بازدید 2888
دکتر همتی در جمع مدیران عامل بانک ها تصریح کرد:

عملیات بازار باز بانکی در مراحل نهایی برای اقدام

کد خبر: ۹۰۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 18 June 2019

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار دوره ای خود با مدیران عامل نظام بانکی که صبح امروز برگزار شد، ضمن تاکید بر این موضوع که عملیات بازار باز بانکی در کنار تعمیق این بازار نقش مهمی در اعمال سیاست پولی و کنترل تورم خواهد داشت از مراحل نهایی اماده سازی عملیات بازار باز بانکی خبر داد. 

عملیات بازار باز بانکی در مراحل نهایی برای اقدام

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بانک مرکزی، دکتر همتی با اشاره به دستورالعمل عملیات بازار باز بانکی مصوب شورای پول و اعتبار و اقدامات بانک مرکزی برای تامین زیرساخت های لازم به منظور راه اندازی سنجیده این ابزار گفت: با توجه به مطالبات بانک ها از دولت و ضرورت اتمام حسابرسی ها و نهایی کردن طلب هر بانک از دولت باید در این زمینه اقدامات سریع ‌تر و جدی تری انجام شود که البته مقرر شده در همین راستا دولت در سال جاری بخشی از بدهی های خود به نظام بانکی را از طریق اوراق بدهی پرداخت کند. این اقدام دولت می تواند منجر به تقویت بنیه مالی بانک ها شود که با قدرت بیشتری در بازار فعال شوند.

رئیس شورای پول و اعتبار بر لزوم افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها در راستای برنامه های بانک مرکزی برای اصلاح و تقویت نظام بانکی کشور تاکید کرد و با اشاره به مصوبات شورای پول و اعتبار و همچنین ضرورت برنامه ریزی برای افزایش سرمایه و تامین مقررات نظارتی کفایت سرمایه با هدف بهبود و تقویت بانک‌ها گفت‌‌: بانک‌ها باید قدرتمند باشند تا بتوانند از سیستم اقتصادی کشور حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کنترل بانک‌های ناتراز و تقویت سایر بانک‌ها پرداخت و بیان کرد:  بانک مرکزی در بخش نظارتی اولویت‌هایی را پیش بینی و مد نظر قرار می‌دهد از جمله خروج بانک ها از بنگاه داری که به صورت دقیق رصد و پیگیری می‌شود و بانک ها باید برنامه ریزی و اقدامات عملی برای فروش اموال مازاد خود انجام دهند؛ همچنین بانک مرکزی اجرای قانون حاکمیت شرکتی را  با هدف سالم سازی بانک‌ها به طور جدی دنبال می‌کند.

همتی با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به هموطنان گرامی در مناطق سیل زده، از اقدامات بانک ها در این زمینه تشکر و بر تداوم روند پرداخت تسهیلات مذکور تاکید کرد. وی همچنین با اشاره به وظایف سایر دستگاه های ذیربط در موضوع بازسازی مناطق سیل زده خواستار اهتمام آنها در اقدام جدی تر و همراهی با بانک ها در این زمینه شد.  

در ادامه این جلسه مباحثی از سوی مدیران عامل بانک‌ها مطرح شد که متناظر با هر موضوع توضیحات یا دستوراتی از طرف رئیس کل بانک مرکزی ارائه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی