بازدید 7434
۱
مدیر نظارت بازار شرکت بورس تهران در گفت و گو با بورس تابناک مطرح کرد

رونمایی از طرح بورس تهران برای تشکیل بازار جدید با دامنه نوسان 10 درصدی/ بورس تهران در پی جایگزینی برای هسته معاملات

مدیر نظارت بازار شرکت بورس تهران با بیان اینکه در مرحله مطالعاتی طرحی هستیم که بر اساس آن دامنه نوسان شرکت های که گزارشگری بهتر و شفاف تری داشته و از لحاظ سوددهی وضعیت مناسبی داشته باشند، افزایش یابد، در خصوص دامنه نوسان این بازارگفت: بعید نیست دامنه نوسان این بازار 10 درصد باشد.
کد خبر: ۹۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 17 June 2019

رونمایی از طرح بورس تهران برای تشکیل بازار جدید با دامنه نوسان 10 درصدی/ بورس تهران در پی جایگزینی برای هسته معاملاتمدیر نظارت بازار شرکت بورس تهران با بیان اینکه در مرحله مطالعاتی طرحی هستیم که بر اساس آن دامنه نوسان شرکت های که گزارشگری بهتر و شفاف تری داشته و از لحاظ سوددهی وضعیت مناسبی داشته باشند، افزایش یابد، در خصوص دامنه نوسان این بازارگفت: بعید نیست دامنه نوسان این بازار 10 درصد باشد.

مهدی پارچینی در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک گفت: سیاست بورس تهران به سمت تشکیل بازاری با دامنه نوسان بیشتر با حضور شرکت های شفاف تر است که از بعد عملکردی گزارشگری مثبت و بهتری داشته باشند.

رونمایی از طرح بورس تهران برای تشکیل بازار جدید با دامنه نوسان 10 درصدی/ بورس تهران در پی جایگزینی برای هسته معاملات

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله مطالعات اولیه است، در خصوص زمان اجرایی شدن آن نیز گفت: این پیشنهاد و طرح باید در هیات مدیره شرکت بورس تهران مطرح و سپس به سازمان بورس ارائه شود و در صورت موافقت سازمان بورس اجرایی خواهد شد.

پارچینی با بیان اینکه برای دامنه نوسان فعلا رقم خاصی را مد نظر نداریم ولی مسلما از دامنه نوسان 5 درصد فعلی بیشتر خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دامنه نوسان به 10 درصد افزایش یابد، گفت: بعید نیست دامنه نوسان این بازار 10 درصد باشد.

مدیر نظارت بازار شرکت بورس تهران در خصوص تغییر سامانه معاملات با توجه به مشکلات فعلی و برخی اختلال ها درساعت های معاملاتی که اعتراض مکرر فعالان بازار را در پی داشته است، گفت: در حال بررسی امکان سنجی توان داخلی و به طور موازی جایگزین های خارجی هستیم چنانچه در داخل بتوانیم به سامانه ای با استاندارهای مد نظر دست یابیم، حتما گزینه های داخلی اولویت خواهند داشت در غیر این صورت سامانه های خارجی را مد نظر خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحریم کشور آیا امکان خرید سامانه خارجی وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی شرکت های بورسی در تحریم نیز می توانند تبادل مالی و صادرات داشته باشند پس قاعدتا سازمان نیزبرای خرید سامانه جدید راهکارهای خود را خواهد داشت.

وی در خصوص چگونگی پشتیبانی از سامانه خارجی جدید نیز گفت: سامانه فعلی نیز از فرانسه خریداری شده و در حال پشتیبانی در شرایط تحریمی فعلی است.

پارچینی در خصوص گزینه های مطرح برای سامانه جایگزین نیز گفت: مواردی از چند کشور اروپایی و اسیای شرقی در حال بررسی است و در استفاده از توان داخلی نیز چند مورد پیشنهاد شده و نمونه های معرفی شده در حال آزمایش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قانون جديد برای شاخص سازها !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها