بازدید 2986
کیانپور:

تداوم فعالیت اپلیکیشن‌های غیرقانونی فروش بلیط هواپیما

عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم برخورد دستگاه قضا با اپلیکیشن های غیرقانونی فروش بلیط هواپیما تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 11 July 2019

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تداوم فعالیت نرم افزارهای فروش بلیط هواپیما، گفت: متأسفانه بارها شاهد بوده ایم که در تبلیغات مختلف خرید بلیط هواپیما توسط اپلیکیشن ها ترویج و تبلیغ شده، این در حالی است که طبق گفته مسئولان سازمان هواپیمایی، این نرم افزارها اجازه فعالیت ندارند.

هیچ اپلیکیشن فروش بلیط هواپیما از سازمان هواپیمایی مجوز فعالیت دریافت نکرده است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون هیچ اپلیکیشن فروش بلیط هواپیما از سازمان هواپیمایی مجوز فعالیت دریافت نکرده است، گفت: فعالیت غیرقانونی این نرم افزارها قطعا زمینه ساز بروز جرایم مختلف و کلاهبرداری از مسافران می شود.

برنامه ریزی مناسب سازمان هواپیمایی برای مدیریت بازار خرید و فروش بلیط هواپیما

وی گفت: خوشبختانه به نظر می رسد که سازمان هواپیمایی در چند ماه اخیر برنامه ریزی مناسبی را برای مدیریت بازار خرید و فروش بلیط و قیمت این حوزه، صورت داده است، به طوری که به نظر می رسد که این سازمان تاحدودی توانسته فعالیت شرکت های چارتری را مدیریت کند.

کیانپور ادامه داد: متأسفانه در سال های گذشته فعالیت شرکت های چارتری آسیب های بسیاری را به حوزه حمل و نقل هوایی کشور وارد کرد که بروز تلاطمات در نرخ بلیط هواپیما از مهم ترین این موضوعات بود، حال در شرایط کنونی نکته قابل توجه این است که فروش بلیط های چارتری باید در قالب یک پکیج مسافرتی ارائه شود، یعنی آنکه شرکت مربوطه نباید تنها اقدام به فروش بلیط به مسافران کند بلکه خدمات مرتبط با آن از جمله تأمین هتل باید مد نظر قرار گیرد.

تداوم فعالیت نرم افزارهای فروش بلیط هواپیما/دستگاه قضا با متخلفان برخورد کند

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در چند ماه اخیر سازمان هواپیمایی بارها در اطلاعیه هایی نسبت به فعالیت نرم افزارهای فروش بلیط هشدار داده اما هنوز این اپلیکیشن ها به فعالیت غیرقانونی خود ادامه داده اند، بنابر این ضروری است که دستگاه های نظارتی و قضایی با متخلفان برخورد کنند.

فرآیند فروش بلیط هواپیما چه از طریق سایت و چه از طریق نرم افزار باید ساماندهی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا فرآیند فروش بلیط هواپیما چه از طریق سایت و چه از طریق نرم افزار باید ساماندهی شود تا مردم و مسافران در آینده برای خرید بلیط و مسافرت های هوایی دچار مشکل نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل