بازدید 2647

کاهش ۲۰ درصدی موجودی مس انبارهای شانگهای

کد خبر: ۹۰۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 10 June 2019

بر پایه گزارش متال بولتن، ذخایر مس در بورس آتی شانگهای در روز پنج‌شنبه ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) به میزان ۱۱ درصد کاهش یافته است که مهمترین دلیل آن افزایش مصرف در فصل پر تقاضا بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، ذخایر مس در انبارهای تحت نظارت بورس شانگهای در مقایسه با آخرین گزارش موجودی انبارها در روز جمعه ۳۱ ماه می، ۱۹هزار و ۸۱۳ تن کاهش یافت و در تاریخ ۶ ژوئن، در سطح ۱۴۵ هزار و ۶۲۶ تن قرار گرفت.

ذخایر مس از اواخر ماه مارس، زمانی که حجم انبارها در روز ۲۹ مارس به حداکثر خود یعنی ۲۶۱ هزار و ۴۱۲ تن رسید، روند نزولی به خود گرفته است. این دوره عموماً با مصرف شدید مس همراه است. علاوه بر این، طی دو ماه گذشته، واردات کاتد مس به چین با کاهش محسوس مواجه شده است، زیرا گروه Tewoo که یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان مس در چین است، از ماه مارس به دلیل مشکلات نقدینگی کمپانی، با کاهش اعتبار روبرو شده است.

عامل سوم کاهش موجودی انبارها، محدودیت در ورود ضایعات مس است که در اوایل ماه جولای آغاز می‌شود و احتمالاً موجب خواهد شد مصرف‌کنندگان مس به سمت مس تصفیه‌شده در بازار داخلی متمایل شوند.

گفتنی است، گزارش هفتگی موجودی انبارهای شانگهای به دلیل تعطیلات عمومی روز جمعه برای جشن قایق اژدها، در روز پنجشنبه این هفته منتشر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل