد و در حضور نجفی به مردانی که قبل از ازدواج با آنها سرو سری داشت تماس می گرفت و به نجفی و خانواده او فحاشی و توهین می کرد...تمام این موارد در دادگاه بیان شده اما فقط تابناک سانسورش کرده نه سایتهای دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اقای نجفی چون از گردن کلفت ها و ژن خوب هاس و کلی روزنامه و روزنامه نگار پشتشن با اینکه قتل کرده همه دارن تبرئه اش می کنند در حالی که خانمش چون از مردم عادی بوده براحتی قربانی قضاوت های جاهلانه میشه بدون اینکه . کسی واقعا دلیل قانع کننده ای ارائه بده. آقای نجفی بچه که نبوده مگه چی باعث شده با یک زنی رو که 20 سال جونتر از خودشه بوده را صیغه کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
14:48
حرف بیخود نزن...حتی سایتهای اصولگرا هم اظهارات نجفی در نامه اش کهدبدست دخترش رسیده و ار دادگاه خوانده شده را درج کردند اما این تابناک برخلاف بقیهدسانسور کرده از جمله روابط میترا با مردان دیگر و مسلمان شدنش و اعتراف خبرنگار انصاف نیوز...در این مورد سایتهای اصولگرا به همه موارد اشاره کردند اما تابناک با اینهمه ادعا حذف کرده خیلی هز موارد را
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
واقعا برای هر دو طرف متاسفم
ایکاش در ارایه نظراتمان کمی انصاف و اخلاق را رعایت کنیم
هنوز جلسه اول دادگاه است و صبر داشته باشیم .
و جز خدا و دو نفر که یکی از آنها دیگر نیستند ، از کل ماجرا اطلاع کامل ندارند
دعا کنیم که روزی ریشه این نوع بلایای اجتماعی و خانوادگی از تمام دنیا برچیده بشود
که ریشه اکثرا آنها از اختلاف طبقاتی زیاد اقتصادی و نبود اخلاق و تربیت خانوادگی و طمع کاری و فساد و کنار گذاشتن عقل و منطق و بدست گرفتن احساسات سرچشمه می گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
آقا همسر من هم مهدور الدم است.
به همه مردان ایرانی اجازه تیر بدهید
مجید دلبندم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
به هر حال مهریه به ارث میرسه و حتی اگه نجفی را اعدام کنن هم ورثه مقتول میتونن از مال به ارث رسیده نجفی این 7-8 میلیارد را بگیرن
جواب به اریایی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
طلاق در ایران با مرد هست یعنی چی زن قبول نکرده
است؟ خب حتما مهریه اش بیش از مقدار پیشنهادی نجفی بوده تازه باز هم دلیل به قتلش نمیشود و باید در دادگاه مقدار مهریه طلاق مصالحه میشده است. باورم نمیشه در ایران کسی از این قاتل حمایت میکند
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
آقا این که نشد دلیل قتل آن خانم. ولش میکردی میرفتی دنبال کارت. این نتیجه هرزگی و هوسبازی است وگرنه خانم اولش(رپیس مرکز تربیت معلم) واقعا انسانی متعهد و وارسته بود. نجفی لیاقت آن بانوی پاکدامن و مومن را نداشت. لذا قصاص کمترین مجازات اوست.
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
خدا به داد دل آن نوجوان 16 ساله برسه که شب امتحان با جسد غرقه به خون مادرش در وان حمام مواجه می شود! هرگز فکر کرده اید که چه آینده ای با این کابوس شوم در انتظار اوست؟؟؟بیش از هرچیز این نوجوان نیاز به مداخله
پس از بحران سوگ پی.تی.اس.دی P.T.S.Dدارد.
اون زن یک جاسوسه و یا یک جادوگر بوده که بدنبال اغوای مردان با نفوذ برای رسیدن به تمنیات خود بوده و حقش بوده که چنین عاقبتی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اطلاع ندارید اظهار نظر نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
بابا یواش با هم بریم چه یک طرفه و محکم خدا هم این جوری محکم حکم نی کنه واقعا اگر قاضی بوده چه می شد خدا رو شکر مثل من یک نظر گذاری نه قانونگذار
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
هر دو قربانی یک هدف شدن اما نه بنفع خودشان.؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شما مسلمون نیستی حد اقل انصاف داشته باش پس فردای قیامت باید جواب بدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اولا هیچ جا اثبات نشده که ایشون پرستو بوده ثانیا
حتا اگه بوده هم حق چنین کاری رو نداشته این آقا مگه هرکس می تونه تشخیص بده و بعد هم عمل کنه؟ ثالثا اقای نجفی مگه چه اشتباهی کرده بوده که از افشای اون می ترسیده و طرف رو زده کشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
پرستوها عاقبت بخیر نمیشننن!!!
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
واقعا زشت و نامردیه که این صفات رو به کسی که مرده نسبت بدی کار ناجوانمردانه ای است . از گجا به این نتیجه رسیدید در حالی که اولین جلسه دادگاه تازه تمام شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شما بايد در دادگاه بعنوان يك مطلع حاضر شوي و هر انچه ميداني را بگويي شايد در روند دادگاه موثر باشد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شماعلم غیب داری یا چیزهایی که رسانه های معلوم الحال میگن تکرارمیکنی؟اگه اینجوری قضاوت کنی،هرمردی به زنش شک کنه بایدبکشتش وبقیه هم مثل شماتاییدش کنند.پس جایگاه قانون کجاست؟
ناشناس
| France |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شما اَ کجا میدونی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
چه قاضی زبردستی. خود خواتی و خود خندی عجب مرد
هنرمندی
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
قضاوت نکن! چه سودی داره برات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
خطاب به 13:17
خبرنگار انصاف نیوز در دادگاه گفته میترا استاد میخواست مسایل خصوصی نجفی را افشا کند و صریحا بمن گفت قصد دارد طلاق نجفی از همسر اولش را رسانه ای کند و اینکه همه اموالش را بنام زن اول و دخترش کرده...باز در جواب سوال قاضی که قصد استاد افشای مسائل سیاسی بوده یا خانوادگی،خبرنگار تاکید کرده استاد صریحا باو گفته افشای مسائل خانوهدگی یعنی آنچه دیگران در باب افشای اسرار اصلاح طلبان گفتند دروغ محض بوده...نمی دانم تابناک چرا این اظهارات را سانسور کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اینقدر راحت درباره کسی که دیگه نیست از خودش دفاع کنه ، صحبت می کنید
اگر خدایی رو قبول ندارید بدانید دنیا دار مکافاته
همین جا می بینید....
یه لحظه فکر کن این نطرتو خاموادش ببینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
از کجا می دونی ؟؟ چرا قضاوت می کنی ؟؟ آونم با این صراحت ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
انتقاداتی اینجا به این نظر ناشناس ۱۳:۵۲ شد که بعضا گفتن شما که خبر نداری چرا قضاوت میکنی ! به این دوستان باید عرض کرد که آیا شما خبر دارید ؟
آیا سابقه و حال آقای نجفی رو میدونید ؟
شاید باز به این نظر انتقاد کنید و محکوم کنید ولی آیا شما از اصالت این خانم آگاهی دارید ؟ آیا از روابط قبلی ایشون اطلاع دارید ؟ آیا چون از دنیا رفته بیگناه بوده ؟ آیا تمام انسانها با از دنیا رفتن پاک میشن ؟ آیا شر بعضی از آدمها بعد از رفتنشونم باقی نمیمونه ؟
من هم بسیاری از دوستان رو به نگاه .
سطحی محکوم میکنم.
آیا نجفی رو آدم دروغگویی میدونید که میگه آن زن تهدید به هم بستر شدن با مردان دیگه میکرده ؟
و اینکه تهدید به آبرو ریزی میکرده ؟
مگر نه اینست که میخواسته نزد خبرنگار انصاف نیوز آبروریزی کنه ؟
با طلاق دادن آبرو ریزی و خیانت نمیکرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
نجفی میخواسته طلاق بده ولی اون خانم مدام تهدید به همبستر شدن با دیگران، اسید پاشی، آب و ریزی، افشای اطلاعات زندگی شخصی و شغلی و ... میکرده و گفته بوده که نجفی رو بیچاره میکنه و خونوادش رو هم بیچاره میکنه.
دوستان بروند و بیشتر در بین جملات مصاحبات و دادگاه و غیره مطالعه کنند و ادای آدمهای عاقل رو در نیاورند.
آدم های پر تجربه در برخورد با قومیتهای مختلف و زنان خوب میدونند که ماجرا چیست و نیاز به توضیح ندارد ولی افراد کم تجربه مدام از سر ساده لوحی و نصیحت شروع کرده اند به گفتن اینکه نباید قضاوت کرد.
مثل این میمونه که فردی با تجربه راجع به فردی معتاد قضاوت کنه ولی یک عده کم تجربه بگن آقا چرا تهمت میزنی و از کجا میدونی ؟!
افراد کم تجربه بهته اظهار نظر واعضانه نکنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
کار این خانم به انحراف کشوندن افراد سیاسی و با نفوذ بوده، نخوندید که گفتن توسط یک دیپلمات که صیغش کرده بوده مسلمان شده ؟
اینجا به دین اشاره ندارم بلکه به حیطه حرفه ای این خانم اشاره دارم که فقط دنبال مخ زدن سیاسیون و رسیدن به اهدافی که ما ازش خبر نداریم بوده. ولی نکته جالب اینجاست که این خانم به کجا وصل بوده که به راحتی با سیاسیون ارتباط میگرفته و سابقه چندین مرد رو هم در کارنامش داره...
مجید دلبندم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
یه چیزی هست به نام قیامت و یه جایی که ادم باید برای هر حرف و کاری جواب پس بده
حالا چه لزومی داره شما دوست عزیز برای چیزی که نه رابطه ای با ان داری و نه سود وضرری بهت میرسه حرفی بزنی که به خاطرش بخوای اونجا جواب بدی
حتی برای حرفها واعمال درست هم باید بمونیم وتوضیح بدیم تو اون وانفسا چه رسد به ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
مجید دلبندم !
مرسی که هستی و روضه میخونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
موقع عشق و حال آقایون این زنها فرشته اند و وقت تاوان دادن میشن شیطون و ابلیسه. متاسفانه موضوع اینه که نمیتونید جلو خودتون رو بگیرید.
در ادامه این نامه، نجفی می‌گوید «در تیر ماه با این خانم عقد موقت می‌کند که لغزش بزرگی در زندگی‌اش است، اما خواهر، مادر و برادر وی در نامه‌ای به نجفی اذعان می‌کنند که وی پس از مسلمان شدنش، هیچ‌گونه رابطه‌ای با همسرش نداشته است»?????????????
آقای برادر کاش اونموقع کوتاه نمیومد نه حالا
آنچه مسلم است افکار عمومی سخت باور می کند که آدمی مثل نجفی آدم کش باشه.؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اصلاح طلبان سعی می کنند اینگونه القا کنند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اگه نجفی اصلاح طلب نبود دچار چنین حوادثی نبود،؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
فقط مسولین قضایی بدانند وقتی یک کسی چون نجفی ممکن است در تحت یک شرایطی چنین کارهای اشتباه بکند
آنوقت ما از چند جوان زیر ۱۸ سال که دچار قتل شده اند و منتظر حکمشان هستند چه انتظاری داریم
خدا کند در اجرای احکام این نوجوانان تجدید نظر کنند
چرا هیچ خبرگزاری دقیق گزارش نمی کند، در هر سایتی بخش از گفتگوها نقل شده است.
تلاش کردم که مهیار مادرش را نبیند، اما فریاد می‌زد بابا، مامانم را کشت.

از کجا می دانست؟؟؟!!!!!
قبلا گفته بود که اسلحه در خانه ما بود الان می گوید اسلحه در خانه همسر اول نجفی بوده
سلام ، ببخشيد كسي ميدونه دين قبلي مقتول چي بوده؟ كه نوشته بعد از مسلمان شدن
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اهل حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اهل حق فرقه ای در کرمانشاه
جالبه چون موضوع در سطح اجتماع و مطبوعات پخش شده دادگاهی علنی است ولی در موردطوسی با همه پرسش ها و جنبه اجتماعی اش دادگاه باید غیر علنی می بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
احسنت
سيمين ناصري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
با سلام
دين خانم ميترا استاد يارسان بوده است. كه همان علي الاهي ها هستند. در واقع اينها مسيحي هستند و براي ايز گم كردن اسم حضرت علي را مي آورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
در پاسخ سيسمين ناصري....اطلاع نداري چرا اين نظريات بي اساس را مي دهي؟اهل حق يا همان علويان ابتدايي مسيحي هستند؟بيشتر مطالعه كن...اهل حق علويان يا همان شيعياني هستند كه پس از روي كار امدن حكوت هاي اموي عباسي هستند كه از همان صدر اسلام تا امپراتوري عثماني علوي ماندند و به خاندان ائمه و امام علي ع وافادار بودند و براي حفظ عقايد خود بيش از هزار سال به كوههاي ارارات قنديل و زاگرس پناه بردند و شيعه بودنشان را تقيه كردند البته بارها و بارها كشنار و به دار اويخته شدند و سشر زده شدند چون مريدان علي ع بودند جالب است كه بداني اينها سابقه تشيعشان بيش از هزار ساله است در حالي كه بقيه شيعيان عزيز حدود چهارصد سال است در ايران عراق تاجيكستان و ...با ظهور خاندان صفوي شيعه شدند كه در تاريخ بر همين اساس دو نوع شيعه يا پيرو حضرت علي ع داريم شيعه علوي يا همين اهل حق ها و شيعه صفوي ....شيعيان علوي در مناطق مختلف هستند در لبنان و سوريه با همين اسم شيعه علوي در تركيه حاجي بكتاشي در عراق ايزدي و در ايرا ن اهل حق و يا همان يارسان ....لذا پيشنهاد ميكنم با ..قرار نيست هر نظري از خودتان بدهيدمطلعه صحبت كنيد
حمیدرضا
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
ملغمه ای از دین زرتشت ،میتراییسم وآفتاب پرستی ،اجزییاتی از فلسفه اشراق ،اعتقاد به تناسخ روح واعتقاد به ایین غلات که حضرت علی را خدا میدانستند و یک سری خرافات و احترام به ملک طاووس که همان فرشته اتش یا همان شیطان باشد مذهب اهل حق را تشکیل میدهد. البته باز هم این توضیحات کامل نیست!
زنان بواسطه مهریه و غیره چه بلاها که سر خود و شوهرانشان میاورند این موجودات مردان را یا مجنون نموده یا زنشان یا خودشان را بکشند.
مقصر خانم استاد بود وگرنه اقای نجفی از پاک ترین مردان مملکه بعیده دست به قتل بزنه امیدوارم شخص باتقوا و مومنی همچون اقای نجفی هرچه سریع تر به اغوش خانواده اش برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
به به برو یک موسسه غیب گویی بزن خجالت نمی کشی تو نه مقتول میشناسی نه قاتلو چطور به راحتی قضاوت می کنی توی قضیه به این مهمی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
....میگن اخر الزمانه
تا شما ها رو داریم وضع همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
منم موافقم. خوب گفتی. میترا اعدام باید گردد. نجفی اصلاح طلب آزاد باید گردد!
اینم جالبه هنوز راست و دروغ خبر به درستی معلوم نشده و پخش نشده بود که توی فضای مجازی عکسی از آقای نجفی توی حرم حضرت معصومه پخش شده بود که یکی از پشت سر ازشون عکس گرفته بود تحت عنوان آخرین عکس نجفی قبل از زندان برید بگردید اون عکاس و عکسو پیدا کنید ببینید کی بوده که پشت سر نجفی حاضر بوده و عکس گرفته و تیتر زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
در دادگاه امروز بیان شد ایشون قبل از معرفی خودش رفته حرم حضرت معصومه و آنجا ایشان را شناخته و....و
خانوادش هم مثل خود اون زن دنبال اخاذی هستند. مطمئن باشید یا پول و اموال یا پست و مقام و موقعیت دندون گیری نگیرن رضایت نمیدن.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
آخ آخ
دنیا بچرخه ببینید چه راحت آبرو بردید
آبروت خواهد رفت
شک نکن
بابت دوران مسئوليتش هيچگاه مجبور به پاسخگويي نشد، بايد ديد در نهايت عدالت واقعي برقرار ميشه يا نه
سلام یعنی چی به اتهام؟ آقای نجفی اعتراف کردن و شواهد و قراین واضح هستش لطفا در نوشتن متن دقت شود
یک نفر لطفا پیگیری کند این روت افسانه ای آقای نجفی از کجا آمده است منزل در برج...خودروهای لوکس میلیاردی ویلای لواسان شمال برج برای دخترش همسرش ووووو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ایول بعد چون اینها رو داره مردم میگن حق با اونه. اگه آدم فقیری بود می گفتن مقصره
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
ناشناس 13:44
بنظرم یک جایی حق الناس کرده حالا یک ادم باهوش تحصیلات عالیه. الان چه سرنوشتی پیدا کرده
ول کنید این بحث های بیهوده و جنایی رو . ببینید تحریم ها چی به سرمون آورده .
دوباره دولت ماجرای نجفی رو بخاطر از یاد بردن قیمت مرغ و تورم افکار عمومی علم یزید کرد....تابناک وظیفه خود بدون که هر روز تیتر تورم بزنی و پیگیری کنی از مسولین...بما چه کی زنشو چرا کشته یا نکشته...تورم پدر ملت رو درآورد
اهل حق ها مسلمان هستند و گفتن اینکه خام استاد تازه مسلمان شده بود دردی از جنایت ایشان را دوا نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
بهتر است تاريخ را مطالعه كنيد زماني كه همه مردم ايران عراق و ..از ترس شمشيرمامون و معتصم و ... اهل سنت بودند اين اهل حق ها بودند كه ارادتشان را به خاندان حضرت علي ع حفظ كردند و براي اين عرض ارادت و مصون ماندن از شمشير نا اهلان به كوههاي زاگرس اناتولي و ارارات و قنديل پناه بردند ...دوره 1000 ساله اي كه اهل حق به خاندان امير مومنان وفا دار بود و تقيه كرد و به كوهها پناه برد در تاريخ ايران زمين و بلاد اسلامي ثبت و ضبط است،آيا ميدانيد در استقرار اولين حكومت شيعي در ايران سواران و نظامياني كه در ركاب خاندان صفوي شمشير زدند سواران قزلباش بكتاشي تركيه و اهل حق هاي منطقه قوشچي اوغلي تبريز و سواران اهل حق كوردبودند..-
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد و خشونت در جامعه است همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
به حق همین شب عزیز خداوند شفای عاجل عنایت فرماید
ابروی همه ما ایرانی ها رفت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اون که خیلی وقته رفته ولی نه بخاطر این موضوع
ای بابا میترا استاد مسلمان نبوده احتمالا بهایی بوده مسلمان شده و بدون طلاق از همسرش جدا شده طبق حکم شرعی، بعدش هم به عقد موقت آقای نجفی دراومده چون در شناسنامه اش هنوز طلاقی ثبت نشده بوده و عقد دایم نمی تونسته ثبت بشه. متعجبیم که آقای نجفی بدون بررسی اقدام به ازدواج نموده. بعدش خانواده میرا استاد هم معلوم نیست مسلمانن یا بهایی.
پاسخ ها
ناشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اونا یارسانی هستن و یارسانی ها مسلمانند و شیعه اند و هیچ ارتباطی با بهائیان ندارند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
دین مهم نیست بلکه انسانیت مهمه ولی من معتقدم میترا استاد اغواگر بوده
همه چیز مشخصه
اثبات مهدور الدم بودن تحت چنین شرایطی امکان پذیر نیست
تنها راه ادامه زندگی این فرد بخشش از طرف خانواده مقتول است
همه چیز مشخصه
اثبات مهدور الدم بودن تحت چنین شرایطی امکان پذیر نیست
تنها راه ادامه زندگی این فرد بخشش از طرف خانواده مقتول است
کسی واقعا نمی داند چه مسایلی پشت پرده بوده همینکه پدر و مادر او در دادگاه حاضر نشدند جای بحث دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
پدرش که کلا مخالف این ازدواج بوده و مادرش را هم برادر میترا اجازه نداده!!! برادره کلا نمی گذارد هیچیک از اعضای خانواده برخلاف میل او حرف بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شما اونجا بودی که دیدی برادرش به مادرش اجازه نداده؟؟؟از کجا میدونی باباش مخالف بوده؟
در اصل ماجرا مبنی بر قتل نفس شکی نیست و در پرونده های مشابه قاتا اعدام شده . پس باید دید اینجا چه می شود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
محمد جان اینجوریم نیست. پرونده ها پیچیدگی های خودشون رو دارند
خیلی پیچیده است خدا کمک کند واقعیت برملا و عدالت اجرا گردد
به چه روزی انداختن نجفی را باور کردنی نیست!
واقعا حقش بود.هردو بسزای اعمالشان رسیدند
یعنی چی بعد از این که مسلمان شد ...
مگه قبلا مسلمان نبوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
نه نبوده..بهایی بوده
خدایاگناهان مرابریز
ابروی مرانریز
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
پاشو برو خونتون
عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند . من مطمنم تو این قرنهای اخیر خارجیها بهتر از ما فکر کردن عمل کردن و جامعه سالم تری دارند چون قانون بهتری دارند رسانه های موفق و هشیار تری دارند .
مگه دین میترا چی بوده که مسلمان شده؟
آقای نجفی نباید خودش رو فنا میکرد این خانم به هیچ عنوان ارزشش رو نداشته.ولی به هر ترتیب این اتفاق افتاده و حکم قانون قصاص است مگر اینکه اولیای دم ببخشند.البته یک جنبه عمومی جرم هم در میان است که استفاده از اسلحه گرم است که اگر هر کسی در جامعه یک اسلحه دست بگیرد و راه برود دهن کجی به قانون و نظام است.آقای نجفی خیلی حیف بود
تا اینجا که معلوم شد میترا استاد مسلمان نبوده بعدا توسط یک دیپلمات مسلمان شده ؟!
این مطالب امروز در سحن علنی دادگاه از دهان نجفی گفته شده.؟
مضمون بخشی از یادداشتهای یک مسئول بلند پایه با 40 سابقه در پستهای رده بالای کشور:
قلانی به عنوان یکی از کاندیدا‌های شورا‌های اطراف تهران برای کمک به ایشان مراجعه می‌کند که آن زمان با چادر و روسری بوده است. پس از آن تقاضای ملاقات حضوری و خصوصی کرده که در این دیدار، احساس و علاقه طرفین ایجاد می‌شود!!
ایشان تغییر دهنده بنیان آموزش و پرورش در دو سه دهه گذشته کشور بوده اند.
عجب پس از این به بعد هر قاتلی بعد جنایت و قتل به باوری مثل باور نجفی میرسدو تمام
پس قصاص نفس حکمش چی میشود تو چکاره بودی که با این باور بخوای حکم اجرا کنی پس جایگاه قانون کجاست در ضمن حکم تو چی میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
از تمام موارد اظهار شده در دادگاه خبر نداری حرف نزن
تابناک ببین وقتی سانسور می کنی کل دادگاه را چه سوتفاهماتی رخ می دهد
با سلام
مگه همسرشون مسلمان نبوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ظاهرا بتازگی مسلمان شده بوده و با توجه به مکان تولدش. احتمالا قبلا بهایی بوده
طرف زده "یک انسان" را کشته،‌ تو چرا حکم صادر می کنی،‌ قاتل، حالا زبان درازی هم می کنه!!‌جل الخالق،‌عج صبری دارد خدا!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
فعلا تو که اشراف به کل قضیه نداری داری قضاوت می کنی
آینه را بگیر برابر خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
بیشتر از اعتراف طرف چی می خوای؟!! داستان را پلیسی و جنائی نکن برادر، منتظریم ببینیم دستگاه عدالت، عدالت را بر قرار می کند یا چون ژن خوب دارد،‌ماست مالی می کنند
داماد ایشان گفته نگران این بودیم نجفی خودکشی کند!! نه عزیزم،‌ خودکشی وجـــــــــود می خواهد و ایشان این کار را نمی کردند!! قضیه را گرم نکنید،‌ بسپاریدش دست قانون،‌گردنش را ممکن است آویزان کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
از نظر تو خودکشی وجود میخواهد و از نظر خدا گناه کبیره و جزایش دوزخ جاویدان و نشانه صعف شخصیت
برو ادعای فضلت را جای دیگر ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
برای کسی که دست به گناه کبیره زده، خودکشی حداقل کاری است که نشاندهنده پشیمانی طرف است،‌زنده بودن این آدم جه ارزشی دارد هم برای خودش و هم برای جامعه، دکتر روانشناس!!
هفت درو بستی ؛ نمکی / یه درو نبستی ؛ نمکی .
شیشه را شکستی ؛ نمکی / نخورده مستی ، نمکی!
همسر اول خانم استاد کی بود؟
در حماقت نجفی شکی نیست ولی طرف پرستوی آموزش دیده ای بوده ، نجفی روزی که در مجلس برای وزارت رای نیاورد بیاد می فهمید که پرونده سیاسی اش تو این کشور بسته شده ؟! وقتی میگن شهردار نشو قبول کن ؟؟؟؟؟
بعضی از زن ها واقعا شیطان هستند . زولیخا یوسف پیامبر را در سر حد تباهی پیش برد
او حتما مسلمان بوده که توانسته صلاحیت حضور در انتخابات شورا را داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
به اسم که همه مسلمان هستند به عمل بعضی فاسق و خلافکار وجاسوس
اگر این یک بازی سیاسی جهت حذف یک مدیر اجرایی سیاسی این مملکت باشد که خود یک فاجعه بزرگ است!!! به عنوان یک آدم عادی به نظرم پرونده خیلی عجیبی است که حتما دارای ابعاد مختلفی می باشد. جا دارد که از تمام زوایا به صورت بی طرف به آن نگاه کرد و بررسی دقیق شود و با خطاکار برخوردی که قانون مشخص کرده انجام شود
قضاوتها گسترده و زیاد است اما فقط خداست که می‌داند حقیقت چیست
هر چی بوده یک خانم کشته شده و قاتل باید جور عملش را بکشد
قاتل چون در نظام حکومتی صاحب منصب بوده است یه جورایی خودش را محق می‌داند که یک مهدورالدم را بکشد!!!
خب دوست دارم دلم به حال نجفی بسوزه ولی وقتی وقاحت را می‌بینم که با خیال راحت مقتول را مهدورالدم می‌داند یه جورایی دلم به حال اسلام می‌سوزد که بازیچه دست افراد شده است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
دل هممون از ناراحتی تو برای اسلام کبابه
کاملا واضح است این زن نقش خاصی بر عهده داشته که الان برادرش در حال ادامه ان کار است
مساله خیلی مشکوک و مرموز است باید با کار دقیق کارشناسی و دور از هیجان اصل مطلب را روشن کرد
فرض کنیم همه این اوصافی که موافقان نجفی علیه آن مقتوله می کنند درست باشه، اما سوال اینجاست که آیا هر مسئول متاهلی با این سن و سال اگر خانم جوانی برای مسئله ای بهشون مراجعه کنند باید سریع عقد موقتش کنند و دست از زن و زندگی بردارند ....
قضاوت نکنیم
تعجب می‌کنم چرا به یکی دیگه قتل رو واگذار نکرد با ااین همه امکانات
حداقل میشد با تصادف این کار رو کرد
من از اصلاح طلبان حمایت میکنم حتی اگر قاتل باشه
فقط خدا به داد آقای نجفی برسه، برادر مرحومه اگر برادر واقعی بود باید قبل از چند بار ازدواج کردن های خواهرش با او صحبت میکرد ونصیحت میکرد که این کارها چه عواقبی داره ،،نه این که حالا بعد از این همه جار وجنجال بخواد سرپوش بذاره،،برادر هم برادرهای قدیم!!!البته من قصدم تبرئه آقای نجفی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
برادر ميترا استاد اگر برادر بود بخاطر تهمت هايي كه نجفي به او و خانواده اش زد،بايد نجفي را به درك واصل ميكرد و نميگذاشت كار به دادگاه بكشد...ابروي هرچي كورد را برد...برادر ميترا اگر برادر بود نميگذاشت با تهمت غير مسلمان بود ن نجفي بخواهد از گناهش فرار كند انهم كسي كه اهل حقاز اصيل ترين خاندان هاي شيعه ايران كه سابقه شيعه و پيرو علي ع بودنشان 1400 ساله است در حالي كه اكثر كساني كه الان شيعه هستند به تعبير دكتر شريعتي شيعيان صفوي يا همان 400 ساله هستند ...البته هر دو گروه مورد احترام هستند و شيعه علي ع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
احتمالا هدف برادره این است که قیمت دیه رو بالا ببره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
اهل حق بوده ؟!!!
عجب دین ناشناخته جدیدی
آخه چرا رفتی سراغ صیغه و عقد مهریه آنچنانی خانه آنچنانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
ثروت ودارایی مردان ثروتمندوسرمست وزنان طماع وبدکاره را می فریبد ای عزیز
مباشرت در قتل یعنی چی . خود طرف اعتراف کرده . با سه تا وکیل امده دادگاه . پول از چوبه دار نجاتش میده اعدام برای بدبختاست نه اینها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
با عذاب وجدان چه طوری کنار بیاد
حمیدرضا
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
. مباشرت در قتل یعنی همون انجام عمل قتل.
دوستان تا حالا به این فکر کردین که یه مرد در اوج قدرت وثروت چرا باید همه چیزشو ببازه اونم به این شکل ؟
فقط اونایی که دختر دارن میدونن یکی مثل نجفی فقط حاظره برای محافظت از دخترش به این سروشت دچار بشه
داداش شما که قبلا گفته بودی می خواستی بترسونیش و ناخواسته تیر شلیک شده. چطوری حالا ادعا کردی که فکر می کردی مهدور دمه؟ بدبختی اینه که ملت به خاطر گرایش های سیاسی تمایل دارند هر چی بگی باور کنند حتی وقتی در حرفات تناقض باشه.
مضنونین!!!! ، صحیح نوشتید؟! ویرایش بد چیزی نیست.
فقط خدا میدونه واقعیت ماجرا چی بوده. ولی بنظر نمیاد طلاق دادن زن تو ایران کارسختی باشه. یعنی چی قبول نمی کرد. خدا عاقبت همه رو ختم بخیر کنه. اون که دستش از دنیا کوتاهه اینم که برای رهایی ممکنه هر چیزی بگه. نمیشه راحت قضاوت کرد که اصل قضیه چی بوده چون ابهامات زیاده.
اقای برادر شما هم احتمالا قبلا بی غیرت بودی و الان با غیرت شدی
شرم کن تو جمع حاضر نشو
مثل اینه اینهمه اظهار نظر زیرنویس نموده اید کاروزندگی ندارید اگر بیماری آب درهاون بکوبید
مردم بیکارند. وقتی بنده خدا گفته من کشتمش . پس چرا انقدر کشش می دند. قاضی و حبرنگار دادستان . کلی توضیحات .....
بنده خدا رو بیشتر عذاب می دند در مقابل دوربین و خبرنگارها
تنها چیزی که میشه گفت این هست که اقای نجفی را امیال نفسانی اش نابود کرد یک فرد 64ساله که به عنوان شهردار کلان شهری مثل تهران است چگونه دغدغه هایش اجازه داده که به ازدواج دوم فکر کند یک فرد مسئول و متعهد در هیچ برهه ای به فکر ازدواج دوم نمی افتد...ایشون که در برابر وسوسه های یک زن طاقت نیاورده و در مدیریت خانواده خودش مشکل داشته چگونه میخواسته تهران را مدیریت کند
خدا رحمت کند بانو استاد را که حداقل جامعه را از دست چنین مدیری راحت کرد

ایشون با کمال وقاحت اعلام میکند که میترا مسلمان نبوده
چرا این مسائل در اول اشنایی برایشان مهم نبوده قبل از اینکه ازدواج کند باید راجع به دین و مذهبشون بررسی میکردن
اصلا به دین خانم استاد کاری نداریم و مهم این است که این خانم یک انسان بود که توسط نجفی حق ادامه حیاتش گرفته شده
ضمنا مهریه خانم استاد به ورثه اش که پسر و والدینش هستند میرسد و قطعا اونقدری هست که پول دیه در برابرش خیلی ناچیزه
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
مرسی از توضیحاتتون
بهترین کامنت بود که خوندم
افرین بر شما
حمیدرضا
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
روایات عرفانی و افسانه ها میگن . یک بزرگی مثل شیخ حسن خرقانی.زنش جلوی مریدها خار ش میکرده وبه ادم حسابش نمیکرده در حالی که وقتی برای کار وجمع کردن هیزم به صحرا میرفته سوار بر شیر نر میشده!...حکایت مرد با زن و زن با مرد به قول مولانا (از جنس )دیگر است.
تهمت گناه بزرگي است دوستان دقت كنيد ببينيد در مورد نجفي و استاد چه بر زبان مي رانيد مطمن باشيد فرداي روز قيامت بايد پلسخ بدهيد...ما كه از ريز قضايا اطلاع نداريم بگذاريد دادگاه بر اساس شواهد راي دهد ...خودتان را با تهمت كه گناه نابخشودني است الوده نسازيد.
شوهر اول کیه؟کجاست؟حداقل بیادپیش پسرش که آسیب دیده.اگه. اگر این آقا بیان خیلی از مسائل روشن میشه. بالاخره با مرحومه زندگی کرده اند.خدایا لحظه ای ما راتنها نگذار
چقدر خندیدیم.......
من میخوام از شما بپرسم اگر آقای نجفی بد بود،پس چرا همسر اول ایشان این همه از او تعریف میکردند؟؟!مگر نه اینکه در حق ایشان جفا هم شده بود؟؟!سوال دوم من هم برمیگرده به خانم ها؛آیا به نظر شما این خانم مرحومه عاشق آقای نجفی یا همسران دیگرش بود؟؟!مگر دل یک زن دروازه است که هرچند وقت یکبار عاشق شود؟؟آن هم اشخاصی که بعضا سیاسی بودند؟
خداوندا؛ ما را از وسوسه های شیطانی و پشم (پول، شهوت و مقام) بر حذر دار.
آمین یا رب العالمین
چه پدر بیخیالی داره پسر مرحومه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی