بازدید 7310

جاماندن ۸۳۹ هزار کارت‌ملی هوشمند در دفاترپست

کد خبر: ۹۰۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ 10 June 2019

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اعلام تکمیل ثبت نام ۸۰ درصد واجدین شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند گفت: ۸۳۹ هزار و ۵۸ نفر کارت‌های ملی هوشمند در دفاتر پست و پیشخوان باقی مانده است و صاحبانش برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تا ۱۰ خرداد سال جاری ۵۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۷۹ نفر نسبت به تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد برای ۴۵ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۶۳۲ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است و حدود هشت میلیون نفر از واجدین شرایط نیز هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند مراجعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۳۹ هزار و ۵۸ نفر کارت‌های ملی هوشمندشان صادر شده اما کارت‌هایشان در دفاتر پست و پیشخوان مانده و برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال اضافه کرد :۸۰ درصد واجدین شرایط کارت ملی هوشمند را دریافت کرده‌اند و اگر ۲۰ درصد باقی مانده نیز ثبت‌نام کنند این طرح به پایان خواهد رسید.

ابوترابی در پایان گفت: از ابتدای خرداد ۹۸ تدابیری اندیشیده شده است تا افرادی که تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان را انجام داده‌اند با دریافت برگه‌ای بتوانند تا زمان صدور کارت‌هایشان، کارهای اداری خود را انجام دهند و دستگاه‌هایی مانند بانک و …نیز می‌توانند از ثبت‌احوال برای احراز هویت افراد استعلام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
یکسال درخواست تعویض دادم سه بار رفتم میگند حاضر نیست هنوز. چهار تا ازین بچه دماغ سربالاها هم گذاشتن که مثل ادم نمیتونند راهنمایی کنند. بانک هم دیگه کارت قبلیم رو قبول نمیکنه رفتم سازمان ثبت احوال میگند به بانکها گفتیم با اون برگه پیگیری تغییر کارت ملی و کارت ملی قدیم همکاری کنند اما بانکها قبول نمیکنند. میگم چرا حاضر نیست میگند مورد خاصی نیست حاضر میشه
یعنی مملکت نیست دیوونه خونست
خوب اس ام اس بدهید
وقتی کارت ملی هوشمند به هیچ دردی نمی خورد (کدام هوشمندی؟! و برای چه کاربردی) و فقط مردم را علاف و سرگردان کرده است طبیعتا مردم هم انگیزه ای برای دریافت این کارتها ندارند. بهتر بود اول دولت الکترونیک به معنای واقعی (نه صرفا شعاری مثل الان) پیاده شود بعدا مردم خودبخود برای دریافت کارت هوشمند و استفاده از مزایای آن پیشقدم خواهند شد.
چرا کارت ما رو که مدتها است ثبت نام کردیم تحویل نمی دهید؟!
یکی به این ها بگوید شما که می خواهید برگه موقت بدهید پس باقی ماندن کارت های قبلی چه اشکالی دارد؟
الان نزدیک یکسال است که برای کارت هوشمند ثبت نام کرده ایم و هیچ خبری نیست.
پارسال در دفاتر پست مبلغی را بابت ارسال کارت ملی درب منزل می گرفتند پس چگونه است که ما باید برای دریافت کارت ملی مراجعه کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اصلا ما برای چی باید بریم کارت ملیمون رو عوض کنیم . فکر کنم ما با این کارت مشکلی نداشتیم هر کس مشکل داشت باید هزینه اش رو میداد . حساب کن برای 80 میلیون چه هزینه ای میشه. فردا دوباره یه طرح جدید ما هم بدو بدو تو صف . بعد میگیم که ......
بنده از مهر 97 ثبت نام کرده ام رسید هم دارم ولی خبری از کارت هوشمند نیست !! دیگرانی هم مانند من هستند ولی هیچکس پاسخگو نیست؟
هر چند روز شاهد صدور ابلاغیه ای از اداره ثبت احوال هستیم .آقای مسئول بفرمایید همین نام که درج کردم ویک سال پیش به علت مشکلات نرم افزاری شما دو بار نیز هزینه دادم ، چرا کارت من صادر نشده ؟ اگر نمی توانید کارت ثبن نامی را بعد یک سال تحویل دهید چرا هر روز اخطاریه صادر می کنید.
نمیتونی تامین کارت کنی نباید ثبت نام کنی پول مردم دست شماست......... حرام است حرام
وقتی مراجعه میکنیم میگن حاضر نیست
فرآینده آماده شدن کارت ملی را از کجا حویا شویم وچرا دفاتر کارت های آماده را اطلاع رسانی نمیکنندویا تلفن خود را به ارباب رجوع نمیدهند پیگیری کنند وفقط می گویند به درخواست کننده میگویند در صورت آماده شدن به شما اس ام اس خواهد شد ولی بازهم در صورت آماده شدن از اس ام اس خبری نیست .بهتر جناب سخنگو راهکاری را برای ارائه خدمات ثبت اخوال ارائه دهد وهرزگاهی از مصاحبه تکراری و بی مورد خوداری کند .
تو که کارت نداری بدی چرا کارت های قبلی رو بی اعتبار اعلام می کنی!! فقط میخواید پول بگیرید؟؟
با سلام، من بیش از یک سال است که با پرداخت هزینه مربوطه تقاضای تعویض کارت ملی را داشتم. از چند ماه پیش تا بحال با سامانه اینترنتی که پیگیریش میکنم مینوسه: "درخواست به ماشین صدور ارسال شده منتظر صدور کارت بمانید." این ماشین صدور چیه؟ کجاست؟ چه بلایی سر این ماشین اومده که بعد از ماه‌ها هنوز نتونسته یک کارت ملی را صادر بکنه؟ تکلیف این پولهایی که از مردم گرفتند چه میشه؟ متأسفانه کسی هم پاسخگو نیست. اداره پست میری میگه منتظر باشید اداره ثبت احوال میریم همین را میگه. خواهشمند است پیگیری کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس