بازدید 5831

بررسی کارنامه معروف‌ترین گزینه خارجی پرسپولیس

حاشیه‌های قرارداد کالدرون و القطر نشان می‌دهد او برای پرسپولیس، مربی ارزان قیمتی نخواهد بود. با این حال شاید ناکامی سال‌های پایانی و البته مدت‌ها خانه نشینی، باعث شود رقم قرارداد بهتری با پرسپولیس داشته باشد. او در تهران، به دنبال تکرار روز‌های طلایی در عربستان خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 25 June 2019

گزینه خارجی مدیران پرسپولیس، بالاخره لو رفته و معلوم شده در حال حاضر، کالدرون هم در کنار نوری و چاچیچ شانس بالایی را برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس دارد. مربی که لیگ دوازدهم تا چند قدمی نیمکت این تیم جلو رفت، اما در نهایت، رویانیان بر اساس نظرسنجی‌های مختلف مانوئل ژوزه پیرمرد کلاهبردار پرتغالی را برای باشگاه انتخاب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس بعد از انتخاب ژوزه، روز‌های سیاهی را گذراند و برای یک سال کابوس بزرگی را به چشم دید. کالدرون هم پس از آن روز‌ها و رد پیشنهادش توسط پرسپولیس دیگر نتوانست افتخاراتش را تکرار کند.

همبازی مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۰، زمانی که گزینه پرسپولیس رویانیان شد گزینه جذابی محسوب می‌شد. او پس از شروع مربیگری در کان فرانسه و لوزان اسپورت سوئیس، روی نیمکت عربستان نشست و نتایج خوبی گرفت. کالدرون عربستان را بالاتر از کره جنوبی، به عنوان تیم اول به جام جهانی ۲۰۰۶ رساند و بازی آخر، در خانه حریف کره را شکست داد. بعد از کالدرون، عربستانی‌ها تا ۱۲ سال بعد نتوانستند مجوز حضور در جام جهانی را بدست آورند.

Related image

بعد از عربستان، کالدرون مدتی روی نیمکت عمان نشست و در دور گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ حذف شد. با این حال، کارنامه‌اش تا حدی قابل قبول بود که ابتدای فصل ۲۰۰۸/۰۹، الاتحاد عربستان سراغ او برود و روز‌های رویایی در کنار هم بسازند. کالدرون فصل اول حضورش در الاتحاد، این تیم را بالاتر از الهلال به قهرمانی رساند و فصل بعد، با برد‌های پر گل مقابل پاختاکور ازبکستان و ناگویا ژاپن، به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و نایب قهرمان شد. با این حال فصل دوم حضورش، فاصله زیاد با الهلال در صدر جدول باعث شد از باشگاه جدا شود.

فصل بعد الهلال که اریک گرتس سرمربی‌اش را بخاطر رفتن به تیم ملی مراکش از دست داده بود، کالدرون را استخدام کرد و او هم تیم صدرنشین لیگ را بدون دردسر به قهرمانی رساند و جام ولیعهد را هم گرفت. با این حال پس از پایان فصل، در تصمیمی عجیب اخراج شد و الهلال هم فصل بعد قهرمانی را از دست داد! عملکرد کالدرون در بنی‌یاس هم قابل قبول بود. او تیمی که اواسط فصل تحویل گرفت را کاملا از منطقه سقوط خارج کرد و به فینال پرزیدنت کاپ رساند.

همان مقطع، پرسپولیس سراغ او آمد و در نهایت مانوئل ژوزه را انتخاب کرد. از آن روز تا به حال، اوضاع برای کالدرون خوب پیش نرفته است. او یا نتایج خوبی نگرفته یا صاحب تیم‌هایی نشده که مدعی قهرمانی و جام باشند. کالدرون کمتر از یک سال روی نیمکت بحرین بود و اخراج شد. در رئال بتیس فقط ۴ ماه دوام آورد. بعد از باخت ۵-۰ رئال بتیس مقابل رئال مادرید مربی باشگاه شد و از ۱۵ بازی ۱۱ امتیاز گرفت. رئال بتیس به عنوان تیم آخر جدول سقوط کرد، اما معدل امتیازات کالدرون، بالاتر از مربی قبلی باشگاه بود. فصل ۲۰۱۴/۱۵ زمانی که الوصل در رده سیزدهم جدول بود، کالدرون را انتخاب کرد و در پایان فصل، به رده ششم رسید. بر خلاف الوصل، کارنامه او در تیم بعدی یعنی القطر ناامید کننده بود. القطر قرارداد گرانقیمتی با کالدرون بست، اما او ۷ بازی از ۹ بازی ابتدای فصل را باخت و خیلی زود اخراج شد. حدود یک فصل و نیم بعدی را هم در خانه نشست و حالا، کاندیدای مربیگری پرسپولیس است.

حاشیه‌های قرارداد کالدرون و القطر نشان می‌دهد او برای پرسپولیس، مربی ارزان قیمتی نخواهد بود. با این حال شاید ناکامی سال‌های پایانی و البته مدت‌ها خانه نشینی، باعث شود رقم قرارداد بهتری با پرسپولیس داشته باشد. او در تهران، به دنبال تکرار روز‌های طلایی در عربستان خواهد بود. دنبال اینکه نشان بدهد هنوز تمام نشده است. همان مربی قهرمان الاتحاد و الهلال است و کارنامه سال‌های اخیرش در بتیس و القطر را به فراموشی بسپارد.

بررسی کارنامه معروف‌ترین گزینه خارجی پرسپولیس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان