بازدید 9233
۶
کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

با این نگاهی که در دنیا هست، خیلی نباید منتظر محکوم کردن متجاوزان باشیم/ وزارت خارجه با دقت پیگیر شکایت از آمریکایی‌هاست

همان گونه که در گزارش‌ها نیز آمده، جمهوری اسلامی ایران با این اقدام به مانند یک رفتار تجاوزکارانه برخورد کرده است، چون به هر روی، حریم خاک ما، حریم امنی است و هیچ کس حق تجاوز به آن را ندارد.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 23 June 2019

با این نگاهی که در دنیا هست، خیلی نباید منتظر محکوم کردن متجاوزان باشیم/ وزارت خارجه با دقت پیگیر شکایت از آمریکایی‌هاستچند روز پیش، یکی از پهپاد‌های جاسوسی آمریکا با شکستن حریم هوایی ایران، وارد آب‌های جمهوری اسلامی شد، ولی بلافاصله و در اقدامی ضربتی، به دست نیرو‌های سپاه پاسداران سرنگون گشت.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که این اقدام ایران با واکنش‌های بسیاری در داخل و سطح بین الملل روبه رو شد و حتی کار به جایی کشید که برای ساعاتی در آمریکا فرمان آماده باش صادر، ولی بلافاصله این فرمان توسط خود آمریکایی‌ها لغو شد.

اما جدای از اینکه این اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی با تقدیر بسیاری از سیاستمداران داخلی روبه رو شد، ایران خود را آماده شکایت از این تجاوز در محافل بین المللی کرده است.

در همین زمینه و در تازه‌ترین رویداد، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور، اعلام کرده که علیه آمریکا ـ به خاطر فرستادن پهپاد جاسوسی به مرز‌های هوایی ایران و نقض حقوق بین‌الملل ـ اقدام حقوقی خواهد کرد.

جنیدی امروز در کنفرانسی خبری گفت: باید همه تلاش‌های لازم برای احتراز از وقوع جنگ انجام شود؛ در عین حالی که تعرض به مرز‌های آبی و خاکی و هوایی به هیچ عنوان پذیرفته و تحمل کردنی نیست.

محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: همان گونه که در گزارش‌ها آمده، جمهوری اسلامی ایران با این اقدام به مانند یک رفتار تجاوزکارانه برخورد کرده است، چون به هر روی، حریم خاک ما، حریم امنی است که هیچ کس حق تجاوز به آن را ندارد و اگر به حریم هر کشوری تجاوز شود، نیرو‌های نظامی آن کشور حق دارند با آن برخورد کنند؛ بنابراین، این اقدام سپاه پاسداران ـ که قابل تقدیر هم بوده ـ دقیقا در راستای مقررات بین المللی و چیزی بوده که در صحنه جهانی حاکم است.

وی در ادامه یادآور شد: حق اقدام نظامی و نیز شکایت از این کار تجاوزکارانه را برای خود محفوظ می‌دانیم؛ بنابراین، ما این شکایت را نیز انجام داده و آن را پیگیری می‌کنیم و هیچ جای ان‌قلتی برای اقدامات ایران در این زمینه نخواهد بود.

وی در پاسخ به این که پرونده در چه مرحله‌ای است، گفت: اگر رسیدگی به شکایت ایران عادلانه و قانونی باشد، قطعا سازمان ملل و شورای امنیت حق را به ما خواهند داد؛ اما با نگاهی که امروز شاهد آنیم و سکوتی که در برابر اقدام آمریکا، تحریم‌ها و خروج غیرقانونی از برجام وجود دارد و حتی آن را محکوم نمی‌کنند، نباید خیلی منتظر محکوم کردن متجاوزان باشیم. با این حال، ما باید پیام خود را به گوش جهانیان برسانیم، چون هستند انسان‌های منصفی که باید در جریان این ظلم‌ها باشند و وجدان عمومی جهان نیز این عمل را ببیند.

وی در پایان افزود: تحریم یک ملت مستقل و آزاده در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد، ولی ما می‌بینیم که این کار انجام می‌شود و کسی هم درباره آن حرفی نمی‌زند، اما قطعا حقوقدان‌های مستقل دنیا، این اقدامات غیرقانونی و غیرحقوقی را محکوم خواهند کرد. اقداماتی که وزارت خارجه کرده، کاملا قانونی است و از حقوقدان‌های بین المللی نیز برای این کار کمک گرفته شده است. البته ایران نیز خود را کاملا برای تدارک دفاع آماده کرده و امیدواریم به نتیجه روشنی برسیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
برای شکایت از خودروسازان به کجا باید شکایت کنیم ؟؟؟

بدتر از آمریکا در داخل کشور کم نداریم .
بد جائی شده دنیا. حتی مادر هم دیگه به اولادش رحم نمیکنه چه برسه ابرقدرت به جوجه قدرت
ازفردا تحریمهلی جدیدامریکا اعمال میشه وازهفته دیگر مرحله دوم خروج ازبرجام باافزایش درصدغنی سازی شروع میشه باتوجه به این اخبار منفی اقتصادی پیش بینی میشودطبق روال عادی بورس که کاملابرخلاف قانون ومنطق دیگرکشورهاست همچنان شاهدجهش شاخص کل باشیم !!!!
اینو تازه میفهمید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ای آقا جان، کجای کاری، دنبال محکومیت خارجی ها هستید. همین وطنی های ما هم کم نیستند که شناسنامه ایرانی دارند ولی برای آمریکا و صهیونیست جان می دهند. این مواقع یا سکوت می کنند و یا همانند آنها، انگار نه انگار دشمن چنین جنایتی کرده. حتی بدتر از آن تقصیر را به گردن جمهوری اسلامی می اندازند که چرا با این عهد شکنان عهد دیگری نبستند تا موشکهای دفاعی ما را نابود کنند پهبادهای دشمن هر کجای این کشور که خواستند بیایند و کسی نتواند مزاحم آنها شود. خدایا آن دسته از آنهایی که بی مزد و مواجب آب به آسیاب دشمن می ریزند، انصاف و وجدان عنایت فرما. به خائنین و مزد بگیران از دشمن هم اگر قابل هدایتند، هدایت و والا ... بفرما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
منهم دعا میکنم به اندازه شما بتوانم پول دربیاورم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل