بازدید 3806

معایب افراط و تفریط در توجه به کودکان چیست؟

کد خبر: ۹۰۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 11 June 2019

یک روانشناس گفت: کودکان نیازمند توجه هستند و در صورت تأمین نشدن نیازهایشان دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ماندانا رکنی روانشناس و مشاور در خصوص توجه بیش از اندازه به کودکان اظهار کرد: فرزندان ما برای زنده ماندن غیر از آب و هوا و غذا، نیازهای اساسی دیگری نیز دارند.

وی با بیان اینکه کودکان نیازمند توجه هستند، افزود: انسان‌ها در صورت تأمین نشدن نیازهایشان دچار مشکل می‌شوند، پس توجه به کودکان مسأله‌ای مهم و بسیار حیاتی است.

این روانشناس با بیان اینکه توجه یا نوازش به معنی درک حضور ما توسط دیگری است، گفت: کودکان عاشق توجه مثبت هستند، بنابراین باید به اندازه کافی به آن‌ها توجه کنیم، اما نباید از یاد ببریم که توجه باید اندازه مشخصی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دمای بدن زیاد شود، تب می‌کنیم و اگر دمای بدن کم شود، احساس لرز و ضعف می‌کنیم. میزان توجه نیز مانند دمای بدن است و باید اندازه آن مشخص باشد، توجه بیش از حد یا کمتر از حد لازم، برای کودکان مضر است.

رکنی گفت: توجه بیش از اندازه می‌تواند کودک را تبدیل به فردی لوس و پر توقع کند و توجه کمتر از حد نیز در کودک فقر عاطفی به وجود می‌آورد.

این روانشناس اضافه کرد: افراط و تفریط در توجه به کودکان مشکلات زیادی در زندگی آن‌ها به وجود می‌آورد، به طوری که احتمال دارد کودکی که بیش از حد توسط والدین خود مورد توجه قرار می‌گیرد، فردی لوس شود که مسئولیت کمتری بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: این فرد انتظار دارد دیگران کار‌های او را انجام دهند و خواسته‌اش را برآورده سازند و در سنین بزرگسالی نیز به فردی پر توقع که انتظار خدمت‌گزاری و توجه همه جانبه را از اطرافیان خود دارد، تبدیل می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر