بازدید 9577

تفاهم نامه بازسازي مناطق سيل‌زده با بانك آينده

کد خبر: ۹۰۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 25 June 2019

بانك آينده براي پرداخت تسهيلات بازسازي مناطق سيل‌زده با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه همكاري مشترك امضا كرد.

به گزارش «تابناک»، آيين امضا تفاهم‌نامه تأمين سه هزار ميليارد تومان منابع مالي بازسازي و نوسازي مناطق آسيب‌ديده از سيل فروردين ماه ۱۳۹۸ با استفاده از منابع داخلي بانك‌ها، امروز دوشنبه با حضور «محمد‌باقر نوبخت» معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور و مديران عامل 17 بانك‌ دولتي و خصوصي در محل اين سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

براساس برآورد قرارگاه سازندگي و بازسازي مناطق سيل زده بالغ بر ۳۸ هزار ميليارد تومان به ابنيه‌، زيرساخت‌ها و اموال مردم در اين سيل فراگير و ويرانگر خسارت وارد شد و براي تأمين منابع لازم به‌منظور جبران خسارت‌هاي وارد شده، تقسيم كار ملي صورت گرفت.

قرار شده است حدود ۲۳ هزار ميليارد تومان از محل رديف‌هاي بودجه كه عمده آن از رديف‌هاي دولتي است، تأمين مي شود و ۱۵ هزار ميليارد تومان نيز از محل تسهيلات بانكي پرداخت خواهد شد.

ارزش كلي تفاهم نامه هاي مشترك امضا شده با بانك هاي كشور در مجموع سه هزار ميليارد تومان است كه از اين مبلغ ۱۸۰۰ ميليارد تومان توسط بانك‌هاي دولتي و ۱۲۰۰ ميليارد تومان توسط بانك‌هاي خصوصي تأمين خواهد شد.

معاون رييس جمهوري در جريان امضا تفاهم نامه مشترك همكاري با بانك آينده كه با حضور « ناصر كريمي» عضو هيات مديره بانك انجام شد، از اقدامات و مشاركت اين بانك خصوصي در ارائه تسهيلات بازسازي مناطق سيل زده تشكر كرد و افزود : جبران بخشي از خسارت‌هاي وارد شده به مناطق سيل‌زده از طريق نظام بانكي كشور، كار و مأموريتي بسيار سنگين و قابل تقدير است .

بانك‌ آينده غيراز تعهداتي كه درقالب تفاهم‌نامه همكاري مشترك با سازمان برنامه بودجه امروز متقبل شده است، از زمان وقوع سيل و در طول سه ماه گذشته، علاوه بر 12.5 ميليارد ريال كمك‌هاي بلاعوض براي امدادرساني و كمك به مردم در مناطق آسيب‌ديده از سيل، حدود 100هزار بسته لوازم التحرير و جعبه هاي كمك هاي اوليه ميان دانش آموزان در اين مناطق توزيع كرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر