بازدید 18401
۴
رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی»؛

قیمت جدید شیرخام، ۲۳۹۰ تومان درب دامداری/ نرخ پیشنهادی ۲۵۷۰ تومان بود

در تابستان گذشته نرخ مصوب خرید شیرخام،  با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار تحویل درب دامداری کیلویی ۱۵۷۰ تومان بود و به ازای هر یک‌دهم درصد کاهش یا افزایش چربی، معادل ۱۵۰ ریال به قیمت خرید اضافه یا کم می‌شد. همچنین در آذرماه ۹۷، گارگروه تنظیم بازار، نرخ مصوب خرید شیرخام درب دامداری را ۲۰۰۰ تومان مشخص کرده بود.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 12 June 2019
تابناک اقتصادیسید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نرخ پیشنهادی انجمن برای خرید هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری، ۲۵۷۰ تومان بود اظهار داشت: در نهایت با جلساتی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان با انجمن و وزارت جهاد کشاورزی داشت، نرخ ۲۳۹۰ تومان تعیین و مصوب شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این در حالی است که به گفته احمد مقدسی، نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی نیز ۲۴۶۰ تومان بود، اما در نهایت نرخ سازمان حمایت کمتر از نرخ پیشنهادی انجمن و وزارت جهاد کشاورزی بود. وی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص محاسبه نرخ درصد چربی بالاتر از ۳.۲ درصد برای شیرخام افزود: در مصوبه قبلی به ازای هر یک دهم درصد افزایش یا کاهش چربی، ۲۰ تومان به قیمت خرید اضافه یا کم می‌شد، اما در مصوبه جدید سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، این رقم در جهت افزایش انگیزه برای تولیدکننده و جلوگیری از خروج ارز، افزایش داشته است. بر این اساس، به هر یک دهم افزایش یا کاهش چربی، ۳۶ تومان به قیمت خرید اضافه یا کم می‌شود که به نوعی جایزه برای دامدار خواهد بود.
 
سه نرخ پیشنهادی برای شیرخام/ قیمت جدید شیرخام، ۲۳۹۰ تومان درب دامداری
بر اساس این گزارش، پیش از این، در تابستان گذشته نرخ مصوب خرید هر کیلوگرم شیر خام، با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار تحویل درب دامداری کیلویی ۱۵۷۰ تومان بود و به ازای هر یک‌دهم درصد کاهش یا افزایش چربی، معادل ۱۵۰ ریال به قیمت خرید اضافه یا کم می‌شد. همچنین در آذرماه ۹۷، گارگروه تنظیم بازار، نرخ مصوب خرید شیرخام درب دامداری را ۲۰۰۰ تومان مشخص کرده بود.
 
لبنیات در انتظار مجوز افزایش دوباره قیمت ها

در حالی که رئیس انجمن صنفی گاوداران از نهایی شدن نرخ خرید شیرخام از دامدارن خبر می‌دهد، در روز‌های گذشته،  رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی از ارائه پیشنهاد افزایش ۱۴ درصدی قیمت لبنیات به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داده و گفته بود: در هفته جاری قیمت‌های پیشنهادی، مورد بررسی قرار گرفته و تکلیف صنایع لبنی در این زمینه مشخص می‌شود. باکری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما روز سه شنبه بیست و یکم خردادماه (روز گذشته) را برای تعیین نرخ جدید محصولات لبنی تعیین کرده بود و گفته بود قرار است در این روز، ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب سال ۹۸ برای محصولات لبنی را اعلام کند. اما تا این لحظه هنوز در خصوص این جلسه و نرخ مصوب محصولات لبنی، خبری منتشر نشده است.
 
سه نرخ پیشنهادی برای شیرخام/ قیمت جدید شیرخام، ۲۳۹۰ تومان درب دامداری

در حال حاضر آخرین نرخ‌های مصوب برای محصولات لبنی، مربوط به ۱۳ آذرماه ۹۷ می‌باشد. هرچند برخی صنایع لبنی در ماه‌های اخیر، برخی محصولات خود را گران‌تر از لیست زیر به مصرف کننده عرضه کرده اند. هرچند باکری در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این افزایش قیمت مشمول صنایع لبنی هم می‌شود که در سال گذشته طی چندین مرحله قیمت محصولات‌شان را افزایش داده‌اند!؟ گفت: ملاک اصلی نرخ ابلاغ شده از سوی ستاد تنظیم بازار در آذر ماه سال گذشته است و افزایش قیمتها براساس آن بر روی محصولات لبنی اعمال خواهد شد.
 
سه نرخ پیشنهادی برای شیرخام/ قیمت جدید شیرخام، ۲۳۹۰ تومان درب دامداری
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مردم الان با ارامش قبول میکنند که قیمتها روز بروز گرانتر شود
کلا دارن قیمت همه چیز رو به فوب خلیج فارس می رسونن
قیمت لبنیات در 12 سال گذشته بیش از 50 برابر شده است . ایا درامد مردم هم در این مدت 50 برابر شده است.
اگه ممکنه 2390 را 2400 کنید حقیقت پول خرد نداریم رند باشه راحت تر حساب میکنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان