بازدید 11667
۵
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

ریزش قیمت‌ها در بازار سکه همسو با کاهش بهای دلار/ حباب قیمت طلا در بازار تهران منفی شده است

بازار طلا و سکه تهران پس از دو روز وقفه، امروز با کاهش قیمت‌ها مواجه شد. روندی که از ابتدای صبح آغاز شه و تا به این لحظه نیز ادامه دارد. مهم‌ترین دلیل افت بهای طلا و سکه در بازار داخلی، روند نزولی نرخ ارز به ویژه دلار در کانال ۱۲ هزار تومان بوده است. این در حالی است که دیگر مولفه اثرگذار، یعنی اونس جهانی طلا، بدون تغییر می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 30 June 2019
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه تهران پس از دو روز وقفه، امروز با کاهش قیمت‌ها مواجه شد. روندی که از ابتدای صبح آغاز شه و تا به این لحظه نیز ادامه دارد. مهم‌ترین دلیل افت بهای طلا و سکه در بازار داخلی، روند نزولی نرخ ارز به ویژه دلار در کانال ۱۲ هزار تومان بوده است. این در حالی است که دیگر مولفه اثرگذار، یعنی اونس جهانی طلا، بدون تغییر می‌باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه نهم تیرماه ۹۸)، شاهد کاهش نرخ سکه در کانال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بودیم. این در حالی است که در هفته‌های اخیر، با کاهش کم سابقه تقاضا در بازار، حباب سکه نیز روند نزولی به خود گرفته است. از سویی دیگر مدیریت به موقع بانک مرکزی و بازارساز ارزی در زمینه عرضه و تقاضا، باعث کاهش بهای ارز به ویژه دلار و یورو شده است.
 
کشتی آرای قیمت سکه طلا حباب خرید سکه تابناک

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه تهران، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ابتدا با بیان اینکه امروز به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی فلزات گران بها، شاهد عدم تغییر نرخ اونس در سطح ۱۴۰۹ دلار بودیم، افزود: بازار امروز از صبح با کاهش تدریجی قیمت‌ها همراه شده است که مهم‌ترین دلیل آن، کاهش تدریجی نرخ دلار از سطح ۱۳۱۰۰ تومان تا ۱۲۸۰۰ تومان بوده است و همچنین در بازار امروز آنچه مشهود بود، کاهش خریدار در مقابل تعداد زیاد فروشنده بود، که با توجه به حداقل رسیدن میزان خرید و فروش ها، شاهد کاهش حباب سکه نیز بودیم.

کشتی آرای در خصوص آخرین نرخ‌های بازار امروز اظهار داشت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ابتدای صبح ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود، ولی در حال حاضر با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان می‌باشد که نسبت به صبح ۸۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر ربع سکه بهار آزادی نیز با کاهش ۶۰ هزار تومانی نسبت به شروع معاملات، در حال حاضر یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، بدون تغییر قیمت یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار،  ۴۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که صبح امروز، بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۶ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز با کاهش از سطح یک میلیون و ۸۸۵ هزار تومانی شروع معاملات به رقم یک میلیون و ۸۶۱ هزار تومانتومان رسیده است. به گفته کشتی آرای،  حباب سکه امروز با کاهش کم سابقه در چند ماه اخیر، به رقم ۳۳۰ هزار تومان رسید، که نشان از افت تقاضا در بازار و کاهش داد و ستد‌ها دارد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ادامه به تفاوت نرخ جهانی طلا با بازار داخلی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی شاهد حباب منفی بهای طلا در بازار داخلی هستیم، به گونه‌ای که قیمت طلای آبشده در ایران، نسبت به قیمت جهانی طلا، ارزان‌تر می‌باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
نه استاد، اگر نسبت به قیمت جهانی پایینتر است به این دلیله که قیمت دلار غیر واقعی بالاست.
ببخشید ولی جمله حباب منفیه غلطه!!
کجا منفی شده؟

مگه میشه بگیم قیمت دلار غیر واقعی هست ولی طلا وافعی ؟!!
تنها دلیلش وصول شدن پول فروش نفت هست
اگه 45000000 ریال حباب منفیه اون زمان که 800 هزارتومن بود یا 80 هزار تومن اسمش چی بود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار