بازدید 29413

پوشش بیمه تکمیلی سامان انفرادی و گروهی

کد خبر: ۹۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 08 July 2019

شرکت سامان در سال‌های اخیر فعالیت خود را در زمینه فروش بیمه تکمیلی گسترش داده است. این شرکت  بجز بیمه تکمیلی گروهی در زمینه خدمات درمان انفرادی هم فعالیت می‌کند و در بین شرکت‌های خصوصی جایگاه مطلوبی در فروش بیمه تکمیلی دارد. برای اطلاع از طرح‌ها و پوشش‌های بیمه تکمیلی سامان طبق تعرفه سال 98, به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 بیمه درمان گروهی سامان

شرکت سامان به جز بیمه تکمیلی انفرادی، در زمینه بیمه درمان گروهی هم فعالیت می‌کند.

سقف تعهدات، فرانشیز، نوع پوشش‌ها، حق‌بیمه و ... در بیمه درمان گروهی، بر اساس قرارداد بین شرکت بیمه و سازمان متقاضی مشخص می‌شود. هر شرکت بیمه‌ای برای تحت پوشش قراردادن افراد یک شرکت یا سازمان حداقل تعدادی را برای  اعضا درنظر می‌گیرد. شرکت‌ و یا سازمانهای متقاضی برای خرید بیمه تکمیلی گروهی سامان باید حداقل 100 نفر کارمند داشته باشند. همچنین تمام افراد متقاضی باید تحت پوشش بیمه پایه ( تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح و ... ) قرار گرفته باشند.

بیمه سامان این امکان را فراهم کرده است تا گروه‌های زیر 100 نفر هم بتوانند از مزایای بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند. البته خدمات و پوشش‌های این بیمه محدودتر از بیمه درمانی است که برای گروه‌های بالای 100 نفر صادر می‌شود.

بیمه تکمیلی سامان انفرادی

بیمه سامان جزو شرکت‌هایی است که بیمه تکمیلی را به  شکل انفرادی ارائه می‌کند. 6 طرح بیمه تکمیلی انفرادی برای جبران هزینه‌های درمانی طراحی شده است که از کم‌ترین تا بیشترین سقف پوشش، با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود.

بعضی از شرکت‌ها برای فروش بیمه تکمیلی انفرادی انجام آزمایش را الزامی کرده اند. به این صورت که پس از بررسی نتیجه آزمایش فرد متقاضی، مشخص می‌شود آیا می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد یا نه. اما برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی سامان، انجام آزمایش ضرورتی ندارد. بعد از پر کردن پرسشنامه گواهی سلامت  و بررسی آن توسط پزشک بیمه، ممکن است انجام آزمایش بنا به ضرورت درخواست شود.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی سامان سال 98

سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه درمان انفرادی بر عکس بیمه تکمیلی گروهی مشخص است. همان طور که در مطلب بالا گفته شد بیمه تکمیلی انفرادی سامان در قالب 6 طرح عرضه می‌شود که موارد تحت پوشش در این طرح‌ها در جدول زیر به شکل کامل ذکر شده است: (مبالغ به تومان است)

در هر یک از این پوشش‌ها خدمات پزشکی مشخصی توسط بیمه قابل جبران است:

استعلام بیمه تکمیلی سامان

سن، پوشش و سقف تعهدات از عوامل موثر بر قیمت بیمه تکمیلی هستند. هر چه سن متقاضی بیشتر باشد حق‌بیمه بیشتری باید پرداخت شود. هزینه بیمه تکمیلی انفرادی سامان در طرح‌های مختلف به شرح زیر است:

تخفیف بیمه سامان

بیمه سامان برای متقاضیان بیمه تکمیلی انفرادی تخفیف‌های متنوعی اعمال می‌کند:

  • 10% تخفیف برای دارندگان بیمه عمر سامان
  • 10% تخفیف برای پرداخت نقدی
  • 15% تخفیف برای خانواده‌های 3 یا بیش از 3 نفر

البته بین تخفیف دارندگان بیمه عمر و تخفیف پرداخت نقدی تنها یکی از آن‌ها قابل اعمال است. همچنین خانواده‌های بیش از 3 نفر حداکثر می‌توانند از 25% تخفیف بهره‌مند شوند.

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان

دوره انتظار به این معناست که برای استفاده از بعضی پوشش‌های بیمه تکمیلی لازم است بین خرید بیمه و استفاده از آن پوشش خاص، فاصله مشخصی وجود داشته باشد. پوشش زایمان و عمل جراحی جزو همین موارد می‌باشد. برای مثال دوره‌ی انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی انفرادی سامان 9 ماه است. دوره انتظار زایمان در بیمه‌های گروهی از 9 ماه شروع می‌شود و با افزایش تعداد اعضا قابل کاهش است. به طور مثال دوره انتظار پوشش زایمان برای گروه‌های زیر   250 نفر، 9 ماه، گروه‌های بین 250 تا 1000 نفر، 6 ماه و برای گروه‌های بالا 1000 نفر حذف می‌شود.

پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان

به طور کلی دو راه برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی سامان وجود دارد:

راه اول این که به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سامان تکمیلی مراجعه کنید. در این حالت بیمه، هزینه‌های پزشکی را با کسر فرانشیز در مرکز طرف قرارداد پرداخت خواهد کرد. این هزینه تا سقف تعهدات بیمه پرداخت خواهد شد. در نتیجه اگر پوشش بیمه‌ای کافی نداشته باشید مابه تفاوت هزینه‌ها را باید خودتان پرداخت کنید.

البته قبل از مراجعه به مرکز طرف قرارداد لازم است حتما از شرکت بیمه معرفی نامه دریافت کنید. در غیر این صورت هزینه‌ها مثل حالتی که به مرکز غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کنید پرداخت خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت معرفی نامه:

  • کپی صفحه اول دفترچه بیمار
  • کپی کارت درمانی یا نامه ‌بیمه‌گذار یا نامه نماینده
  • کپی دستور پزشک معالج

راه دوم این که به مرکز غیر طرف قرارداد مراجعه کنید. در این حالت باید تمام هزینه‌های درمانی را  خودتان پرداخت کنید. سپس مدارک پزشکی و فاکتور پرداخت مهرشده را به شرکت بیمه تحویل دهید تا بیمه بر اساس تعرفه وزارت بهداشت هزینه را پرداخت کند.

بیمه تکمیلی sos سامان

بیمه سامان در ابتدای فعالیت خود با شرکت sos همکاری می‌کرد. اما این شرکت در حال حاضر به شکل مستقل فعالیت می‌کند. در نتیجه هر کدام از این شرکت‌ها برای بیمه تکمیلی پوشش‌های متفاوتی دارند و خدمات خود را در قالب طرح‌های مختلف ارائه می‌کنند.

البته بیمه سامان فقط برای ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای به گروه‌های بالای 1000 نفر، با شرکت sos  همکاری می‌کند.

خرید بیمه تکمیلی از ازکی

با توجه به این که تعداد شرکت‌های کوچک رو به افزایش است امکان خرید بیمه تکمیلی گروهی وجود ندارد. به همین دلیل خرید بیمه تکمیلی انفرادی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ازکی با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای، به جز خدمات درمان گروهی، در زمینه فروش بیمه تکمیلی انفرادی هم فعالیت می‌کند. بجز خرید آنلاین، امکان مقایسه قیمت و شرکت‌های بیمه‌ای در azki.com فراهم شده است. همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با مشاوران ازکی تماس بگیرید تا بر اساس شرایط خود بهترین بیمه را خریداری کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی