بازدید 6562

پمپئو به عربستان و امارات سفر می‌کند

کد خبر: ۹۰۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷ 23 June 2019
وزیر خارجه آمریکا برای آنچه که «اطمینان از همسویی راهبردی» خوانده شده، امشب به عربستان سعودی و امارات عربی متحده سفر می‌کند.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت: امشب برای بحث درباره تحولات منطقه غرب آسیا به عربستان سعودی و امارات عربی متحده سفر می‌کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، پامپئو هدف از این سفر را «اطمینان از همسویی راهبردی» با این دو کشور در قبال تحولات منطقه توصیف کرده است.

ریاض و ابوظبی از متحدان اصلی ایالات متحده در راهبرد فشار به ایران به شمار می‌آیند و از تحریم‌های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌اند. هفته گذشته یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم هوایی ایران شد و هدف سامانه پدافند قرار گرفت. اطلاعات راداری نشان می‌دهد این پهپاد از امارات برخاسته و به سوی ایران حرکت کرده است.

پامپئو هفته پیش هم با فرماندهان مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) دیدار و گفتگو کرد. وی پس از آن دیدار، گفت: «ما قطعا درباره چالش‌های ایران صحبت کردیم. ما درباره تصمیم سنتکام در زمینه انتقال هزار نظامی بیشتر (به منطقه غرب آسیا) حرف زدیم ... تا اطمینان حاصل کنیم که ما در موقعیتی برای انجام کار درست قرار بگیریم که همان ادامه کار برای ترغیب (جمهوری) اسلامی ایران درباره این موضوع است که ما جدی هستیم و مانع تجاوزگری بیشتر آن‌ها در منطقه می‌شویم».

در هفته‌های اخیر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا از جمله افزایش حضور نظامیان این کشور در منطقه، اعمال تحریم‌های تازه و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، به افزایش تنش در منطقه منجر شده است. ورود یک فروند پهپاد جاسوسی این کشور به حریم هوایی ایران، تازه‌ترین نمونه از این اقدامات تحریک‌آمیز است که با پاسخ جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار