بازدید 5663
۲

فراگیر شدن سرقت کابل‌های مخابرات!

کد خبر: ۹۰۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲ 02 July 2019

حدود ۶۰۰ نقطه در کشور با سرقت کابل مواجهند و به نوعی با پسرفت در ارتباطات ثابت مواجهند.

به گزارش ایسنا، سرقت سیم‌های مسی توسط افراد سودجو این روزها به امری معمول تبدیل شده است که به دلیل استفاده از مس به عنوان فلزی گرانبها در ساخت سیم‌ها صورت می‌گیرد؛ این امر نه تنها موجب هدر رفت ثروت ملی می‌شود بلکه زمینه را برای خسارت شدید به زیرساختها و اخلال در خدمات‌رسانی را نیز مهیا می‌کند و در نتیجه به دلیل سودجویی عده‌ای فرصت‌طلب تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان خدمات مورد نظرشان را با اخلال یا قطعی بیش از یک هفته دریافت می‌کنند.

پیش از این و طی سالهای گذشته خسارت ناشی از این اقدام میلیاردها تومان اعلام و باعث شده مخابرات تدابیر شدیدتری برای حفاظت از اموال بکار ببندد چرا که در برخی موارد این خسارت‌ها قابل جبران نبوده است؛ به طور مثال در مواردی ۱۰ کیلومتر کابل از یک اطراف یک روستا سرقت شده که بخاطر شرایط فیزیکی و جغرافیایی عملاً دیگر ایجاد شبکه ممکن نبوده و این موضوع باعث ایجاد مشکلات مضاعف برای مردم شد.

اکنون وزیر ارتباطات از سرقت کابل مسی در ۶۰۰ نقطه از کشور خبر داد و اعلام کرده است: از مخابرات ایران خواسته‌ام ضمن مذاکره با مسئولین انتظامی محلی، تا پایان شهریور همه نقاط را مجدداً به شبکه وصل کنند.

آذری جهرمی در گزارشی به مردم با اشاره به فراگیر شدن سرقت کابل مسی در توئیتر نوشته است: حدود ۶۰۰ نقطه در کشور با سرقت کابل مواجهند و به نوعی با پسرفت در ارتباطات ثابت مواجهند.

وی با غیرقابل قبول دانستن این موضوع افزود: از مخابرات ایران خواسته‌ام ضمن مذاکره با مسئولین انتظامی محلی، تا پایان شهریور همه نقاط را مجدداً به شبکه وصل کنند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مردم گرسنه هستن مي فهمين ؟ حالا خودتون رو بزنين به خواب .
شاید حدو 10 سال پیش بود که طی مذاکراتی طولانی با مخابرات استان تهران به این نتیجه رسیدیم که یک دریچه منهول و یک کافو فیبر نوری را به صورت پایلوت تجهیز کنیم تا مخابرات روشهای مختلف را برای نفوذ به اون حوضچه و کافو فیبر نوری امتحان کنه و ببینه آیا راهی وجود داره یا خیر؟ تقریبا سه ماه طرح پایلوت ما در حال آزمایش بود و بالاخره از طرف هیئت مدیره هم بازدید شده و دستور داده شد که قرار دادی با ما ببندن برای تجهیز مواردی که مرتب ازشون سرقت میشد. درست این اتفاق همزمان شد با افزایش قیمت شدید دلار و مخابرات حاضر نشد با افزایش قیمت دلار پیش بره و قرارداد لغو شد. بعدها از طرف مخابرات خیلیها با ما تماس میگرفتن و میگفتن مخابرات شرکتهایی را دعوت کرده و طرح ما را بهشون معرفی کرده و گفته آیا میتونید این کارو اجرا کنید و طبیعتا مثل بقیه موارد که تو ایران همه خودشون را همه کاره میدونن گفته بودن کاری نداره که ولی نتیجه از اول مشخص بود و تمام طرحهایی که انجام شد به شکست انجامید چون هر گردی گردو نیست.

حالا شما حساب کنید از ده سال پیش تا کنون چقدر خسارات مالی و معنوی به مخابرات وارد شده که اگر طرح ما که بعد از مدتها تائید شده بود را اجرا کرده بودند هرگز براشون اتفاق نمیفتاد.

مکانیکی داشتم که هر وقت ازش سوال میکردم فلان قطعه را چی رو ماشینم بذارم؟ میگفت بهترینش را بذار و بعد ادامه میداد آدم خسیس از دو جا ضرر میکنه، یکی اینکه باید جنسی که ارزونتر بوده ولی کیفیت نداشته زود به زود عوض کنه و قیمت نهاییش براش بالاتر از اون جنس گرون ولی با کیفیت تموم میشه و دوم اینکه در نتیجه استفاده از اون جنس ارزون ولی بی کیفیت دچار خسارات دیگه ای میشه که گاهی قابل جبران نیست. مثلا میگفت لنت ترمز را بهترین بذار که نه دیسک ترمز را خراب کنه، نه سوت بکشه و نه در اثر بی کیفیت بودنش ترمز نگیره و بزنی یکی را ناکار کنی و خودتو اونو بدبدخت کنی. این قصه سوء مدیریت و تصمیم گیریهای غلط در ایران و کشورهای جهان سومه که نمیتونن بفهمن هر گردی گردو نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان