بازدید 5881

فرار به جلو در فدراسیون فوتبال

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس، اظهارات اخیر رئیس فدراسیون فوتبال درباره عدم برگزاری لیگ برتر را فرار به جلو توصیف کرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 06 July 2019

سیدفرید موسوی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس طی یادداشتی به اظهارات اخیر رئیس فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد، متن این یادداشت به شرح ذیل است:

رئیس فدراسیون فوتبال گفته اگر صندلی‌های ورزشگاه‌ها شماره‌گذاری نشود و سیستم بلیت‌فروشی سروسامان نگیرد، فصل آینده لیگ‌برتر برگزار نخواهد شد. لازم است درباره این تهدید و صحبت‌هایی که اخیرا ایشان خطاب به نمایندگان مجلس کرده‌اند، چند نکته را یادآوری کنم.

اول: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مجری برگزاری مسابقات هستند، پس تهدید آنها معنایی جز فرار به‌ جلو ندارد. اتفاقا اگر زمانی دیگران تهدید کردند، این 2نهاد باید دفاع کنند و ادله بیاورند که می‌توانند مسابقات را بدون مشکل برگزار کنند.

دوم: معمولا تهدیدهایی از این دست، زمانی است که تهدیدکننده قبلا بارها هشدار داده اما کسی جدی نگرفته باشد. یک جست‌وجوی ساده در سایت فدراسیون فوتبال و سایت‌های خبری نشان می‌دهد که مدیران این فدراسیون پیش از این نه‌تنها زیاد نگران امنیت مسابقات نبوده‌اند، که اغلب وانمود کرده‌اند یکی از بهترین لیگ‌های آسیا را مدیریت می‌کنند.

سوم: نگاهی به سابقه تهدیدات رئیس فدراسیون فوتبال به ما می‌گوید که نباید آن را جدی گرفت. تقریبا هر سال پیش از شروع فصل مسابقات، تهدید می‌کنند که تیم‌های بدهکار اجازه ورود به لیگ پیدا نمی‌کنند. همه می‌دانیم که کمتر تیمی در لیگ ایران وجود دارد که بدهی انباشته از سالیان قبل نداشته باشد، با وجود این حتی یک‌بار هم هیچ تیمی از حضور در لیگ منع نشده است.

چهارم: حالا که صحبت از تهدید شد کاش آقای تاج توضیح بدهند که سرنوشت پرونده بازی تیم‌های ایرانی با حریفان عربستانی چه شد. مگر ایشان نگفته بودند اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا بر برگزاری بازی در زمین بی‌طرف پافشاری کند، تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان کنار می‌کشند؟ اصلا چرا رأی پرونده‌ای که ظاهرا هزینه قابل توجهی هم برای فوتبال مملکت داشته، هیچ‌وقت اعلام نشد؟ ما برنده شدیم؟ پس چرا عربستانی‌ها همچنان به بهانه واهی ناامنی از سفر به ایران خودداری می‌کنند؟ بازنده شدیم؟ به چه دلیل؟ در این صورت چرا رئیس محترم فدراسیون که حالا نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هستند، تهدیدشان را عملی نمی‌کنند؟

پنجم: آقای تاج اخیراً از ورود نمایندگان مجلس به مشکلات فوتبال عصبی شده بودند و با لحنی نامناسب و پرخاشگرانه در این خصوص صحبت کرده بودند. به ایشان یادآوری می‌کنم که نمایندگان مجلس بنا بر وظیفه ذاتی نمایندگی نسبت به مسائل ورزش کشور و به‌ویژه فوتبال حساسند و این حساسیت ناشی از انتظاری است که مردم از آنها دارند. قطعا آقای تاج هم در جایگاهی نیستند که در این مورد اظهارنظر کنند. به‌ویژه آنکه کارنامه مدیریتی ایشان، که بخشی از ابهامات آن گفته شد، نگرانی‌ها در مورد آنچه در فوتبال کشور رخ می‌دهد را دوچندان کرده است. جناب تاج بهتر است به‌جای پرخاشگری، پاسخگوی عملکرد پرابهام خود باشند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار