بازدید 3042

استان‌های سراسر کشور برای شناسایی کانون گردوغبار فعال شوند

کد خبر: ۹۰۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 06 July 2019

استاندار تهران گفت: در مقابله با پدیده گردوغبار باید نسبت به احیای تالاب‌ها و شناسایی کانون‌های این پدیده در سایر استان‌ها اقدام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که امروز (شنبه پانزدهم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: ریزگرد‌ها و آلاینده‌های هوا به صورت شناور در هوا معلق و از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شوند.

وی افزود: دشت ورامین استان تهران که در گذشته دشت پر آبی بود، اکنون با خشکسالی مواجه شده است و می‌توان این دشت را یکی از کانون‌های ریزگرد تلقی کرد.

استاندار تهران گفت: برداشت‌های بی رویه از معادن شن و ماسه غرب استان نیز در افزایش پدیده گردوغبار نقش داشتند.

محسنی بندپی بیان کرد: مقابله با پدیده گردوغبار نیازمند کار ملی است و باید هر استانی متعهد شود که کانون‌های ریزگرد‌ها را شناسایی کند.

وی افزود: کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا باید استان‌های دیگر را مکلف کند که براساس اقداماتی که در این خصوص انجام می‌دهند راهکار‌های علمی کوتاه مدت و بلندمدت را نیز ارائه دهند.

استاندار تهران گفت: هرجایی که قبلا اراضی سیرآب داشته و اکنون به دلایلی خشک شده است، مستعد تبدیل شدن به کانون گردوغبار است.

محسنی بندپی تصریح کرد: در مقابله با پدیده گردوغبار باید نسبت به احیای تالاب‌ها و شناسایی کانون‌های این پدیده در سایر استان‌ها اقدام شود.

وی افزود: استان تهران به واسطه کمبود سرانه‌های آموزشی دارای مشکلات زیادی است، اما مهمترین مشکل ما چالش‌های زیست محیطی است.

استاندار تهران گفت: در حوزه سرزمینی باید هر استان نسبت به شناسایی منشأ بروز ریزگرد‌ها اقدام کند و همه استان‌ها مکلف شوند تا برنامه‌ای جامع در خصوص مقابله با ریزگرد‌ها ارائه کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: ذرات آلاینده ازن به عنوان آلاینده ثانویه تحت تاثیر پیش ساز‌ها در هوای شهر تهران جریان دارد و در این زمینه باید کارگروهی نه فقط برای ازن، بلکه برای آلاینده‌های ثانویه دیگر نیز تشکیل شود.

وی افزود: طرح فعلی ترافیک از طرح زوج و فرد بهتر است، اما باید به نوعی راهبردی شود که منافع مردم در این خصوص نیز تامین شود.

استاندار تهران گفت: پیش فرض‌هایی در نظر گرفته شده که مبتنی بر تجربیات سایر کشورها در این طرح لحاظ شده است و این طرح مبنایی علمی دارد.

محسنی بندپی تصریح کرد: انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) امروز به مطالبه ملی تبدیل شده و زیبنده کشور نیست که با این همه پیشرفت‌های علمی در ابعاد مختلف نتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

وی افزود: رفع مشکل بوی نامطبوع قطعا راهکار علمی دارد، البته بخشی از آن مربوط به مشکل پساب و فاضلاب دامداری‌های مستقر در این منطقه است.

استاندار تهران گفت: مدیریت پساب و فاضلاب این دامداری‌ها باید با بهره گیری از روش‌های علمی صورت گیرد.

محسنی بندپی گفت: باید با بهره گیری از روش‌های علمی و اساتید دانشگاه کارگروهی برای رفع این مشکل تشکیل شود.

وی بیان کرد: آلاینده‌های زیست محیطی در تهران سالانه ۲.۶ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به همراه دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها