بازدید 12651

گام‌های بلند بانک دی در سال ۹۸

یکی از راه‌های افزایش ارزش‌آفرینی برای یک بانک، درواقع بهینه سازی سیستم اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری مشتریان است که زمینه دسته بندی مطلوب‌تر و امکان مشارکت با مشتریان معتبرتر را فراهم کرده و منجر به ارزش آفرینی بهتر برای سهامداران و ذینفعان بانک خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 23 June 2019
تابناک اقتصادییکی از راه‌های افزایش ارزش‌آفرینی برای یک بانک، درواقع بهینه سازی سیستم اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری مشتریان است که زمینه دسته بندی مطلوب‌تر و امکان مشارکت با مشتریان معتبرتر را فراهم کرده و منجر به ارزش آفرینی بهتر برای سهامداران و ذینفعان بانک خواهد شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ وصول مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف مطالبات مشکوک الوصول و پرونده‌های مفتوح در مراجع قضائی، فروش املاک و سرمایه‌گذاری‌های مازاد بانک در جهت بهبود کیفیت دارایی‌ها، سرمایه و ساختار مالی از جمله استراتژی‌های بانک دی در سال ۹۸ است.

بانک دی برای تداوم حرکت و بهبود عملکرد و همچنین ارزش آفرینی مستمر برای ذینفعان با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم و با مدنظر قرار دادن شعار رونق تولید در صدد اجرای برنامه‌هایی در سال جاری است.

سرعت و سهولت در ارائه خدمات امنیت و اعتبار، خدمات تخصصی و ویژه، مشتری مداری و تمایز تنوع سبد به خدمات غیر بانکی و خدمات شخصی سازی شده و حرفه ای، راهبرد بانک دی برای نفوذ به بازار‌های هدف مشتمل بر دو بخش اصلی حقیقی و حقوقی است.

در سال ۱۳۹۷ همچنین شاهد تصویب سند استراتژیک بانک دی بودیم که تا افق ۱۴۰۰ اهداف سازمان را ترسیم کرده و از یک طرف امکان تصمیم گیری از مسیر‌های معقول و منطقی برای مدیران ارشد بانک را فراهم می‌آورد و از طرفی دیگر در راستای زمینه سازی ایجاد زیر ساخت‌هایی است که منجر به عملکرد مطلوبتر و کارا‌تر از طرف بانک می‌شود.

از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان سیستم مدیریت و پایش فرآیندی را نام برد که تضمینی برای اجرای فعالیت‌های با ارزش را در زمان بهینه و با انعطاف پذیری موثر برای مشتریان فراهم می‌آورد، سیستم مدیریت ریسک یکپارچه نیز با شناسایی، ارزیابی، سناریوسازی و پایش عملیات، بانک را برای اقدام بموقع در مواجهه با محیط متلاطم و بحران‌های محیطی و بازار توانا می‌کند.

بهینه سازی سیستم اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری مشتریان یکی دیگر از اهداف بانک دی در سال جاری است که زمینه دسته بندی مطلوب‌تر مشتریان با توجه به اعتبار آنان را فراهم می‌کند. این اقدام امکان مشارکت با مشتریان معتبرتر را فراهم کرده و منجر به ارزش آفرینی برای سهامداران و ذینفعان بانک خواهد شد.

 
گام های بلند بانک دی در مسیر اقتدار

نگاهی به استراتژی‌های بانک دی در سال ۹۸

اهمیت مسائل اقتصادی در نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم  رهبری واضح است و بی شک زمینه ساز تحقق شعار «رونق تولید» در قدم اول بانک‌ها هستند، چون وابستگی عوامل تولید به صورت مستمر به منابع و تسهیلات بانکی مبرهن بوده و در صورت بی توجهی  به مسائلی همچون ارائه تسهیلات، مشارکت و سرمایه گذاری در نظام بانکی اقتصاد کشور در حوزه تولید به مشکل برخواهد خورد.

برخی از بنگاه‌های اقتصادی در شرایط تحریمی در تأمین مواد اولیه و خریداری ماشین آلات و تجهیز کارگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند و ارائه تسهیلات ارزان بانکی به تولید کنندگان منجر به راه اندازی واحد‌های تعطیل شده مجدد گشته و  شاهد رونق و شکوفایی بخش اقتصادی کشور خواهیم بود.

بانک دی به منظور حمایت از کالا‌های داخلی، تولیدات و فعالیت‌بنگاه‌های اقتصادی و در راستای مدیریت نقدینگی و سودآوری بر مبنای برنامه‌های استراتژیک بانک، درصدد اعطای تسهیلات از طریق عقود مشارکتی و غیرمشارکتی برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و طرح‌های اشتغال‌زاست.

سال گذشته در همین راستا علاوه بر ارائه تسهیلات با کیفیت، طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از سوی بانک دی اجرایی و در اولین گام با همکاری گروه صنعتی اسنوا، زمینه خرید کالای ایرانی برای مشتریان و متقاضیان فراهم آورد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

اعطای تسهیلات به بنگاه‌های دانش بنیان

بانک دی بسته‌های اعتباری متنوع بر مبنای تأمین مالی متقاضیان تسهیلات با مبالغ خرد و متوسط را در بخش‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی طراحی کرده، اعطای تسهیلات به بافت فرسوده و بخش ساختمان دارای بازدهی مناسب و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های دانش بنیان دارای پروانه بهره‌برداری نیز از دیگر اقدامات بانک در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی بوده است.

دستاورد‌های سال ۹۷

سال گذشته بانک دی موفق به کاهش بهای تمام شده پول شد و در زمینه وصول مطالبات و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مشکوک الوصول، عملکرد موفقی را ثبت و بر این اساس  مطالبات در برخی از شعب نزدیک به صفر شد، بازگشایی نماد بانک و حمایت از قیمت  در کنار کسب رتبه برتر امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک که حاصل خوشفکری و دانش تیم جوان این حوزه است.

بانک دی دارایی‌های ارزشمندی دارد که ارزش افزوده ایجاد شده در قیمت آن‌ها به دلیل افزایش ارزش جایگزینی، سود قابل توجهی را برای بانک و ذینفعان آن به ارمغان می‌آورد و با فروش دارایی‌های مازاد، بانک به چند هدف مهم از جمله اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه که از الزامات بانک مرکزی بوده، دست خواهد یافت و از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت نیزخارج خواهد شد.

از جمله این دارایی‌ها می‌توان به نیروگاه برق دماوند اشاره کرد که یکی از استراتژیک‌ترین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور بوده و سهامدار عمده و کنترلی آن بانک دی است، این نیروگاه به تنهایی یک چهارم برق مصرفی شهر تهران را فراهم می‌کند و بر اساس آنچه حسین قنبری، نایب رئیس هیأن مدیره این نیروگاه در نشستی خبری در هفته جاری بیان کرده ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید اسمی این نیروگاه افزوده خواهد شد که پتانسیلی برای رشد سودآوری این نیروگاه و سهامدار عمده آن یعنی بانک دی است.

در نتیجه بانک دی با اعمال تغییرات ساختاری و سیستمی درصدد اصلاح و برطرف کردن کاستی‌هاست تا سال ۹۸ را با موفقیت به پایان برد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل