بازدید 9603

آخرین اخبار از استانی‌شدن انتخابات مجلس

کد خبر: ۹۰۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 16 June 2019

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی استانی شدن انتخابات در کارگروه ویژه این کمیسیون حذف شده است، گفت:‌ این موضوع احتمالا کاملا منتفی می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «اصغر سلیمی» با تشریح دستور کار امروز کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهارداشت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شماره چاپ ۱۲۳۱ با حضور نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، پژوهشکده شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در کارگروه امنیت و سیاست داخلی و مدیریت بحران این کمیسیون بررسی شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۲۰ ایراد شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس وجود دارد، ادامه داد: این ایرادات در کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور و نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط بررسی شد و در جریان این بررسی موارد مربوط به استانی شدن انتخابات از کارگروه حذف شد.

وی ادامه داد: این موضوع به کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ارجاع داده می شود و امکان دارد کمیسیون استانی شدن انتخابات را مجدداً بررسی و به صحن مجلس ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ایرادات شورای نگهبان و نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر پرایراد بودن این قانون، احتمالاً بررسی آن در کمیسیون امور داخلی و شوراها نیز انجام نمی شود و به احتمال فراوان استانی شدن انتخابات به طور کامل منتفی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار