بازدید 3027

تفریغ بودجه ۹۶ به صورت مشروط پذیرفته شد

کد خبر: ۹۰۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 25 June 2019

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران به تشریح دلایل مشروط بودن تفریغ بودجه سال ۹۶ پرداخت.

به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران با حضور شهردار تهران قرائت شد.

مجید فراهانی دبیر کمیته بودجه شورای شهر تهران در ارائه این گزارش اظهار کرد: ارائه گزارش تفریغ به ما کمک می کند تا در زمان تصویب بودجه کمترین انحراف را داشته باشیم همچنین این گزارش کمک خواهد کرد تا شهرداری در هزینه کرد خود بودجه را مبنا قرار دهد.

وی با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ پس از ارائه توسط حسابرس و بررسی در کمیته بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه در نهایت به صورت مشروط پذیرفته شد. البته پس از بررسی آن ۴۳ بند تکلیفی برای شهرداری تهران و ۴ بند پیشنهادی برای شورای شهر تهیه شده است.

وی ادامه داد: برای مشروط شدن این گزارش دلایل مختلفی وجود دارد اما سه دلیل اصلی آن عبارت است از اینکه مازاد درآمد بر هزینه انباشته سال ۹۵ که مبلغ آن ۳,۲۰۰ میلیارد تومان بود مشخص نشده در بودجه سال ۹۶ چگونه هزینه شده است. آیا ذخیره شده است و نحوه برداشت و هزینه کرد آن تعیین تکلیف نشده و برای ما شفاف نیست.

وی ادامه داد: در بخش دوم صورت ریز وام های دریافتی و میزان تعهدات در این گزارش منتقل نشده است و ما نمی دانیم بدهی و وام های شهرداری در این سال چه میزان بوده و به صورت شفاف و دقیق به ما منتقل نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه ای در خصوص تفریغ بودجه شهرداری تهران داشتیم، گفت: در این مصوبه تاکید شد که تفریغ بودجه باید در کنار عملکرد مالی، عملکرد مقداری نیز داشته باشد که این موضوع در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ لحاظ نشده است تا بتوانیم ارزیابی عملکرد مالی شهرداری را به درستی انجام دهیم که آیا در مدیریت مالی صرفه و صلاح شهر و شهروندان لحاظ شده است یا نه.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر