بازدید 5517

۴۹ زخمی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی غزه

کد خبر: ۹۰۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷ 29 June 2019

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی نوار غزه در محکومیت نشست بحرین نزدیک به 50 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت بهداشت نوار غزه شامگاه جمعه (۷ تیر) اعلام کرد که در حمله نظامیان رژیم اشغالگر قدس به شرکت‌کنندگان راهپیمایی امروز غزه، ۴۹ تن از آن‌ها زخمی شده‌اند.

49 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی غزه

خبرگزاری صفا فلسطین به نقل از وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ۱۹ تن با گلوله جنگی زخمی شده‌اند و در بین زخمی‌ها هشت امدادگر و خبرنگار نیز وجود دارد.

راهپیمایی امروز غزه شصت و چهارمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه است که با شعار «سرنگون باد نشست بحرین» در اعتراض به برگزاری نشست ضد فلسطینی به میزبانی منامه برگزار شد.

خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که در این راهپیمایی مشارکت داشت، گفت که «همه شواهد نشان می‌دهد نشست بحرین که دولت آمریکا آن را برای رونمایی از بخش اقتصادی معامله قرن جهت از بین بردن آرمان فلسطین برگزار کرد، شکست خورده است».

49 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی غزه

او گفت تمامی کسانی که در این نشست شرکت کرده‌اند پشیمان خواهند شد و مردم فلسطین به راهپیمایی‌های خود در محکومیت معامله قرن و نشست بحرین ادامه خواهند داد.

نواز غزه از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) شاهد برگزاری «راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه» است. این راهپیمایی‌ها در پی اعتراض فلسطینیان به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بنا بر آمار وزارت بهداشت نوار غزه، از آغاز این راهپیمایی‌ها در طول مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی بیش از ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌ و ۱۷۳۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

49 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی غزه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر