بازدید 13747
حاجی بابایی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

دولت در پرداخت حقوق‌ها تخلف کرده است/ ابلاغ غیرقانونی مجلس، منشأ تخلف دولت است!

دولت ادعا دارد که قانون افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را طبق مصوبه مجلس اجرا کرده، ولی مجلسی‌ها اعتقاد دارند که این قانون توسط دولت دور زده شده و آن گونه که مصوبه مجلس است، اجرا نشده است. این بحث مدت‌هاست در مجلس مطرح است و با گذشت سه ماه از سال، نقطه مناقشه بین دو قوه شده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 25 June 2019

ابلاغ غیرقانونی مجلس، منشأ تخلف دولت است! / دولت در پرداخت حقوق‌ها تخلف کرده استدولت ادعا دارد که قانون افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را طبق مصوبه مجلس اجرا کرده، ولی مجلسی‌ها اعتقاد دارند که این قانون توسط دولت دور زده شده و آن گونه که مصوبه مجلس است، اجرا نشده است. این بحث مدت‌هاست در مجلس مطرح است و با گذشت سه ماه از سال، نقطه مناقشه بین دو قوه شده است.

به گزارش «تابناک»؛ اما اکنون گویا اشکال کار مشخص است. بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس، ماده جدیدی به صورت غیر قانونی در کمیسیون تلفیق بعد از مصوبه مجلس به قانون اضافه و به دولت ابلاغ شده که باعث پدید آمدن این مشکلات شده است.

حاجی بابایی در خصوص این موضوع در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: متأسفانه قانون افزایش حقوق کارمندان دولت که در بودجه امسال تصویب شده، توسط دولت کامل اجرا نمی‌شود و حقوق‌های پایین تا حدودی افزایش داشته است، اما به اندازه‌ای که در بودجه پیش بینی شده بود، افزایش نداشته است؛ برای مثال کسی که بازنشسته بوده و حقوق وی ۱۲۴۰۰۰۰ تومان است، باید ۴۰۰ هزارتومان افزایش حقوق می داشت و علاوه بر آن، ۱۲۴ هزار تومان دیگر که همان ۱۰ درصد است، به آن اضافه می‌شد و علاوه بر آن نیز ۳۰۰ هزار تومان برای همسان سازی حقوق شامل حالش می شد، که جمعا به ۸۰۰ هزار تومان می رسید؛ اما تنها ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت و البته در دیگر موارد نیز به همین صورت باید افزایش پیدا می‌کرد.

این نماینده مجلس گفت: اما برای کسی که سه میلیون تومان دریافتی دارد، ۵۴۰ هزار تومان اضافه کرده اند؛ به عبارت دیگر ۱۸ درصد افزایش حقوق داده اند، حال آن که ۴۰۰ تومان آن مربوط به همه می‌شود و از ۱۰ درصد آن کلا ۴.۵ درصد افزایش حقوق داده اند و همسان سازی حقوق را هم حذف کرده اند. جالب اینجاست که دولت همین ۱۸ درصد افزایش را در مورد کسانی که حقوق ۲۰ میلیونی می‌گیرند نیز انجام داده و کسی که ۲۰ میلیون دریافتی داشته، هم اکنون دریافتی اش به ۲۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان می رسد. این یک ظلم آشکار به مردم کشور است و کسی هم پاسخگوی آن نیست.

وی در ادامه یادآور شد: نوبخت در تلویزیون اعلام کرد که اگر پیشنهاد وی در مجلس در زمان تصویب بودجه مصوب شود، به حقوق همه کارکنان میانگین ۶۲۰ هزار تومان اضافه خواهد شد. حال با یک حساب سرانگشتی، اگر ۶۲۰ هزار تومان را در ۵ میلیون نفر ضرب کنیم و ۱۲ ماه هم پرداخت را در نظر بگیریم، باید ۳۷.۲۰۰۰ میلیارد تومان به کارمندان دولت پرداخت می‌شد.

حاجی بابایی در ادامه گفت: نوبخت اخیرا اعلام کرده که ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق‌ها در اختیار دارند. اما آنچه دولت به مجلس داده و کمیسیون تصویب کرده، رقمی معادل ۲۸.۹ هزار میلیارد تومان است که با آن می‌شود به همه ۱۰ درصد اضافه کرد و ۴۰۰ هزار تومان را به حقوق بگیران پرداخت کنند؛ علاوه بر این، ۵۰۰۰ میلیارد تومان را نیز بین بازنشستگان توزیع کنند.

وی افزود: معلوم نیست این پول‌ها کجا هزینه می‌شود، ولی قطعا عادلانه نیست و در واقع این پول به جیب کسانی می‌رود که درآمد بیشتری دارند. این موضوعی که ما می‌گوییم پلکان واژگون شده، در واقع به همین موضوع اشاره دارد و وقتی از وی می‌پرسیم چرا این کار را می‌کنید، می‌گویند چیزی که مجلس برای ما فرستاده، مجوز این کار را به ما داده است.
متأسفانه کمیسیون تلفیق بندی را در بودجه گذاشته که ما از آن بی خبر بودیم. به موجب این بند: دولت موظف است ضریب افزایش حقوق و مزایای مستمر کارکنان و حقوق بگیران موضوع بند (ی) تبصره ۱۲ را به گونه‌ای تعیین نماید که علاوه بر افزایش ۴ میلیون ریالی از حداقل درصد بند (ج) در این حکم بهره‌مند شوند.

حاجی بابایی در پایان اظهار داشت: این بند (۱۵۸) بدون اینکه در صحن مطرح و تصویب شود، به دولت ابلاغ شده و در واقع منشأ تخلفات صورت گرفته است. مشخص هم نیست که این بند چه زمانی اضافه شده و چرا رئیس مجلس آن را امضا کرده و چرا این موضوع بررسی نشده است؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۸
دولت هیچ تخلفی نکرده .

متخلف واقعی مردم هستند که این دولت را انتخاب کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
مردم دولت انتخاب نکرده اند
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
ناشناس 16:22 حق با شماست . مردم رقص و قر کمر مد نظرشون بود حالا هم دارن تو این اقتصاد جهنمی و نابودشده حالشو میبرن
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
دولت انت۷اب شورای نگهبان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
کارمندان با حقوق پایین هر سال به وسیله دولت محترم تنبیه می شوند. چرا ، یکی باید از نوبخت بپرسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
آقای حاج بابایی هم که قصد نامزدی مجلس در اسفند98 رو ندارن و قصدشون و کمک به کارمندان محترم دستگاههای اجرائی هست
وقتی چهار تا جون کار اشتباه می کنند .. مردم هم ناراحت میشوند نیروی انتظامی وارد شده و زورش رو به چهار تا بچه نشون میده . جوری که بعداز اون رفتار باید برون روان کاوی اون جوان ها.
حالا چرا نیروی انتظامی نمی ره متخلفین دولت رو بازداشت کنه؟
و فیلم اون در هنه شبکه ها پخش شه و دل مردم خنک شه
صحبت امروز ودیروز نیست سالهاست که داره به کارمند قراردادی کارگر جز وملت مستضعف داره این طور ظلم می شود؟//
دولت جز تخلف کار دیگه بلد نیست
به به رییس مجلس هم اون بند اضافی رو امضا فرمودند.
عجب مجلسی. کل نمایندگان میشینن و یک قانونی میذارن. بعد اون قانونه میره تو کمیسیون و چند نفر میشینن و عوضش میکنن و رییس مجلس هم امضا میکنه و کلا همه نمایندگان مجلس رو دور میزنن. به همین سادگی.
آقای حاج بابایی عزیز با وجود گذشت سه ماه از سال جدید هنوز کارمندان دربلاتکلیفی به سر می برند شما و دولتی ها در این سه ماه مدام این مشکل را مطرح کرده اید و مدام توپ را در زمین یکدیگر می اندازید،آیا مرجعی نیست تا به این مشکل رسیدگی کند. قیمت های اجناس مختلف و مایحتاج زندگی سر به فلک کشیده است آن وقت سر اضافه نمودن چندرغاز حقوق این همه مسئله را کش می دهند . موشک که نمی خواهد هوا کنید، بالاخره باید کسی یا اهرمی باشد که دولت را مکلف به اجرای مصوبه مجلس نماید.
فکر نکنم علی لاریجانی سال بعد حتی از قم هم رای بیاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
اصلا مردم رای میدن یا نه ؟ اول باید اینو بدانیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
کسی که ابن چنین حق قشر ضعیف را ضایع کند شایسته هیچ جایگاهی نیست
اصلا ایقدر که حاجی بابایی دارد، علم حقوق ها را بالا سر می گیرد و هی مرتبا داد و فریاد آن را می کند، مشکوک است.

از خود او بپرسید کدام قانون در مملکت به درستی و تمام، اجرا شده است که او فقط این یکی را دستش گرفته و هی علم می کند؟

چرا برای سایر قوانین داد و فریاد راه نمی اندازد؟ اصلا شاید ریگی به کفش خود اوست که هی سر و صدا می کند؟

اصلا حقوق خودش و خانواده اش چقدر است؟

او فکر می کند، قانونی که تصویب کرده اند، دردی از مردم دوا می کند؟ اگر هنر داشتند توی این چهارسال، فکر اساسی به حال ملت و مردم می کردند، نه نزدیک انتخابات!

دیگه کم کم حالمان از هر چی دلسوزی دم انتخاباتی است به هم می خورد! کم کم از هر چی مسئول و نماینده است، بدمان می آید! دلمان را به اینها خوش کرده ایم، بیخود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
من به عنوان یک فرهنگی از ایشان تشکر می کنم. ما که صدایمان به جایی نمی رسد شاید آقای حاجی بابایی کاری بکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
احسنت جانا سخن از زبان ما میگویی
به این میگن شیره مالیدن سر مردم !! حالا یه بندی بوده یا نبوده بعدا اومده همه بازیه!!
مجلس مگه مصوبه هاشو چک نمیکنه قبل از رایگیری؟؟؟ دولت امسالم کار خودشو کرد و به خودیها هرچی خواست داد و به غیر خودی ها عملا کشک داد بسابن!
اکثر اشکالات موجود در کشور بخاطرنمایندگان مجلس و کوتاهی آنان از وظایف ذاتی مجلس و جناح بازی ودخالتهای غیر قانونی درکار دولت است نمایندگان در گیر حاشیه هایی هستند که در شان مجلس و نماینده های مردم نیست
دولت در مورد پرداخت حق بیمه معوق کارکنان نخست وزیری سابق هم که بازنشستگی شان منتظر این امر است زیر قولش زده و در حالی که قرار بود در اسفند ۹۷ به وعده خود عمل کند حالا به کلی زیر تعهدش زده و پرونده ابن موضوع را بایگانی کرده است.
می گویند بروید دیوان عدالت شکایت کنید. معنایش این است که می خواهند توپ را به زمین دولت بعدی بیندازند‌
اگر دولت میگه پول ندارم و برای پرداخت حقوق رو به رویه تورمی و نابودگر خلق پول و چاپ اسکناس آورده چرا هنوز حقوقهای کلان و سرسام آور پرداخت میکنه ؟ چرا اگر واقعا دچار بحران عمیق و بی سابقه شدیم حقوق ده میلیونی رو نمیکنه سه میلیون ؟ این ثابت میکنه کل مشکلات اقتصادی جامعه ما برمیگرده به بی عرضگی و عدم لیاقت مدیریتی
نعوذ بالله مگراین بند (۱۵۸) و یا حتی کلیات این قانون حکم خدا و یا آیه قرآن است که قابل حذف و حل و فصل نباشد. وقتی این بند بدون اینکه در صحن مطرح و تصویب شود، به دولت ابلاغ شده و در واقع منشأ تخلفات صورت گرفته میباشد نه تنها باید سریعا بلا اثر شده و از قانون مذکور حذف شود بلکه باید مشخص شود کدام نماینده و یا نمایندگانی مسبب اضافه شدن غیرقانونی این بند هستند. باید این شخص یا اشخاص مورد مواخذه قرارگیرند و در صورت اثبات تخلف مجازات شوند.مجلس باید سریعا به این مهم در اسرع وقت و خارج از نوبت رسیدگی کند و همه مبالغی که بر اساس این بند غیرقانونی به افراد پرداخت شده مسترد گردد و در مقابل به افرادی که حقشان ضایع شده مبالغ جبرانی اضافه شده و پرداخت گردد و احکام حقوقی سال جاری همگی اصلاح شوند. در اینصورت است
که مجلسیان میتوانند ادعا کنند که اشتباه شان را جبران کرده اند.
گند کار ، از مجلس است ، مجلسی که نمایندگان آن با حمایت شورای نگهبان ،و نیروهای امنیتی ، به مجلس راه یافته اند ؟ اگر جنگ قدرت داخلی بین گروه ها نبود ، هیچگاه کشور ایران دچار این مشکلات نمیشد ؟ مشکلاتی که بی ارزشی پول ملی ، باعث ، معضلاتی برای زیستن شده است ؟ سگها ،، و گربه های ، ولگرد در شهرها ، از تامین معیشت خود مطمٔن هستند ، اما اکثریت مردم ایران ، دچار سختی معیشت میباشند ؟ ‌چرا پول توی جیبی ماهانهٔ فرزندان نابالغ مسولین از حقوق ماهیانهٔ یک بازنشسته بیشتر است ؟ بیایید بررسی کنید که این مسول در سالهای دهه پنجاه تا دهه شصت ، چه اموالی داشته ،و از دهه شصت به بعد این ثروت را از کجا آورده ؟ بیایید بررسی کنید اموال یک بازنشستهٔ سال ۸۷ را که در سال اول شروع بکار چه چیزی داشته ،و اکنون بعد ار سی سال خدمت ،و ۱۱ سال بازنشستگی چه چیزی دارد ،و چرا اینها فقیر شده اند ؟ و آنها ثروتمند ؟،،،ریشهٔ فساد در کشور باید خشکانده بشود ؟،،
بابا دست بردارید از این جنگ زرگری. مردم رو چرا سر کار می گذارید. حداقل انسان باشید
آقای حاجی بابایی مصوبه شما گند زده به حقوق های ملت دست از سر حقوق ها بردارید
خواب و خیالتان خوش من کادر هیات علمی هستم با 8 سال سابقه کار حتی با همان 18 درصد مورد ادعای دولت حقوق من باید حدود یک میلیون تومان اضافه می شد اما مرکز پژوهشی ما با حذف کمک هزینه ی مسکن عملا افزایش حقوق من و سایر همکارانم را به حدود 400 هزار تومان رسانده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
همين شما هيات علميا مملكت خراب كردين و يه پول مفت دارين ميگيرين
این بنده خدا هم دنبال رای جمع کردنه، ماهی یه بار میاد درباره حقوق‌ها و عدم عدالت پرداخت صحبت میکنه. آخر پوپولیسته
به نظر میرسد مجلس دولت را منحل نماید بهتر باشد .

یک شورایی تشکیل شود و امورات را بگذرانند ...........یک سری آدم ها در مجلس و دولت جمع شده اند ودائما" به جان هم میافتند .......

آخر اینهم مملکت است که ما داریم ؟ ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
مجلس؟ کدام مجلس؟
دولت سال قبل هم تخلف کرد و زیانش بیشتر به امثال با معلمان رسید
خدایا....
مجلسی که نتواند مصوبات خودش را اجرا کند همان بهتر که نباشد و این همه بیت المال هم حیف ومی نگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
دولت ، مجلس ناتوان و بی ۵رصه اند ولی منحل کردن آن و با شورایی منتسب هم کار بد تر خواهد شد.
چون حاجی بابایی اصلاح طلب نیست ما از وی دفاع نمی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
مطمئن باش این برادر دلش برای کارمند و کارگرو بازنشسته نسوخته دم انتخابات مجلس ویه دید بلندمدت برای ۱۴۰۰و جذب ارا قشری که قبلا وزیرشون بوده
سلام، لطفا به آقای حاجی بابایی بفرمایید آیا این قانونیه که وزارت ارتباطات داره کارمندای قراردادیشو که بعضا ۷ تا ۱۵ سال سابقه دارن و تحت قانون خدمات کشوری بودن الان به کارگری تبدیل وضعیت کنند؟
خیلی باحالین.
نماینده خبر نداشته.
باسلام و ادب بعنوان یک فرهنگی وشناختی که درزمان وزرارت ایشان دارم خدمات ایشان به قشر فرهنگیان کشور ستودنی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی