کد خبر: ۹۰۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 26 June 2019

پژو 207 آی اتوماتیک در سال ۱۳۸۹ تولید آن در ایران شروع شد و تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت که تا مدتی بعد از تحریم ها یعنی اواخر سال ۱۳۹۵ تولید خودرو متوقف شد. در نهایت پژو i207 توانسته است در سال ۱۳۹۶ در رده بندی کیفیت خودرو های خط تولید قرار گیرد که فروش خوبی در بازار، به خصوص بازار ایران داشته است.

خصوصیات بخش فنی

اتومات و دستی بودن خودرو از آرم کناره ی خودرو مشخص می شود. در مدل های اتومات آرم کنار خودرو اِی ال ایکس alx است و در مدل دستی آرم، ال ایکس lx درج شده است. یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه به همراه گیربکس ای ال 4 al4 بر روی خودرو نصب شده است که این موتور برای مدل های جدید بهینه شده است. گیربکس ای ال ۴ al4 دارای شرایط خاص می باشد؛ اگر از حالت اِن n به حالت آر r تغییر کند صدایی شنیده می شود و به موتور خودرو ضربه وارد می شود و یا اگر خودرو در دور موتور پایین حرکت کند مثلا از دنده یک به دنده دو حرکت کنیم صدایی به گوش می رسد که علت آن، سبک بودن اتاق خودرو است در هنگامی که چنین گیربکسی بر روی آن سوار است و طبیعی است که در حالت شتاب گیری چنین صدایی از خودرو به گوش برسد. راهنمای سبقتی بر روی خودرو قرار گرفته است، طوری که اگر راهنما را یک بار روشن کنید به طور خودکار سه بار چشمک زده و سپس خاموش می شود و در روز های بارانی اگر اهرم برف پاک کن فعال باشد، به هنگام دنده عقب رفتن برف پاک کن عقب به طور خودکار روشن می شود.

خودرو پژو i207  با کوچک ترین اشاره به پدال گاز معکوس می دهد و ترمز های چهار چرخ دیسکی عملکر خوبی را برای خودرو رقم می زنند. بعد از مدتی که با پژو 207 رانندگی می کنیم، متوجه تعلیق خشک آن می توان شد اما لذت رانندگی در آن وجود دارد. شعاع گردش بسیار خوبی دارد و در خیابان های باریک به خوبی می چرخد و می توان با یک فرمان دور زد.

 ویژگی های ظاهری خودرو

چراغ هایی که بر روی خودرو به کار رفته است ظاهر آن را خشن کرده است، چراغ ها دارای لنز و عدسی می باشد و جزء معدود  فیس لیفت هایی است که در ایران انجام شده است و به جای پسرفت، خوشبختانه پیشرفت داشته است. بر روی کاپوت آن آب پاش های پودری و هواکش وجود دارد. دوربین دنده عقب بر روی درب صندوق، کنار دستگیره نصب شده است و سنسور های دنده عقب بر روی سپر عقب قرار گرفته اند و جنس سپر عقب همانند سپر جلو مرغوب نمی باشد. دسته دنده ی پژو 207 مارپیچ است و استیل در آن کار شده است. هنگامی دست بر روی دسته دنده قرار می گیرد کمبود کنسول در وسط دو صندلی راننده و کمک راننده حس می شود. کلید های آینه ها و شیشه های جلو و عقب در وسط صندلی های جلو قرار داده شده است و راننده با دست راست می تواند به تمامی کلید ها دسترسی داشته باشد. کلید قفل درب ها نیز در همان قسمت جای گرفته است.

سیستم صوتی آن دارای جی پی اس gps برای ره یاب است، دکمه ی فلاشر در پایین ال سی دی lcd و بین دو دریچه هوا قرار گرفته است. ال سی دی تاچ اسکیرین می باشد و در پایین دریچه های تهویه سیستم های سی دی و فلش و دی وی دی و مدیا و مپ و مابقی دکمه های عملکرد قرار گرفته است. داشبورد آن کمی بزرگ تر از قبل شده است و دارای چراغ  فابریک است که در مدل های قدیم چراغ داشبورد وجود نداشت و درب آن دارای جا لیوانی می باشد. در بالای داشبورد یک شلف بسیار کوچک و کوتاه وجود دارد برای قرار دادن موبایل، عینک و چنین وسایل کوچکی که مورد استفاده زیاد قرار می گیرند. دکمه هایی بر روی فرمان تعبیه شده اند که مخصوص مدیا، بلوتوث، کروز کنترل می باشند و دکمه هایی در داخل از فرمان و در سمت چپ آن قرار دارد که یکی از آن ها دکمه ی غیر فعال کردن ایربگ کمک راننده است‌ و دیگری قفل بالابر می باشد و کیلید تنظیم ارتفاع چراغ ها نیز در همان سمت فرمان قرار گرفته است.

توانایی حرکتی آن برای شهر بسیار مناسب است و برای خانواده های کم جمعیت خودروی خوبی به نظر می رسد. برای خرید و فروش پژو i207 می توانید به بخش خودرو سایت دیوار که بزرگ ترین مرجع درج آگهی رایگان است مراجعه نمایید.

منبع :  ویرلن

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
پروانه سلحشوری هپکو اراک بانک مرکزی استقلال پرسپولیس هفته دفاع مقدس