بازدید 4581
۵

وزیر بهداشت: کمبود مواد اولیه دارویی نداریم

کد خبر: ۹۰۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 20 June 2019
وزیر بهداشت درباره وضعیت بازار دارویی کشور، گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ شرکت داروسازی در کشور مشکل کمبود مواد اولیه ندارد و علیرغم تحریم‌ها با ایجاد یک قرارگاه که خود فرماندهی آنرا بر عهده دارم، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که مشکلی به نام کمبود مواد اولیه و دارو‌های اساسی در کشور نداریم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: بیمارستان امام رضا (ع) بیمارستان عمومی ۳۲ تختخوابی است که تمام نیاز‌های عمومی منطقه را داراست و مقرر شد برای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک کنیم.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن این بیمارستان در یک شاهراه مواصلاتی قرار شد بخش‌های اورژانس و تشخیص سی تی اسکن آن‌را تکمیل‌تر کنیم و در خصوص طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش به ۶۴ تختخواب با پیشرفت امور عمرانی پروژه اقدام خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به بازدید از طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، گفت: در این شهرستان بسیار خوب عمل شده و از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی را در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری داریم، افزود: اعتقاد من این است که معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد و در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بسیاری به تخت‌های موجود اضافه شد و در واقع در دولت روحانی به اندازه کل سال‌های بعد از انقلاب تخت اضافه شد و آنچه مشکل داریم، توزیع عادلانه و مناسب این تخت‌ها و بهره‌برداری مناسب از آنهاست.

نمکی با بیان اینکه تخت زیادی در کشور ایجاد شده که ضریب اشغال زیر ۳۰ درصد دارند، افزود: این درحالیست که در برخی مناطق در راهروی بیمارستان‌ها بیمار بستری می‌شود. بر این اساس اولین برنامه این است که از تخت‌های موجود حداکثر بهره‌وری انجام شود و کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: امروز یکی از بهترین سیستم‌های اورژانس جاده‌ای را در کشور دارا هستیم و در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده‌ها پایگاه داریم و قطعا در پیک ترافیک جاده‌ای تعداد پایگاه‌های سیار را افزایش خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه یکی از مدرن‌ترین و به روزترین اورژانس‌های جاده‌ای منطقه را در شرق مدیترانه و به تایید سازمان جهانی بهداشت در اختیار داریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
اقای نمکی،وزیر محترم بهداشت.اکسی بوتینین نیست.پیش ساز لیدوکایین دندانپزشکی نیست.گاباپنتین نیست.سیردالود و .... نیست.برا مردم عادی خالی میبندی،برا کادر درمان که نمیشه خالی بست.مریض رو میفرستی داروخونه نصف دارو رو فقط داره.
دارو ها مطلقا کیفیت ندارد
داروی بی کیفیت بهتر است که نباشد اجازه بدهید با ارز آزاد دارو وارد شود
کمبود مواد دارویی نداریم ولی کمبود خود دارو را داریم.
صددرصد مطمن هستم كه مشكل مواد اوليه دارو داريم
اتفاقا در بدر دنبال جناب وزیر بهداشت میگردم که از ایشون بپرسم اگه کمبود نداریم پس چطور انسولین من دیابتی ناجور رو تایید نمیکنن؟ بعد از کلی دوندگی و مراجعه به واحد تایید دارو میگن ۱۰ قلم بیشتر انسولین نمیدیم...بقیشو آزاد بخرین...به ما اینطور ابلاغ شده...واقعا حیاتی تر از انسولین برای بیمار دیابتی که سابقه ی پانکراتیت هم داره چی میتونه باشه؟ بعد از ۱۴ سال تزریق انسولین تازه منو مجبور کردن برم آزمایش قند بدم ببرم خدمتشون و نازه نصف انسولین مورد نیاز منو بر اساس نسخه ی پزشک تایید کردن...من فریاد دادخواهی رو به کجا باید ببرم؟ شما که رسانه هستید لطفا صدای مردم بیچاره ی دست از همه جا کوتاه باشید...ممنونم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر