بازدید 4867

انصراف ترامپ از افزودن سوال تابعیت در سرشماری

کد خبر: ۹۱۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 12 July 2019

رییس‌جمهوری آمریکا می‌گوید از خواسته خود برای افزودن سوال درباره تابعیت افراد در سرشماری سراسری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ منصرف شده است.


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به گفته دونالد ترامپ، به جای سرشماری او در فرمانی به سازمان‌های دولتی دستور داده است تا اطلاعات مربوط به شهروندی ساکنان ایالات متحده را از اطلاعاتی که در اختیار دارند، جمع‌آوری کنند.

گردآوری اطلاعات مربوط به تابعیت افراد در سرشماری سراسری سال آینده به یکی از موضوع‌های اختلاف میان ترامپ و منتقدانش تبدیل شده و دیوان عالی آمریکا ماه گذشته رأی به توقف آن داد.

سرشماری سراسری آمریکا در روز اول آوریل ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

ترامپ که به گنجاندن چنین سوالی در سرشماری اصرار داشت، اعلام کرد که به خاطر جلوگیری از تأخیر در برگزاری سرشماری به وسیله دادگاه‌ها، از تصمیم خود انصراف داده است.

او در سخنانی گفت: ما از تلاش خود برای بررسی وضعیت شهروندی جمعیت آمریکا کوتاه نمی‌آییم.

ترامپ با اشاره به فرمان اجرایی جدیدش گفت: بر اساس فرمان امروز اطمینان خواهیم یافت که در زمان سرشماری سال ۲۰۲۰ اطلاعات دقیقی از تعداد شهروندان، اتباع بیگانه و مهاجران غیرقانونی به دست خواهد آمد.

پس از اعلام رأی دیوان عالی درباره توقف پرسش درباره تابعیت افراد، ترامپ گفت که با صدور یک فرمان اجرایی سوال مربوط به شهروندی را به فرم‌های سرشماری اضافه خواهد کرد. حقوقدانان، اما هشدار دادند که نمی‌توان با فرمان ریاست‌جمهوری جلوی احکام دیوان عالی را گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، سوال مربوط به تابعیت افراد از سال ۱۹۵۰ از سرشماری سراسری آمریکا حذف شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر