بازدید 4459

مجوز صعود به قله اورست دوبرابر گران شد

کد خبر: ۹۰۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 22 June 2019

از دو سال پیش، شایعه‌ای وجود داشت که دولت نپال قصد افزایش مبلغ مجوز صدور از ۱۱۰۰۰ دلار به ۱۵۰۰۰ دلار دارد، اما بنا به گزارش صفحه «الن آرنته» و طبق صحبت‌هایی که در رابطه با موضوع افزایش نرخِ مجوز با شرکت‌های بزرگ گردشگری نپالی و خارجی صورت گرفته، مبلغِ ۲۵۰۰۰ دلار برای دریافت هر مجوز صعود پیش بینی می‌شود که البته تا این لحظه هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

به گزارش تابناک ورزشی، این تصمیمات به دنبال افزایشِ فشار جامعه جهانی کوهنوردی به دولت نپال پس از آمار ۱۱ کشته فصل گذشته در اورست شکل گرفته است. یکی از راهنمایان کوهستان می‌گوید: دولت نپال قصد افزایش مبلغ صدور مجوز را برای بهار ۲۰۱۹ نیز داشت اما به دنبال تحت فشار قرار گرفتن از سوی جامعه راهنمایان محلی، تغییری در میزان مبلغ نداد. علت مخالفت بومیان بسیار واضح است، چرا که افزایش نرخ مجوز سبب کاهش ورود گردشگران و نهایتاً سبب کاهش کسب‌و کار می‌شود.

اعلام شده که اگر تصمیم افزایش نرخ دوبرابری مجوز صعود نهایی شود، این تصمیم برای بهار ۲۰۲۱ به اجرا در می‌آید. اگر قرار است افزایش نرخ اتفاق بیفتد بهتر است از فصلِ صعود آینده باشد نه از سال ۲۰۲۱.

این وقفه در اجرای تصمیم نیز بسیار خطرناک است؛ چرا که سبب می‌شود در بهار ۲۰۲۰ جمعیت کنترل نشده بیشتری از کوه‌نوردان بی‌تجربه تا قبل از گران‌ شدن مجوز، به سوی اورست بروند که آن وقت امکان رخ دادن فاجعه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار