بازدید 2360

اس-۴۰۰ یکشنبه برای ترکیه بارگیری می‌شود

روس‌ها قصد دارند سامانه اس -۴۰۰ را روز یکشنبه برای تحویل به ترکیه بارگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 05 July 2019

روس‌ها قصد دارند سامانه اس -۴۰۰ را روز یکشنبه برای تحویل به ترکیه بارگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبر ترک، نخستین محموله از سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ روز یکشنبه بارگیری و در هفته جاری تحویل ترکیه می شود.

بر این اساس ارسال محموله اولیه این سامانه دفاعی از طریق دو هواپیمای ترابری و از یک پایگاه نظامی در روسیه انجام خواهد گرفت.

یک منبع آگاه با اعلام این خبر به رسانه ترک گفت که یک تیم فنی روس که کار نظارت بر نصب این سامانه را انجام می دهد، تا روز دوشنبه راهی ترکیه می شود.

این در حالی است که خرید سامانه اس -۴۰۰ از روسیه با انتقاد شدید آمریکا مواجه شده است. واشنگتن مدعی است این اقدام ترکیه با سیاست های دفاعی ناتو که ترکیه هم عضو آن است، مغایرت دارد.

«اسماعیل دمیر» رئیس دفتر صنایع دفاعی نهاد ریاست جمهوری ترکیه روز پنجشنبه در ارتباط با زمان تحویل سامانه‌های موشکی اس -۴۰۰ از روسیه گفته بود: در حال حاضر نمی توانم درباره تاریخ دقیق این امر اظهارنظری کنم؛ اما در دومین هفته ماه این سامانه‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

رئیس دفتر صنایع دفاعی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص تاکید کرد: به انرژی گسترده‌ای در منطقه عملیات نظامی نیاز است و در این زمینه میان شرکت‌های فناوری رقابت قابل توجهی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار