بازدید 4798
۱

تداوم خودکفایی ایران در تولید گندم

کد خبر: ۹۰۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 15 June 2019

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران همچنان در تولید گندم خودکفا است گفت: با وجود وقوع سیل در فروردین ماه امسال تولیدات گندم کاهش نمی‌یابد، زیرا در بسیاری از مزارع افزایش تولید وجود دارد.

به گزارش «تابناک»، نوربخش حاتمی در گفتگو با تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: در جریان سیل فروردین ماه ۹۱ هزار و ۲۳۴ هکتار از اراضی گندم استان متحمل خسارت شد که ۶۳ هزار و ۳۵۰ هکتار دیم و مابقی آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با این خسارت تولید گندم ۹۴ هزار تن نسبت به پیش‌بینی‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما چون در مزارع دیگر افزایش عملکرد وجود دارد نسبت به سال گذشته تغییری ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه تولید گندم نه‌تن‌ها خودکفا است بلکه بخش زیادی از گندم به استان‌های همجوار صادر می‌شود عنوان کرد: ایران در تولید گندم خودکفاست و مازاد بر نیاز کشور نیز تولید می‌شود و بنابراین نیازی به واردات گندم وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط نامناسب پرداخت خرید تضمینی گندم به کشاورزان در سال گذشته گفت: امسال تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است که در کوتاهترین زمان بهای گندم کشاورزان پرداخت شود.

حاتمی با بیان اینکه ۶۷۱ دستگاه کمباین بومی در استان کرمانشاه وجود دارد بیان کرد: در چند سال اخیر با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت تعداد زیادی کمباین مدرن وارد شده است و ۵۰۰ کمباین غیربومی نیز برای برداشت وارد استان شده است و درخواست شده کمباین مدرن با کمترین میزان ریزش گندم به استان اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کمباینی بدون دریافت کارت معاینه فنی حق برداشت گندم ندارد افزود: در مواردی رانندگان کمباین‌های متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند، زیرا یکی از فاکتور‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی رساندن ضایعات به کمترین میزان ممکن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با توجه به اینکه در کشور ما معمولا خودکفایی و یا تولید یک محصول ملی و داخلی به منزله کمیاب شدن و گرونتر شدن اون هست منتظر گرانتر شدن قیمت نان و ماکارونی و شیرینی و بیسکوییت و امثالهم باشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر