بازدید 5400

انتقاد از عدم برخورد با تولید کنندگان سلاح‌های کشتارجمعی

کد خبر: ۹۰۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 12 June 2019

اعضای هیات پارلمانی اعزامی ایران به هلند با مسئولین سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در لاهه هلند دیدار ‌کردند.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار امیرآبادی، شوشتری و برزگر و طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مسئولین سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند، امیرآبادی ضمن گلایه از سازمان‌های بین‌المللی به دلیل بی‌توجهی به وضعیت جانبازان شیمیایی در بحث تامین دارو، عامل اصلی آن را تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا عنوان کرد و گفت: ملت ایران بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در طول ۸ سال جنگ تحمیلی بوده و براساس اعتقادات دینی و اسلامی و فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی با تولید و توزیع و به کارگیری این گونه سلاح‌ها مخالف است.

امیرآبادی همچنین از سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به دلیل عدم برخورد با تولید کنندگان سلاح‌های کشتارجمعی که در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورها اروپایی قرار دارند انتقاد کرد و گفت: شما چرا با تولیدکنندگان این نوع سلاح‌ها برخورد نمی کنید در حالی که همین کشورهای تولید کننده از این سازمان به عنوان حربه سیاسی با کشورهای مستقل برخورد می‌کنند؟

در این دیدار ملونو معاون مدیر کل سازمان گسترش سلاح‌های شیمیایی، جمهوری اسلامی ایران را یکی از اعضای فعال این سازمان عنوان کرد و گفت: ماهم از تحریم داروهای جانبازان شیمیایی ایران توسط آمریکائی‌ها نگرانیم و تلاش می‌کنیم با راه‌حل‌های مختلف از جمله سازمان ملل موضوع را حل کنیم.

ملونو همچنین از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از سازمان متبوعش تشکر کرد.

طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این دیدار از حضور ایران در سازمان بین المللی پزشکی نظامی ایران یاد کرد و گفت: ما در این سازمان بین المللی پزشکی تجربیات خود را برای کمک به حادثه دیدگان در جنگ‌ها در اختیار کشورهای عضو قرار می دهیم.

در پایان این مذاکرات، هیئت پارلمانی ایران که برای حضور در دادگاه دعاوی ایران و آمریکا در شهر لاهه به سر می‌برند، از مجموعه سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی بازدید کرد.

اعضای هیات پارلمانی ایران همچنین در محوطه سازمان در محل یادمان شهدای حمله شیمیایی به سردشت و حلبچه حضور یافت و با قرائت فاتحه و اهدای گل به شهدای این حملات شیمیایی ادای احترام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر