بازدید 4413

سهام آسیا با امید به صلح تجاری چین و آمریکا رشد کرد

کد خبر: ۹۰۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ 28 June 2019

سهام آسیایی پس از گزارش رسانه‌ها در مورد توافق ضمنی آمریکا و چین برای صلح تجاری قبل از دیدار بسیار مهم روز شنبه رهبران دو کشور در توکیو رشد کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، پس از گزارش رسانه‌ها در مورد توافق ضمنی آمریکا و چین برای صلح تجاری قبل از دیدار بسیار مهم روز شنبه رهبران دو کشور در توکیو، سهام آسیایی رشد کردند.

سوزچاینا مورنینگ پست با اشاره به منابع آگاه گزارش داد که پکن و واشنگتن توافقی را طرح‌ریزی کرده‌اند که از اجرای دور بعدی تعرفه‌ها برای ۳۰۰ میلیارد دلار از واردات چین، جلوگیری شود.

چهارشنبه شب، رییس‌جمهور ترامپ گفت امکان دسترسی به توافق تجاری در دیدار او با رییس‌جمهور چین وجود دارد. هرچند او گفت که آماده است در صورت عدم موفقیت مذاکرات، به تمام کالاهای وارداتی باقیمانده چینی تعرفه وضع کند.

امید به این‌که بالاخره دو اقتصاد بزرگ جهان بتوانند به یک توافق تجاری برسند، باعث تشویق سرمایه‌گذاران شد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن را ۰.۸ درصد بالا برد.

آغاز معاملات بازارهای اروپا هم با رشد سهام این قاره همراه بود و هر سه شاخص اصلی رشد کردند. داکس آلمان ۰.۶۵ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۲۸ درصد و کاک فرانسه ۰.۱۴ درصد رشد کردند و شاخص فوتسی ایتالیا هم ۰.۶۳ درصد بالا رفت.

نیکی ژاپن ۱.۱۹ درصد جهش کرد.

شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۶۹ درصد رشد داشت و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۳۱ درصد جهش کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۹ درصد رشد کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ح ۰.۵۹ درصد بالا آمد.

تحلیل گران بانک آمریکا مریل لینچ، در یادداشتی گفتند: این صلح می‌تواند تاثیر مثبت کوتاهی بر بازارها داشته باشد، اما در ادامه سرمایه‌گذاران دوباره به نگرانی روی خواهند آورد، مگر اینکه دو کشور به سوی یک توافق تجاری حرکت کنند.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین، تقویت شد و به ۱۰۸.۱۳ رسید. شاخص دلار هم توانست از پایین‌ترین نرخ ۳ ماهه ۹۵.۸۴۳ به ۹۶.۳۴۸ برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر