بازدید 5588
تجدیدنظرخواهی و رفتن حکم به استیناف، مانع اجرای حکم محرومیت نمی‌شود

فعالیت‌بهاروند رییس‌سازمان‌لیگ، ممنوع وغیرقانونی است

چیزی که مشخص است، این است حکمی که صادر می‌شود، لازم الاجرا است و اگر اعتراضی وجود داشته باشد این اعتراض به کمیته استیناف اعلام می‌شود و در زمانش به آن رسیدگی می شود
کد خبر: ۹۱۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 08 July 2019

حیدر بهاروند و فتاحی دو تن از مدیران رده بالای سازمان لیگ فوتبال با حکم کمیته اخلاق به مدت پنج سال و دو سال از فعالیت در فوتبال محروم شده اند و به رغم درخواست تجدیدنظر، حضورشان در محل کار غیرقانونی است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که قاضی تورک حکم به محرومیت ( که نتیجه آن عزل رییس سازمان لیگ می شود) داده است، بهاروند با حمایت فدراسیون فوتبال همچنان در دفتر کار خود حاضر شده و حاضر نیست تا زمان رسیدگی در استیناف از سمت خود کنار برود. 

در این مورد یکی از کارشناس حقوقی فوتبال درباره اینکه آیا همه احکامی که کمیته اخلاق صادر می‌کند لازم الاجرا است یا خیر؟ گفت: باید در رای ببینیم که چه چیزی نوشته شده است، بعضی وقت‌ها دستور موقت صادر می‌شود که قابل اعتراض است، ولی اعتراض مانع اجرا نمی‌شود.

فعالیت‌بهاروند رییس‌سازمان‌لیگ، ممنوع وغیرقانونی است

محمدزاده رییس سابق کمیته اخلاق گفت: در بعضی مواقع که بسیار نادر هم هست اعتراض مانع اجرا می‌شود و این موارد با هم متفاوت است. اگر رای محرومیت داده شود یعنی دستور قابل اجرا و لازم الاجراست، ولی در عین حال حق اعتراض هم وجود دارد چون سیستم قضایی یک سیستم تک قضاوتی نیست و یک سیستم چند قضاوتی است. به لحاظ اینکه حقوق و حق کسی ضایع نشود، اینطور طراحی شده است.

وی عنوان کرد: اگر کمیته استیناف تشخیص دهد که صلاحیت رسیدگی با کمیته اخلاق بوده، مجدداً مانند سایر اعتراض به آرای ماهیت پرونده را رسیدگی می‌کند، اما اگر تشخیص دهد که کمیته اخلاق از ابتدا صلاحیت رسیدگی به این موارد و تخلفات احتمالی را نداشته، پرونده را برای رسیدگی مجدد به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهد. چیزی که مشخص است، این است حکمی که صادر می‌شود، لازم الاجرا است و اگر اعتراضی وجود داشته باشد این اعتراض به کمیته استیناف اعلام می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر