بازدید 2589
تأخیر دولت در تأمین قیر رایگان در ۴ ماه اخیر

پروژه های عمرانی معطل مانده اند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه با وجود تصویب آیین نامه اجرایی قانون، تأمین قیر رایگان با کندی و تأخیر بسیار صورت گرفته و عملا پروژه های عمرانی معطل تأمین قیر باقی مانده اند.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 11 July 2019

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توقف پروژه های عمرانی در چند ماه اخیر، گفت: یکی از شاخص ها و ابزارهای اصلی برای اجرای پروژه های عمرانی، تأمین قیر رایگان است، اما متأسفانه دولت در سال جاری عملکرد مناسبی در تأمین قیر نداشته است.

دولت تنها به 67 درصد از تعهدات خود برای تأمین قیر رایگان عمل کرده است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، دولت در سال گذشته تنها به 67 درصد از تعهدات خود برای تأمین قیر رایگان عمل کرده، این نشان می دهد که دولت و وزارت نفت در اجرای تعهدات انحراف 33 درصدی داشته است.

وی گفت: بر اساس مصوبه نهایی دولت، قرار بود که در سال گذشته حدود 4 میلیون تن قیر رایگان به ارزش ریالی 6 هزار میلیارد تومان تأمین شود که متأسفانه کاملا اهداف محقق نشد.

تکلیف قانونی دولت برای تأمین 4 میلیون تنی قیر رایگان در سال 98

وی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال 98 هم دولت مکلف است که نسبت به تأمین 4 میلیون تن قیر رایگان به ارزش 6 هزار میلیارد تومان اقدام کند، اما متأسفانه دولت نسبت به تحقق این مسئله با تأخیر عمل کرد، به طوری که آیین نامه اجرایی این قانون، در خرداد ماه سال جاری و با سه ماه تأخیر به تصویب رسید.

تأخیر دولت در تأمین قیر رایگان در 4 ماه اخیر/پروژه های عمرانی معطل تأمین قیر مانده اند

کیانپور تصریح کرد: متأسفانه با وجود تصویب آیین نامه اجرایی قانون، تأمین قیر رایگان با کندی و تأخیر بسیار صورت می گیرد و عملا پروژه های عمرانی معطل تأمین قیر باقی مانده اند.

شمارش معکوس برای پایان یافتن فرصت تکمیل پروژه های عمرانی در سال 98

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ محموله قیر رایگان دریافت نکرده اند، این مسئله به معنای توقف یک ساله پروژه های عمرانی و راهسازی در کشور است، زیرا تا ابتدای پاییز و زمستان تنها چند ماه باقی مانده و عملا پیمانکاران در این مدت زمان، قادر به پیشبرد پروژه ها نیستند.

وزارت نفت باید یک بار برای همیشه مسئله تأمین قیر رایگان را حل و فصل کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت نفت باید یک بار برای همیشه مسئله تأمین قیر رایگان را حل و فصل کند، تا دیگر شاهد توقف پروژه های عمرانی نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل