بازدید 5368
۱

ارزش بیت‌کوین از ۱۰ هزار دلار عبور کرد

پس از آنکه فیس‌بوک اعلام کرد ارز مجازی به نام «لیبرا» راه‌اندازی می‌کند که عدم دسترسی برخی کشورها به سرویس‌های خدمات مالی را برطرف خواهد کرد، ارزش «بیت‌کوین» برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ از ۱۰ هزار دلار عبور کرد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 22 June 2019

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، آمارهای تجاری نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین امروز صبح با معامله  هر توکن 10 هزار دلار برای نخستین بار به بیشترین قیمت از سال 2018 تاکنون رسید.

وب‌سایت‌های ردیابی قیمت‌ ارزهای مجازی نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین امروز شنبه با 8.94 درصد افزایش به قیمت 10591.12 دلار معامله می‌شود.

آرسنی پویاروکوف عضو شورای حقوقی اقتصاد دیجیتال روسیه که آژانس تحلیل ارزهای مجازی را نیز اداره می‌کند گفته است قیمت بیت‌کوین پس از آنکه اطلاعات انتشار آن  با نام «لیبرا» توسط فیس‌بوک منتشر شد، افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، فیس‌بوک روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دنبال انتشار ارز مجازی جدیدی با نام «لیبرا» تا سال 2020 است که می‌تواند یک کیف پول دیجیتالی را برای مشکل عدم دسترسی سرویس‌های مالی در برخی از کشورها را برطرف کند.

بیت‌کوین در سال 2008 ایجاد شد و به عنوان بزرگترین ارز مجازی در دنیا محسوب می‌شود. ارزش آن در سال 2011 کمتر از یک دلار بود اما پس از چندین بار افزایش قیمت در سال 2017 به 20 هزار دلار رسید. سال گذشته قیمت بیت‌کوین کاهش یافت و حتی به 5 هزار دلار افت کرد.

به گزارش فارس، یکی از مزایای استفاده از ارزهای مجازی که برخی کارشناسان اشاره می‌کنند امکان دور زدن تحریم‌ها است از آنجایی که استفاده از ارزهای مجازی قابل ردیابی نیست می‌تواند برای مبادلات کشورهایی که در تحریم هستند کمک ویژه‌ای کند.

از موانعی که برای ارزهای مجازی عنوان می‌شود استفاده بیش از اندازه از انرژی برای راه‌اندازی آن، دور زدن قوانین مالیاتی و نیز استفاده از حمایت‌های تروریستی و پولشویی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اونوقت تو ایران کار استخراج بیت کوین کاملا دست اشخاص حقیقی هست و بانک ها معلوم نیست کجان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار