بازدید 4028

نشست اجرایی حج تمتع ۹۸ برگزار شد

کد خبر: ۹۰۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 30 June 2019

نشست اجرایی حج تمتع ۹۸ با حضور جمعی از مسئولان کشوری و دست اندرکاران حج در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش مهر، در این نشست که مدیران ستادی، استانی و دستگاه‌های همکار حضور دارند؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از مدیران دستگاه‌های همکار و ستادی حج ۹۸ حضور یافتند.

زائران ایرانی طلایه داران اخوت دینی هستند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شعار حج امسال مبنی بر «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» گفت: اخوت دینی بسیار حائز اهمیت است؛ زائران ایرانی طلایه داران اخوت دینی هستند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته برای زائران حج تمتع اظهار کرد: امسال ستادها باید گام‌های بلندتری بردارند؛ جهت‌گیری تشویقی در کاروان‌ها را به روی مسائل معنوی و ایجاد تحولات معنوی کاروان‌ها می‌گذاریم.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: امسال با توجه به طولانی بودن زمان سفر، باید برنامه‌های متنوع فرهنگی را تعریف و اجرا کنیم.

ضرورت توجه به سلامت حجاج

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع سلامت حجاج گفت: توجه به حوزه سلامت حجاج کشورمان بسیار ضروری است؛ با توجه به میانگین سنی زائران و همچنین شرایط گرما و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت و توجه به آن مضاعف می‌شود که باید بیشتر به آن اهتمام نمائیم تا حجاج با سلامت به کشور بازگردند.

وی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به موضوع عزت، کرامت و امنیت حجاج خاطر نشان کرد: توجه به عزت حاجی ایرانی اهمیت زیادی دارد. حاجی باید سفیر عزت ایران باشد و این موضوع را مدنظر قرار دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زائر ایرانی باید پیام‌آور مهرورزی، قانون گرایی، وحدت گرایی و پرهیز از تفرقه باشد تا دیپلماسی حج را با رفتارش عملی کند و پیام وحدت را با رفتارش منتقل نماید.

صالحی تصریح کرد: موضوع کرامت نیز باید مورد توجه قرار گیرد البته امسال اهمیت این مهم مضاعف است.

وی توضیح داد: شرایط حج امسال با توجه به مضیقه‌های اقتصادی و از طرفی زیادی سفر حج به گونه‌ای است که کارگزاران حج باید این کرامت را در نظر داشته باشند و رعایت حال زائران را انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امنیت حجاج را نیز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امنیت روانی و داشتن احساس احساس امنیت نباید کاهش یابد بلکه مرتباً این موضوع باید مد نظر قرار گیرد و تزریق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: انشاالله یک حج امن را دنبال می‌کنیم؛ امنیت هویت حج است که این احساس امنیت باید بین حجاج و خانواده‌های آنها حفظ شود.

وی به موضوع سلامت حجاج اشاره کرد و افزود: توجه به حوزه سلامت حجاج نیز بسیار ضروری است؛ با توجه به میانگین سنی زائران و همچنین شرایط گرما و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت را مضاعف می‌کند که باید بیشتر به آن اهتمام نمائیم تا حجاج با سلامت به کشور بازگردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل