بازدید 45607

نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد

کد خبر: ۹۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸ 17 March 2010
نام اين کوه باستاني پرديس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه هاي راه بندر کنگان به فيروز آباد شيراز قرار دارد .







نکات قابل توجهي كه در اين کوه باستاني وجود دارد :


1. قله اين کوه نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد است چون بالاترين ارتفاع در نزديکي خط استواست .


2. آتشکده فوق العاده باستاني که در قله کوه قرار دارد ، محل تولد و غسل تعميد پدر جمشيد جم است .


3. مغناطيس فوق العاده قوي کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متري کوه يعني تقريبا انتهايي ترين نقطه مشخص اسفالت با ماشين توقف کني و ترمز دستي را بخوابانيد ، ماشين بجاي سر پائيني به نرمي به سمت کوه کشيده مي شود که البته همين مغناطيس براي رانندگان نا آشنا بسيار دردسر ساز بوده و تا کنون تعداد زيادي از خودروها بي اختيار با کوه تصادف کرده اند .


4. پوشش گياهي منطقه نوعي خار بياباني گرمسيري منحصر به فرد است که خواص دارويي فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما" پيشخريد چند کارخانه داروسازي بزرگ جهان است يکي از ترکيبات اصلي مسکن Advil که يکي از بهترين قرصهاي شناخته شده براي ناراحتي هاي اعصاب و دردهاي ميگرني است از همين عسل تهيه مي شود .


5. اين منطقه خرماي ويژه نيز توليد مي کند كه به نام خرماي خصه معروف است و کاملا در شيره خود غرق مي شود يعني يک کاسه آن ظرف سه ساعت پر از شيره مي شود و اندازه اين خرما اندازه آلبالو بود و به جهت همان خواص دارويي منطقه تماما" براي ساخت قندهاي رژيمي براي بيماران ديابتي صادر مي شود، نکته جالب ديگر رويش درخت زيتون در دامنه شمالي کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهاي چاهه و دره پلنگي مي باشد که در آب و هواي آن منطقه بسيار بعيد مي نمود .


فعلا" سندي براي قدمت چاهه و دره پلنگي وجود ندارد ولي علائم مشهودي از غار نشيني مشاهده ، و فسيل هاي مختلفي در اين منطقه به وفور پيدا شده است .


6. در لايه هاي زيرين اين کوه معدن عظيمي از آب خنک و فوق العاده سالم وجود دارد ، آن هم در اطراف عسلويه !


مردم چاهه و جم ، کوه پرديس را فوق العاده مقدس و محترم مي شمارند ، و به استناد علائم موجود در آتشکده احتمالا يکي از اولين مکانهايي بوده که نفت در آن سوزانده شده است .



منبع: وبلاگستان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۰
حتی خود ما که توی ایران زندگی می‌کنیم از این مناطق شگفت انگیر بی‌خبریم اونوقت انتظار جذب توریست هم داریم. اگه چنین منطقه‌ای توی کشوری اروپایی واقع می‌شد مثل مور و ملخ از سراسر دنیا آدم می‌کشوند اونجا!
چو ایران مباد تن من مباد
اگه مالزی بود سالی چند میلیارد دلار ازش درآمد کسب می کرد.
این چی بود
تبلیغ ایرانگردی؟
به حق چیزهای ندیده ....
هر کشوری توی دنیا اگه این اثر باستانی را داشت با جذب توریست درامد سرشاری را نصیب خود می کرد غافل از اینکه ما حتی تا دیروز هم خبری از این اثر ارزشمند نداشتیم
آقایان میراث فرهنگی قدر بدانید لطفا.

آیا مدرک علمی وجود دارد؟
در آمریکای جنوبی در نزدیکی خط استوا کوههای بلندتری وجود دارد. فاصله جنوبی ترین نقطه ایران با خط استوا فاصله کمی نیست!
با سلام. لطفا اول از صحت مطالب مطمئن شويد بعد در سايت درج كنيد. آخه مگه قله كليمانجارو تپه است كه اين كوه بشه نزديكترين نقطه زمين به خورشيد!!!
آتشکده فوق العاده باستاني که در قله کوه قرار دارد ، محل تولد و غسل تعميد پدر جمشيد جم است. مرجع این مطلب کجاست؟چرا برای منطقه گرمسیری که بزرگترین مشکلش فرار از گرماست نه پرستش آن! تاریخ غیر متعارف جعل می کنید.
از ملانصرالدين پرسيدند مركز زمين كجاست، عصايش را به زمين زد گفت همين جا اگر مخالفتي داري برو ثابت كن!
من فكر كنم منظور در نيمكره شمالي هستش.
خودپرستی نامعقول ایرانی! حالم به هم خورد! خود بزرگ بینی!
احتمالا، مقصود از تيتر اين خبر "نزديكترين نقطه‌ي ايران به خورشيد" بوده و نه جهان. لطفاً مجدداً بررسي بفرمائيد. با تشكر
در رابطه با این کوه تحقیق کردم و به هیچ نکته ی علمی که در یک سایت خارجب هم آمده باشد بر نخوردم
بنده تقريبا هفته اي يكي دوبار از نزديكي اين قله رد مي شوم . حداكثر ارتفاع اين محل از سطح دريا بيشتر از ششصد متر نيست . تا به حال هم مغناطيسي را احساس نكرده ام . البته در صد كيلومتري اين مكان در نزديكي عسلويه يك كوه با اين توصيفات مغناطيسي وجود دارد كه اگر ماشين را ازاد كنيد به طرف سربالايي حركت مي كند كه البته در سر بالايي بودن ان هم شك است و به احتمال زياد خطاي ديد باشد . در اطراف همين قله هم كوههاي مرتفعي هست كه ارتفاع قله شان به مراتب از اين قله بالاتر است . لطفا اصلاح نماييد .
این یک مطلب کذب است که چند وقتی است در اینترنت مطالبی از آن (بیشتر از مطلب شما) آورده میشود. این کوه شاید یک جای خاصی باشد ولی قطعا نه با اندازه اغراق گویی های شما و آنهم به دلیل اینکه نزدیکترین نقطه به خورشید است (که نیست).
خواهشمند است بخش اخبار علمی تان را کمی فعال تر کنید.
به منظور اعتبار بخشی به رسانه بهتر است وارد مباحثی که مستلزم ارائه استدلال علمی است نشوید. عرض جغرافیایی منطقه حدود 28 درجه شمالی است که معادل فاصله حدود 2800 کیلومتر از خط استوا است. این خبر به نقل از راویان عام است . وزن یک اتومبیل حدود 1000 کیلوگرم است که برای بالا راندن آن نیاز به میدان مغناطیسی فوقالعاده ای است که حتی در آزمایشگاهها به سختی ایجاد می شود.
جالب اینجاست که همه چیز خوب این منطقه صادر میشود
کاملا سطحی و غیر علمی ، مانند نماز خواندن کف دریا در فشار هزار اتمسفر، چرا این مطالب را ممیزی نمیکنید.
قله كليمانجارو توي افريقا به استوا نزديكتر نيست ؟
کوه کلیمانجارو در شمال تانزانیا و نزدیک کشور کنیا و خط استوا بلندترین کوه برف گیر قاره افریقا است که به کره خورشید نزدیک ترین فاصله را دارد .
لطفا اینگونه موارد را از یک فیلتر علمی هم رد بکنید. بدلایل زیادی این موضوع درست نمی باشد.
من خودم از اهالی جم هستم و بار ها از قله ی این کوه دیدن کرده ام و با اینکه خرابه های زیادی در نزدیکی قله وجود دارد اما هیچ مدرکی از اینکه این خرابه ها متعلق به چه دوره ی زمانی و کدام سلسله ی تاریخی است در دست نیست . تمامی تاریخ این قله و کوه های اطراف آن شامل افسانه های قدیمی است و تا کنون به جز موارد محدودی هیچ تلاش باستان شناسی جهت کاوش و شناخت این منطقه انجام نشده است به نظر من شما به جای این همه اغراق اگر مطلبی در مورد آب و هوای استثنایی و مناطق بکر تاریخی منتشر می کردید تا حداقل سازمان میراث فرهنگی به فکر بیافتد نگاهی هم به این منطقه بیاندازد خیلی بهتر بود.
در مورد خرمای جم هم خرمای خاصه و نه خصه خرمای معروف جم است .
در ضمن عسلویه یکی از توابع شهرستان کنگان است و جم شهرستانی مجزا است و از توابع عسلویه به شمار نمی رود.
آقا جان اگه من پزشکم میگم که قرص ادویل همان بروفن خارجیه.دوما اینکه قند برای آدم دیابتیک بده چه مصنوعی و چه طبیعی
سلام
من نمیدونم چرا ما ایرانیها عادت کردیم زیاد حرف مفت بزنیم!!! ناراحت نشین خودم رو هم میگما!! ولی دیگه نه به این حرف مفتی که این بابا زده:
1- اگر این کوه اطراف جم یا همان بندر کنگان باشه باید در مدار ۲۵ درجه شمالی باشه که رو این حساب از کلیمانجارو که چهارمین بلندترین قله جهانهست به استوا نزدیکتر نیست!!!
۲- اصولا مرتفع ترین نقطه زمین نسبت به خورشید باید همون اورست باشه چون حدود ۹ کیلومتر ارتفاع داره یعنی تقریبا زیر زانوی خدا! جالبه که بدونین که اورست در مدار ۲۷ درجه شمالی قرار داره! حالا ۲ درجه رو ببخشید بابت ۹ کیلومتر ارتفاع! یادتون نره که کلیمانجارو تو مدار ۳ درجه هست یعنی بغل گوش استوا!
سند:

http://www.maplandia.com/iran/hormozgan/kangan/
http://en.wikipedia.org/wiki/Kilimanjaro
http://en.wikipedia.org/wiki/Everest
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_peaks_by_prominence

۳- آتشکده فوق الاده باستانی یعنی چی؟ یعنی چند کیلو باستانی؟ یعنی چند سال باستانی؟ چه قدمتی؟ غسل جمشید جم؟ کدوم رفرنس؟
۴- "چند کارخانه داروسازی بزرگ جهان"!! کدوم کارخونه؟ کدوم کشور؟ چه صادراتی بوده که ما خبر نداریم؟ قراداد پیشخرید؟ کی دیده؟ کدوم رفرنس؟ والا من که برای دوره کارآموزی لیسانس رفته بودم جم (پالایشگاه ولی عصر) چنین خبری نبود! من به راحتی میتونم اسم ده تا داروی مسکن بیارم و بگم که برا ساختنش از گز اصفهان و فالوده شیراز استفاده شده. دروغ که حناق نیست.
۵- آره خرمای این منطقه خیلی خوب و خوشمزه است! ولی فکر نمیکنم خرمای خوب اصولا با شیره دادن تشخیص داده شه. یادم هست که اواخر کارآموزی که تابستون بود و خرما پزون به یکی از محلیها که اونجا کارمیکرد سپردم که برام رطب بیاره (رطب بیشترین شیره رو داره) من سطل رطب رو با هواپیما بردم شیراز و کلی اینور اونور نزدیک ۲-۳ سانت ته سطل شیره جمع شده بود!
اصلا یه کاسه خرما چطوری پر از شیره میشه؟ مگه جرم خرما و شیره تولیدی ثابت نیست؟ قانون بقای جرم مرد؟ یه چیزی میگیا!
۶- میگه فعلا سندی برای قدمت چاهه و دره پلنگی وجود نداره. انگار مثلا برا بقیه لافاش سند ارائه کرده بود!
۷- این آب خنک زیرزمینی که مربوط به رشته خودم میشه خیلی سوز داره:
توی هیچ گزارش حفر چاه از حوزه کنگان و جم ندیدم که سازند آبده با کیفیت آب شرب سالم (فوقالعاده سالم!! دمت گرم!) وجود داشته. اگر هم وجود داشت حتما تا الان ۱۰۰ چاه ابی تو این مخزن "عظیم" حفر کرده بودن و نه تنها اون منطقه خشک و بی آب وعلف اطراف (اونطور که من دیدم) رو آبیاری میکردن؛ حتا به کویت و کشورهای خلیج فارس هم آب میفروختیم.
8 ساله عسلویه هستم ایمیل این خبر پارسال خوندم ولی باید بگم مغناطیس الکی . چون چندین بار امتحان کردم ولی خبری از مغناطیس انجا نبود البته نزدیک کوه جاده پیچ وحشتناکی داره و برای کسی که دفع اول از انجا باسرعت بالا رد بشه چپ می کنه عزیزم
نویسنده مقاله آبادانی نبوده؟
فاصله زمین تا خورشید ۱۴۹۵۰۰۰۰۰ کیلومتر است و بلندترین قله زمین کمی بیش از 8000 متر ارتفاع دارد، برای کمتر از چند هزارم درصد اینقدر بحث نکنید ;)
بابا ایران که در خط استوا نیست.. چرا الکی می بافین؟
ما حتی ازش خبر نداریم اونوقت کشورهای دیگه دارو ازس میسازند.
بابا جان "جم" خودش شهرستانه .. چطور مي تونه از توابع "عسلويه" كه خودش بخشه و حتي شهر هم نيست باشه ؟؟؟؟؟؟ موقع درج خبر يه كم دقت كنيد ........
شايد بايد منتظر شناساندن اين منطقه از طريق مستند سازان خازجي باشيم!!!
اغراق نفرماييد شايد بخشي از مطلب درست باشد اما خطاهاي فاحش موجود در آن كه خوانندگان اشاره نموده اند باعث كمرنگ شدن بخش درست نيز ميشود .
خیلی معذرت می خوام، اما آیا شما باید هر مطلبی رو فکر کردید جالبه، تیترش کنید؟
1- کوه کلیمانجارو هم تقریباً روی خود استوا قرار دارد (مدار 3 درجه!) و هم ارتفاع قله اش 5900 متر است، در حالی که این کوه پردیس 1000 متر هم ارتفاع ندارد! عکس زیر را ببینید:
http://www.taknaz.ir/images/9/4.jpg
حالا کجای زمین به خورشید نزدیکتره؟

2- جمشید، از پادشاهان اسطوره ای ایران بوده و احتمالاً وجود خارجی نداشته.

3- اگر واقعاً این پدیده ی سربالا رفتن ماشین قابل مشاهده باشد، احتمالا به خاطر خطای دید است و قطعاً به خاطر جاذبه مغناطیسی کوه نیست. یک سری محاسبات ساده دبیرستانی می تواند این موضوع را نشان بدهد. فرض کنید ماشین در فاصله 100 متری کوه باشد. اگر طبق این ادعا، با خواباندن دستی ماشین به سرعت شروع به حرکت کند (طوری که قابل کنترل نباشد و لابد از جاده هم به بیرون پرت شود و به کوه برخورد کند!) ما فرض می کنیم دست کم ماشین با شتاب 10 سانتی متر بر مجذور ثانیه حرکت کند. اصلاً از اصطکاک هم کامل صرف نظر می کنیم! ماشین هم حدود 1000 کیلو. بنابراین، نیرویی که برای حرکت دادن ماشین با این شتاب لازم است، دست کم باید حدود 100 نیوتن باشد. حالا یک تخمین دیگر در مورد نیروی جاذبه مغناطیسی: فرض می کنیم میدان مغناطیسی متوسط تولید شده توسط ماشین حداکثر یک دهم تسلا باشد (یعنی واقعاً ماشین را به جای آهن، از آهنربای قوی ساخته باشیم!)، در این صورت، کوه در فاصله 100 متری چه میدان مغناطیسی ای باید تولید کند که به ماشین 100 نیوتن نیرو وارد شود؟ با توجه به فرمولهای فیزیک دبیرستان،

q^2= 100*4*3.14*100^2
q=3544

این عدد را مقایسه کنید با بزرگترین میدان مغناطیسی که تا این لحظه بشر موفق شده در شرایط خاص و خفن کنترل شده آزمایشگاهی با استفاده از ابررساناها تولید کن، یعنی حدود 10 تسلا!

آخه خالی بندی تا چه حد؟
وبلاگستان منبع معتبري نيست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی