بازدید 5959
پوشش اخبار و حواشی نشست اعضای اوپک در ایستگاه ۱۷۶

وزیر نفت ایران: اگر اوپک بخواهد زنده بماند، باید تصمیماتش را در داخل بگیرد/ موافقت اوپک با تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید نفت

امروز مورخه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ نشست ۱۷۶ م. اعضای اوپک آغاز خواهد شد و قرار است این نشست فردا نیز با حضور اعضای غیراوپک دنبال شود. مهمترین چالش پیش روی اعضای اوپک و غیراوپک تمدید کاهش تولید نفت می‌باشد. در این مطلب قرار است خبر‌های مربوط به این نشست پوشش و به روز رسانی شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 01 July 2019

تابناک اقتصادیامروز مورخه 10 تیر 1398 نشست 176م اعضای اوپک آغاز خواهد شد و قرار است این نشست فردا نیز با حضور اعضای غیراوپک دنبال شود. مهمترین چالش پیش روی اعضای اوپک و غیراوپک تمدید کاهش تولید نفت می باشد. در این مطلب قرار است خبرهای مربوط به این نشست پوشش و به روز رسانی شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، نشست 176 اوپک از امروز مورخه 10 تیر 1398 در وین مقر دائمی این سازمان آغاز خواهد شد. فردا نیز قرار است 14 عضو اوپک با سایر اعضای غیراوپک از جمله روسیه نشستی را داشته باشند. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان صبح امروز وارد وین شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 

اظهارات زنگنه در مورد اینستکس

وزیر نفت ایران بعد از ورود به هتل کوبورگ وین محل اقامت خود در این دو روز، به خبرنگاران گفت:  بدون واريز مطمئن پول، اينيستكس صرفاً با ٣ يا ٤ ميليون يورو كار نمي كند بايد پول نفت به آن واريز شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست مبنی بر اینکه درباره الزام خرید نفت از سوی کشورهای حاضر در برجام چه نظری دارید؟ گفت: همانطور كه گفتم اصلا اين ساز و كار (اينيستكس) بدون خريد نفت نمي تواند كار كند.

زنگنه گفت با برداشته شدن تحریم ها من هر چقدر نفت بتوانم می فروشم

زنگنه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اگر این توافق را برای 12 ماه دیگر هم تمدید کردند، باز هم شما قبول خواهید کرد یا خیر؟ گفت: من اگر این توافق را سه سال دیگر هم تمدید کنند حرفی ندارم چون من هر کاری که کنند مشکلی ندارم ولی هر وقت تحریم برداشته شود و من هر چقدر نفت بتوانم بفروشم این کار را انجام خواهم داد.

یکجانبه گرایی برخی اعضا اوپک را تهدید و نابود می کند

زنگنه درباره واکنش خود از اینکه تصمیم اوپک مبنی بر تمدید کاهش تولید قبل از نشست این سازمان و در ژاپن اعلام شده است، گفت: این به معنای فروپاشی اوپک است. تنها یک جانبه گرایی ترامپ نیست که دنیا را تهدید می کند بلکه بعضی یک جانبه گرایی های دیگر از سوی برخی اعضا هم اوپک را تهدید و نابود می کند. اینجا یک سازمانی است که برای مشورت و تصمیم گیری اجماعی و اگر شخصی در جای دیگری تصمیمی بگیرد و آن را بیاورد، باید بدانند که نمی شود بر روی این تصمیم مهر تایید زد. به نظر من اعضای اوپک هم در مقابل این مقاومت خواهند کرد.

ایران از اوپک خارج نمی شود

زنگنه گفت: ما از اوپك خارج نمي شويم اما با اين روند (اشاره به يكجانبه گرايي عربستان در اوپك) اوپك می میرد. اگر اوپک بخواهد زنده بماند، باید تصمیماتش را در داخل (اين سازمان) بگیرد، نه اینکه دستورالعمل را از بيرون اوپک بگيرد. وی افزود: بعضی اعضای اوپک مي گويند اوپک، سازمان غیرسیاسی است. اما از اوپک بعنوان ابزار سياسي و ضد ايران استفاده مي كنند.

ایران به طور رسمی نفتی به اروپا نمی فروشد

زنگنه: باید ببینیم چه کسی بیشترین سود را از تنش‌های بیشتر در منطقه ما می‌برد. ما می‌خواهیم در وضعیتی صلح‌آمیز زندگی کنیم، اما آمریکا و برخی از کشورهای همسایه در خلیج فارس می‌خواهند به ما فشار وارد کنند. این ناعادلانه است، زیرا ما هیچ مشکلی با توافق جهانی که امضا کرده‌ایم نداریم.

وزیر نفت ایران گفت: آمریکا توافق را به خطر انداخت و ما می‌خواهیم همه قدرت‌های جهانی به توافقی که امضا کردیم، پایبند باشند. وزير نفت تاكيد كرد كه ايران بطور رسمي نفتي به اروپا نمي فروشد.

فعلا قیمت نفت مهم نیست

وقتي از زنگنه درباره احتمال عضويت روسيه در اوپك سوال شد او گفت كه درخواستي براي عضويت روسيه در اوپك دريافت نشده است. زنگنه همچنين درباره قيمت نفت مناسب براي ايران به تعبيري گفت كه فعلا قيمت مهم نيست.

دیدار زنگنه با وزیر نفت ونزوئلا

زنگنه وزیر نفت ایران با وزیر نفت ونزوئلا دیداری را در هتل کوبورگ داشت. بعد از پایان این دیدار وزیر نفت ونزوئلا هتل کوبورگ را ترک کرد. وی به هنگام ترك هتل ترجيح داد چيز مهمي از این دیدار نگويد و مسائل را به بعد از جلسه موكول كرد.

وزیر نفت در دیدار با مانوئل کودو، رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر نفت ونزوئلا، بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی در اوپک تاکید کرد و گفت: تصمیم‌گیری خارج از اوپک و تحمیل آن به اوپک، بقای این سازمان را تهدید می‌کند.

دیدار زنگنه با وزیر نفت کنگو

زنگنه، دیدار دیگری را با وزیر نفت کنگو در هتل کوبورگ خواهد داشت.

زنگنه هتل کوبورگ را به مقصد دبیرخانه اوپک و دیدار با وزیر انرژی روسیه ترک کرد

زنگنه هم اکنون هتل کوبورگ را ترک کرد و به سمت دبیرخانه اوپک خواهد رفت. وی قرار است با وزیر انرژی روسیه دیدار کند. زنگنه قبل از ترک هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت: قرار است در این دیدار با وزیر انرژی روسیه در مورد مسائل دوجانبه و چند جانبه صحبت کنیم.

برنامه نشست 176 اوپک

طبق برنامه اعلام شده توسط دبیرخانه اوپک قرار است در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز جلسه افتتاحیه نشست ۱۷۶ اوپک، با حضور همه سران هیئت‌های اعزامی کشورهای عضو، دبیرکل اوپک، ناظران و اعضای رسانه‌ها، برگزار شود.

همچنین در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه جلسه پشت درهای بسته با حضور همه سران هیئت‌های اعزامی کشورهای عضو اوپک و دبیرکل تشکیل خواهد شد و در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه، نشست خبری برگزار می‌شود.

تلاش نیجریه و سودان جنوبی برای افزایش تولید نفت

برخی منابع اعلام کرده اند که نیجریه و سودان جنوبی خواهان افزایش سهمیه تولید نفت خود در چارچوب توافق جهانی کاهش تولید نفت هستند. هر دو کشور یادشده در ماه‌های اخیر تولید خود را بسیار فراتر از تعهدشان در توافق جهانی کاهش تولید نفت، افزایش داده‌اند، اما ممکن است درخواست آنها برای افزایش سهمیه، با واکنش سرد دیگر کشورها روبه‌رو شود.

تولید نفت نیجریه در ماه مه امسال یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز بوده، در حالی که طبق توافق جهانی کاهش تولید نفت، این کشور باید روزانه یک میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه تولید کند.

گزارش وزارت نفت و معادن سودان جنوبی نیز نشان می‌دهد تولید نفت این کشور به ۱۸۰ هزار بشکه در روز رسیده، در حالی که سهمیه تولید آن ۱۳۰ هزار بشکه در روز است.

دیدار وزیر انرژی روسیه با زنگنه به پایان رسید

الكساندر نوواك، وزير انرژي روسيه هم اکنون در حال ترك دبيرخانه اوپك می باشد. پس ديدار او با وزير نفت ايران  نیز تمام شده است. وی گفت: تمام وزرای اوپک با تمدید 9 ماهه کاهش تولید موافقند.

دیدار کوتاه زنگنه با دبیرکل اوپک و رئیس ونزوئلایی کنفرانس

نیم ساعت دیگر مراسم افتتاحیه نشست 176 برگزار خواهد شد و خبرنگاران منتظر صدور مجوز جهت ورود برای پوشش افتتاحیه این نشست هستند.

زنگنه دقايقي پيش مذاكره كوتاه سه جانبه اي با دبيركل اوپك و رييس ونروئلايي كنفرانس اوپك داشتند.

مذاکره زنگنه با وزیر نفت عراق

رايزني هاي فشرده در طبقه فوقاني دبيرخانه اوپك ادامه دارد. هم اكنون وزير نفت عراق در حال مذاكره با زنگنه است.

دیدار رئیس شرکت نفت لیبی با زنگنه
 
رييس شركت نفت ليبي هم اكنون در دبيرخانه اوپك در حال ملاقات با زنگنه است.
 
خالد الفالح، وزير انرژي سعودي پيش از نشست ١٧٦ گفت: "ما به همه كشورهاي عضو احترام می گذاریم، اما واقعیت این است که عربستان سعودی و روسیه بزرگترین تولید کننده ها (ي نفت) هستند". الفالح تاكيد كرد كه موضوعي ديكته نمي شود و تصميم نهايي فردا در نشست اوپك و غير اوپك گرفته مي شود.
 
موافقت اوپک با تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید نفت
 
کشورهای عضو اوپک در صد و هفتاد و ششمین نشست رسمی خود که روز دوشنبه در وین برگزار شد، با تمدید کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه موافقت کردند. یکی از نمایندگان اوپک این خبر را به رویترز اعلام کرد.
 
‏تصميمات صد و هفتاد و ششمين جلسه اوپك بعد از نشست ۷.۵ ساعته: ‏
 
۱)تمديد توافق كاهش توليد نفت بين اوپك و غير اوپك براي ٩ ماه.
 
۲)تمديد دبيركلي باركيندو براي يك دوره سه ساله ديگر.
 
۳)تصويب منشور همكاري بلند مدت بين اوپك و غير اوپك.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها